Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#12226 Re:

2014-01-31 13:28

#12211: -

Fri os for Asger Aamund den medie ludder.Kloge Asger har en mening om alt og vi andre er bare dumme

Garfield

#12227

2014-01-31 13:36

FFolk ryger ud af systemet De bliver smidt på aktivering på kursus og skal lave ansøgninger og cv og så er der der dem der ryger helt ud af det hele og så tæller de jo naturligvis ikke med i statistikken mere. Så er der en lille % der er heldige at få arbejde. Men dem på kursus og aktivering på og aktivering og dem der er faldet helt ud. De tæller jo naturligvis ikke med. Og så er det at de kan sige NØØJ LEDIGHEDEN FALDER. Ja HURRAA hvor flot igen 1 - 0 til dem. De er satme Dygtige derinde.

Gæst

#12228 Et demokratisk underskud af dimensioner

2014-01-31 13:37

Bliv ved at skrive under og fortælle om underskriftsindsamlingen til andre. Selv store internationale medier kigger med interesse på, hvad der sker i Danmark lige nu.
Vis politikerne, at modstanden ikke dør ud, bare fordi de tromler en beslutning igennem hen over hovedet på befolkningen.
Bliv ved at debattere problemet i diverse medier.

Skriv også under imod den ny offentlighedslov (også her på skrivunder.net), og kræv at befolkningen får ret til indsigt i DONG, som det ellers var hensigten i den nye lov, men hvilket var blevet fjernet, da loven trådte i kraft ved nytåret.

Salget af aktierne og afgivelsen af magt til nogle af den finansielle verdens største forbrydere er ikke kun et problem i forhold til DONG's udvikling i fremtiden, eller til de overpriser de danske forbrugere kommer til at betale.

Salget afslører et demokratisk underskud af dimensioner.


Da Helle Thorning Smith blev buet ud i Fælledparken og ved flere andre 1. maj arrangementer sidste år, kaldte hun det for udemokratisk. Vi måtte tale og lytte til hinanden og bruge demokratiske midler, mente hun.
Men denne regering lytter ikke til befolkningen. Offentlighedsloven blev tromlet igennem på trods af meget stor folkelig modstand, men også den gang blev underskriverne refereret til som uvidende og følelsesladede. Lærerne og lægerne blev tromlet efter måneders 'skinforhandlinger' om deres overenskomster.


Denne regering er sprængt på grund af manglende respekt for det ene af partierne, som udgjorde regeringen, men der er grænser for, hvor længe man kan undertrykke og banke modstandere på plads. SF blev tromlet som alle andre, der ikke uden videre bøjer nakken for Thorning/Vestager/Corydon. De blev ganske vist tromlet på første klasse med ret til ministerbiler og andre goder, men ikke desto mindre tromlet. Hvem ved, hvornår ballonen revner, og det socialdemokratiske bagland splitter partiet.


Thorning, Vestager og Corydon går hver især rundt med en dårligt kontrolleret diktator i maven. Deres foragt for deres politiske modstandere, deres argumentresistente optræden, deres hårdhændede behandling af syge, gamle, handicappede, arbejdsløse og studerende, mens de gav og gav til de rigeste i landet vil blive deres eftermæle. Og lige nu er der ikke nogen demokratiske midler til at trænge igennem til dem. En underskriftsindsamling, der samler næsten 200.000 underskrifter på 14 dage, gør ikke det mindste indtryk.


Deres foragt for befolkningen og demokratiet kalder på at blive buet ud. I særlig grad når man er valgt ind som Socialdemokrat, og derefter forlader alt hvad der har med socialdemokratiske værdier at gøre.
Jeg forstår til fulde, hvis dele af befolkningen i fremtiden møder dem med buen, rådne æg og tomater, da de selv har forladt de demokratiske metoder for længst. De høster, hvad de sår.


Gæst

#12229 Re:

2014-01-31 13:40

#12211: -

Tine Aurvig kan ingen da tage alvorligt, moralsk anløben, pengegrisk. Jeg håbede da at vi aldrig mere skulle høre mere om hende.Lægger sag an mod fagbevægelsen for at sikre sig livslang pension og gyldent håndtryk. Hun burde skamme sig. Ja hun er en typisk socialdemokrat.


Gæst

#12230 1.Maj

2014-01-31 13:42

Hvor er Helle T. 1. maj,hun skal nok drikke cafe latte med Vestager

Gæst

#12231 Re: Re: Huggenberger

2014-01-31 13:43

#12229: - Re:

ENIG, og hun skal nok også drikke cafe latte sammen med Thorning og Vestager 1. maj, mens de taler hyggeligt om, hvordan man yderligere kan" modernisere" socialdemokratiet, så det ikke længere adskiller sig fra Venstre i sin substans men udelukkende i sin retorik. For man vil jo gerne hente stemmerne fra dem, der ikke er inviteret med til festen for de priviligerede i dette samfund, men alligevel stemmer på Socialdemokraterne pga partiets historie og tidligere omsorg for de dårligt stillede.


Gæst

#12232 Re: Re:

2014-01-31 13:46

#12206: - Re:

Og hvilket parti er det? Df stemte imod. EL er de eneste der reelt har magt til at stoppe det, har de gjort det? Nej! Har du spurgt dig selv hvorfor? Nej. Er du dum som snot og indoktrineret som alle andre røde får? JAJAJA


Gæst

#12233 Råddenskab

2014-01-31 13:48

Vi ved alle er der er råddenskab i de borgerlige partier, men det har altid været min mening at der måske er endnu mere i socialdemokratiet.Listen er rigtig lang.Og nu er der sågar nogen som mener at Gellerup ( også kaldet hårspændet ) skal være bestyrelsesformand for DONG !!du godeste.

Gæst

#12234

2014-01-31 13:50

Ynkelig flok får der bræger herinde. Løbet ER kørt. Lev med det.

Gæst

#12235 Re:

2014-01-31 13:54

#12234: -

Du har ret.Vi har de politikere som vi fortjener.Jeg håber bare folk vågner op


Gæst

#12236 Re: Re: Re:

2014-01-31 13:56

#12232: - Re: Re:

ER du selv dum som snot, siden du ikke er i stand til at argumentere for din sag, men kun kan sidde og svine andre til, fordi de ikke er enige med dig???


Gæst

#12237 Re: Re: Bange? Vi er ikke bange er vi?

2014-01-31 13:56

#12203: - Re: Bange? Vi er ikke bange er vi?

PRÆCIS - GODT SKREVET...

Det kommer, indtil videre tror folk ikke der sker noget...

 

Thomas Jefferson sagde engang:

Dem som opgiver friheden for en smule tryghed, fortjener ingen af deleneøø

 

Albert Einstein sagde:

''The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those whol look and do nothing''

så er det vist på plads..


Gæst

#12238 Re:

2014-01-31 13:58

#12234: -

HVad laver du så selv herinde blandt fårene -  udbreder din storslåede visdom til den uvidende pøbel???


Gæst

#12239 Re: Re:

2014-01-31 14:00


Gæst

#12240 Re: Hvem er idioter???

2014-01-31 14:12

#12221: Uvidende pøbelelement - Hvem er idioter???

THUMBS UP FOR OPLYSTE MENNESKER - DEM KUNNE VI BRUGE NOGLE FLERE AF I DK!!!!!


Gæst

#12241 Re:

2014-01-31 14:27

#12234: -

Du ynkelig

jylland

#12242

2014-01-31 14:31

Hej har lige været inde på Russia Today hjemmesiden og på forsiden er der en artikel om Danmark og dong og om underskriftindsamlingen.
rt.com/news/denmark-government-goldman-sachs-449/

Gæst

#12243 Re: Et demokratisk underskud af dimensioner

2014-01-31 15:07

Peter Nørgaard, filmproducer

#12244 Se VL-gruppernes hjemmesider = Bank folk, DONG folk, ministre, redaktører, "kunstnere", etc. ...

2014-01-31 15:10


Kære medunderskrivere ...

Verden styres af mennesker med sygdommen psykopati ... Læs for eksempel, til en begyndelse: "PSYKOPATISKE CHEFER - ligeså farlige som charmerende.". dansk udgave 2004, 112 sider. Dit - endnu - ikke privatiserede bibliotek kan få den hjem til dig. En SAND gyser ... God fornøjelse!

Himmerlandske hilsener, fra

Peter Nørgaard
filmproducer

suchmuchnorgaard1802@gmail.com



Gæst

#12245 Re: Re:

2014-01-31 15:11

#12235: - Re:

Vi vågner op. Bare se denne side. Vi er vågne


Gæst

#12246

2014-01-31 15:12

Super. Fortsæt. Tak for jeres indsats for Danmark og imod Råden-kapitalstyrring af verden.

Gæst

#12247 Re: Re: Re:

2014-01-31 15:28

#12245: - Re: Re:

lol, ja hold op hvor er vi vågne. Hvornår er det der kommer x-faktor?


Gæst

#12248 Re: Re: Re: Re:

2014-01-31 15:40

#12247: - Re: Re: Re:

godt eks. på hvorfor vi bliver kaldt " dumme danskere

ØVBØV

#12249 AV ÅH

2014-01-31 15:47

Wow, shit mand, jeg tror for første gang for alvor jeg er blevet angst af Danmarks ledelse. Korrekt, at de virker psykopatiske, korrupte og mafia-agtige. Jeg gruer for mine svagere medborgere, måske ligefrem mig selv. Jeg er også for første gang for alvor nærmest rørt over at fornemme at "mit folk" danskerne over en bredere kam er vågne overfor hvor kynisk destruktivt et magtmisbrug eliten udsætter de mindre bemidlede for. Super glad for at læse herinde og super bekymret for hvad der sker på statsligt/kapitalistisk plan.