Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

ole bom

#7327

2014-01-27 02:28

Salget minder en snert af landsforrederi og en forherligelse af smarte spekulanter bare for at redde egen røv.

Gæst

#7328

2014-01-27 02:38

2 luderer og 1 lommetyv
Jeppe Severin

#7329

2014-01-27 02:44

Når man for længst har erkendt, at den officielle 9/11-forklaring er løgn, er det eneste, der undrer en her, hvordan folk kan være så overraskede over dette. (JA! Tingene hænger sammen!) Endu mere ærgeligt er det, at de fleste stadig kalder regeringen "rød" og "socialdemokratisk" i stedet for efterhånden at fatte, at den - som Lars Løkkes regering vil være det i lige så stor udstrækning - er håndlanger for en global mafia.

Jeg ved godt, at det kan afføde en del kognitiv dissonans at skulle erkende, at Danmark og dets velfærd, som folk tager for givet, er direkte på vej mod en afgrund, og at folk på Chritiansborg er direkte sat til at udføre dette arbejde - men jo før, I erkender det, jo før kan vi rette op på skaden og stoppe vanviddet.

Med håb om, at lidt færre kalder skepsis over for den officielle 9/11-forklaring - og i det hele taget over for den globale mafia, som Goldman Sachs er en stærk spiller i - for 'konspirationsteori', og at I vil skrive under her også: http://www.uu911.dk


Gæst

#7330

2014-01-27 03:06

Godt sagt Jeppe.

Gæst

#7331

2014-01-27 03:17

Snart 144400 kom nu med de sidste.
Brian Jørgensen
Danmark

#7332

2014-01-27 03:24

Nu kører den vist af sporet. Dette er ikke seriøst. Har intet med 9/11 at gøre. Men selvfølgeligt skal vi ikke sælge til Goldman Sachs. Tror bare ikke vi skal blande tingene sammen. Vi bliver betragtet som en flok tosser hvis vi blander 9/11 ind i det her. Håbløs kommentar!!


Gæst

#7333 Re:

2014-01-27 03:27

#7332: Brian Jørgensen -  

 Korrekt skrevet Brian. Vi skal holde hos til emnet - DONG og Goldman Sachs.

Jens-Jørgen

Jeppe Severin

#7334 Re: Re:

2014-01-27 03:27

#7326: - Re:

Ahh, interessant med AIG på en førsteplads. Her er en 'fodnote' om en tidl. medarbejder (6:29), for dem, der har evnen til at adskille fakta fra (konspirations-)TEORI: https://www.youtube.com/watch?v=ffs7PkOREEY

Bemærk desuden Stephen Friedman (05:05), G. W. Bush's økonomiske rådgiver, og hvilken bank, han har arbejdet for! Hyggeligt selskab...!


Gæst

#7335

2014-01-27 03:31

Hvem styrer vores land for folkets ve og vel ??? ..... (INGEN !!!)
Jenser

#7336 Sendt mail til Finansudvalget - til de medlemmer som er for salg af 19% af DONG til Goldman Sachs

2014-01-27 03:32

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs‏


Kære udvalgte medlemmer af Finansudvalgtet og MF'ere

I siger alle Ja til at statens skal sælge 19% af DONG til Goldman Sachs. I er ved at sælge en del af et selskab, som vi alle ejer. Et selskab der sikker vores energiforsyning og energiproduktion.

I er ansvarlige for at sælge en del af Danmarks guld og velstand og dermed også en del af vores velfærd. I vil sige Ja til at en af de helt store finansielle aktører, som i stor grad benytter selskaber i skattely. Og jer folketingsmedlemmer, som vil bekæmpe skattely. Sikke en dobbeltmoral!

Hvorfor accepterer I at Goldman Sachs etablerer selskaber i Luxemburg, Delaware og Cayman Islands?
Hvorfor skal 19% af DONG ligge i skatteskjul?

http://www.business.dk/green/skatteekspert-ingen-kender-dongs-nye-ejer

Og er det virkelig korrekt at I er med til accepterer at 250 ledere i DONG kan se frem til en bonus op til 1,5 mia. DKK i 2018, hvis DONG's værdi er det dobbelt i dag? Og alene den admistrende direktør Henrik Poulsen kan se frem til en personlig gevinst på næsten 30 mio. DKK? 1,5 mia. DKK diveredet med 250 ledende medarbejdere giver 6 mio. DKK i gennemsnit. Det svarer jo til hvad en SOSU-assistent tjener på 20 år.

http://www.business.dk/green/dong-ledere-kan-score-op-til-15-milliard-paa-boersnotering

Og mange af Jer har været dybt forarget over bankdirektørernes og bankbestyrelsernes meget store bonusser. Nu stemmer I lige nøjagtig for at ledende medarbejdere i DONG kan få nogle enorme store bonusser. Sikke en dobbeltmoral!

Lige nu har omkring 143.000 dansker sagt nej tak til salg af 19% af DONG på:
(fjernet link til denne side)
Det svarer til 7 folketingsmandatter og bare i søndags kom 46.000 til, som ikke ønsker at Goldman Sachs køber en andel af DONG.

Hvis I siger Ja til at en andel af DONG skal sælges til Goldman Sachs. Så skal I huske, at I vil blive straffet til valgene i maj 2014 til EU-parlamentet og folkeafstemning om EUs patentdomstol. Og vi skal nok huske Jer til næste folketingsvalg.

Med venlig hilsen
Jens-Jørgen Christensen
Gammelgang 11
4293 Dianalund

børge andersen

#7337

2014-01-27 03:43

#5: Niels Christian - Del denne underskriftsindsamling

91,16 % er imod salg af DONG
Kun enhedslisten er imod salget
Hvad tjente Bendtsen på at sælge nordsøolien ?
Hvad tjente de på at sælge TeleDanmark, lufthavnen og alt det andet ?
Hvorfor er olie, telefon og lufthavne så dyre ?
Hvorfor betaler de ikke skat i Danmark ?

Jeppe Severin

#7338 Re:

2014-01-27 03:47

#7332: Brian Jørgensen -

Det har ALT med 9/11 - og meget andet - at gøre. Og JEG holder mig fint på sporet mht. sammenhængen med Goldman Sachs og deres interesser. Det er jo ikke en opskrift på en god gryderet, jeg fuldstændig ude af kontekst stiller med. Men som jeg jo beskriver: det er meget svært for andre at se sammenhængen.

Goldman Sachs er en af spillerne i den globale mafia, som er ude på at smadre velfærdssystemer - bl.a. via NSA - for at kunne centralisere en global magt. Det har også alt med EU og Europa-kollaps at gøre. Og i den sag er 9/11 også en (enorm) brik i spillet. Landsforrædderiet har stået på længe - og Nyrup var en af de værste, da han i 2001 sendte danske soldater i døden på en uundersøgt og ubevist tegnefilmsløgn. (IKKE fordi, jeg er Fogh fan, fy for pokker, han er mindst lige så slem!) Jeg pointerer bare, at når dominobrikkerne falder, så følger 9/11 også med - som en stor, uhyggelig balstyrisk rosin i pølseenden. Vi er så nogle få, som "har sprunget over i køen" og står i mål og venter på jer andre.


Man ignorerer selvfølgelig bare de poster, man ikke kan lide. Det kører af sporet, hvis vi sidder og kommer op at diskutere om, hvad ens poster må indeholde og ikke må indeholde - så længe de ikke indeholder grove fornærmelser, oprfordring til kriminalitet eller racisme. Ingen angreb på ytringsfrihden her, tak.


Gæst

#7339

2014-01-27 03:52

Skriv under!
Jeppe Severin
Gæst

#7340 Re: Re:

2014-01-27 03:52

#7333: - Re:

Jeg tillader mig at definere emnet lidt bredere: landsforræderi, globale interesser (og kriminalitet), krig på ubevist "Jorden er flad"-grundlag (9/11), korruption og efterretningsstyret opløsning af velfærdssamfund (NSA), illusionen at Obama skulle være bedre end Bush, fordi han er sort og "demokart"... konspiration - uden "teori!"

Jeg opfordrer til, at dem, som ikke forstår eller er enig i en sammenhæng og at det er uvæsentligt at se tingene i større perspektiv, ignorerer de poster, de ikke kan lide. Brug dog ikke energien på at fortælle folk, hvad de må skrive og ikke skrive, så længe tonen er i orden og der trods alt indgår Goldman Sachs  i posten.

 

Jeppe Severin
Gæst

#7341 Re:

2014-01-27 04:04

#7335: -

Det er jo meningen, folket SELV skal deltage i dét foretagende ved at holde politikerne i ørerne. I den forbindelse er det ikke uden grund, vi er blevet fyldt med amerikansk "frihed" i form a TV-serier og fodbold døgnet rundt, store sodavand, computerspil og alt andet, som gør os inaktive og afholder os fra at være skeptiske over for og at holde øje med det, regeringen laver - som for 25-50 år siden, da vores vefærdssystem faktisk fungerede og blev rost på verdensplan.

Faisal

#7342 Demo foran Borgen

2014-01-27 04:05

Kan vi ikke arrangere end demo foran borgen eller finansministeriet. Hvor vi ikke flytter os indtil kravet er imodegaaet
Jeppe Severin
Gæst

#7343

2014-01-27 04:06

Ja! Skriv under! Og tak til alle, som gør det! Håber I også vil deltage i demoen på onsdag!

https://www.facebook.com/events/799007153449476/

Jeppe Severin
Gæst

#7344 Re: Demo foran Borgen

2014-01-27 04:14

Kan vi ikke arrangere end demo foran borgen eller finansministeriet. Hvor vi ikke flytter os indtil kravet er imodegaaet

Tjoh, det kræver bare nok tør deltage - eller føler sig presset nok! Og det kan blive en realitet, fordi...

...vi er nu efterhånden nået dertil, hvor vi har tilstande, som de har - eller havde - i lande, vi ikke bryder os om at sammenligne os med. Men det er ALTID pga. en blind tro på, at ens ledere "da ikke kan være så slemme", at den slags sker.

Velkommen til Sydamerika i 70'erne - i Danmark. En tilstand, som danskerne TROEDE (religiøst) på, aaaaaldrig kunne ske i super-Danmark, for det er vi jo for kloge til. *Host-host* Ja, det er SÅ klogt at fylde sig med døgn-underholdning - som TV'et op gennem 80'erne pludselig kunne byde på - medicin, spil, og weekenddruk og så droppe fuldstændigt at holde regeringen i ørerne, mens man kalder tiden, hvor vi IKKE deltog i USAs krige og hvor DR i højere grad rapporterede om, hvad der foregik, for "en rød lejesvendetid".

 


Gæst

#7345

2014-01-27 04:19

Nu når vi snart 200000.
Jeppe Severin

#7346 Re:

2014-01-27 04:22

#7330: - Godt sagt Jeppe.

Tak! :-)


Gæst

#7347

2014-01-27 04:29

Tak for indsatsen

Gæst

#7348

2014-01-27 04:32

Hej alle sammen

de godkender nu nok salget, jeg betegner det som landforæder, og så skal vi finde ud af hvor de skal sidde den af, jeg vil foreslå Hammershus eller Kronborg, der er nok af huller hvor sådan nogle kan puttes hen.

Med Venlig Hilsen
Niels Birch Pedersen
Faisal Qurban

#7349 Helt enig Jeppe

2014-01-27 04:50

Jeg er helt enig. Da jeg som indvandre saa dannebrog i 90'erne stod det for mig som symbol paa menneskerettigheder, respekt og tolarance. Som en højborg for demokrati og en form for idalsamfund. Men nu kan jeg ikke lade være med at forbinde det med krig, brud paa menneske rettigheder og et egocentret samfund. Jeg savner mit dannebrog finder tilbage til den plads i historien som det igennem saa mange aarhundrede havde arbejdet sig frem til. Men som paa blot et aarti er igang med at flimrer i horisonten

Gæst

#7350 Jeppe, godt skrevet , jeg skriver en mail til finansordvalget og BT og EB!

2014-01-27 04:50

Spred budskab om flere aktive handlinger !