SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")

SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen") / Beskeder / Tre ting du lige nu kan gøre i kampen mod 'hurtigere ud'-reformen / Kommentarer


Gæst

#1

2013-11-25 10:13

Glæder mig til, at I, der er så heldige at få tildelt en hjerne, der kan gå på universitetet bliver lige så aktive, når det drejer sig om handicappedes ret til et værdigt liv. Vi er desværre så få, at flertalsdiktaturet gør, hvad der passer dem. Findes solidaritet (altså lige bortset fra jer indbyrdes) også når I kommer ud i VIRKELIGHEDEN

Gæst

#2 Re:

2013-11-25 10:38

#1: -

Der er rigtig mange værdige sager i Danmark som er værd at støtte op om. At vi ikke mener at universitetsstuderende skal presses hurtigere igennem studiet, skyldes bl.a. at vi gerne vil være gode til det vi laver. For mit eget vedkommende at jeg gerne vil have mulighed for at få den praktiske erfaring, som 18 ugers praktik desværre ikke kan give. At vi får den erfaring kommer alle til gode, også de handicappede der er afhængige af lægehjælp.

Derfor synes jeg at ovennævnte kommentar, om end den også omhandler et vigtig dilemma, er rettet et helt forkert sted hen!


Gæst

#3 Re: Re:

2013-11-25 10:40

#2: - Re:

Tænk, det synes jeg ikke.

 


Gæst

#4

2013-11-25 11:32

Tak at i her

Gæst

#5

2013-11-25 11:51

Regeringen vil have studerende hurtigere igennem uddannelsessystemet. Derfor fremlagde minister for forskning, innovation og videregående uddannelse, Morten Østergaard (R) tirsdag regeringens udspil til en SU-reform.
Morten Østergaard (R) var selv ni år om at få sin kandidatgrad. Han er uddannet i statskundskab fra Aalborg Universitet i 2006Justitsminister Morten Bødskov: Ikke færdig
Morten Bødskov (S) er bachelor i administration og samfundsfag fra 1994 fra Aalborg Universitet. Han tog bacheloren på tre år, men har endnu ikke afleveret sit kandidatspeciale. Han havde et år fri mellem sin studentereksamen og universitetet.
Statsminister Helle Thorning-Schmidt: Syv år
Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) blev færdig med sin uddannelse på syv år, selv om den normerede tid er fem år. Helle Thorning-Schmidt blev indskrevet på statskundskabsstudiet to år efter sin studentereksamen i 1987.
Økonomi- og indenrigsminister Margrethe Vestager: Syv år
Margrethe Vestager (R) har også brugt syv år på sin uddannelse, som er normeret til fem år. Hun er uddannet cand. polit fra Københavns Universitet i 1993.
Erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen: Seks år
Annette Vilhemsen (SF) har flere uddannelser. Hun blev uddannet cand.pæd. i almen pædagogik fra Danmarks Lærerhøjskole i 2001
Udenrigsminister Villy Søvndal: Seks år om at komme i gang
Udenrigsminister Villy Søvndal (SF) er uddannet folkeskolelærer i 1980. Det tog ham fire år at gennemgøre uddannelsen
Klima-, energi- og bygningsminister Martin Lidegaard: Seks år
Martin Lidegaard (R) har en kandidatgrad i kommunikationsvidenskab fra Roskilde Universitetscenter i 1993. Han blev student i 1985, og gik i gang med at læse i 1987. Han brugte således seks år på at færdiggøre sin videregående uddannelse, som er normeret til fem år
Skatteminister Holger K. Nielsen: 10 år
Skatteminister Holger K.Nielsen (SF) er cand.mag. i samfundsfag og dansk fra Københavns Universitet i 1979. Der gik 10 år, fra han blev student, til han blev færdig med sin universitetsuddannelse
Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen: 13 år til master
Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S) blev student i 1996. Derefter fik hun en bachelorgrad i administration og samfundsfag fra Aalborg Universitet. Mette Frederiksen fik en mastergrad i Afrikastudier i 2009. Der gik således 13 år, fra hun blev student, til hun fik sin mastergrad.
Social- og integrationsminister Karen Hækkerup: 10 år
Social- og integrationsminister Karen Hækkerup (S) har en kandidatgrad i statskundskab fra 2010. Hun påbegyndte kandidatgraden i 2000 og var altså 10 år om at gennemføre den. Hun blev student i 1993. Der gik 17 år fra Karen Hækkerups studentereksamen til kandidatgrad.
Handels- og investeringsminister Pia Olsen Dyhr: 18 år
Pia Olsen Dyhr (SF) er kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet 2010. Hun var derfor 18 år om at gennemføre en uddannelse, som er normeret til fem år. Hun blev dog bachelor på tre år 1992-1995
Minister for sundhed og forebyggelse Astrid Krag: Ikke færdig
Social- og sundhedsminister Astrid Krag (SF) studerede statskundskab i 2003-2007, to år efter hun blev student. Hun var fire år om sin bachelor og er ikke indskrevet på en kandidatuddannelse.
Europaminister Nicolai Wammen: 10 år til kandidatgraden
Europaminister Nicolai Wammen (S) er cand.scient.pol fra Aarhus Universitet i 2001. Han tog studentereksamen i 1991, og der gik således 10 år fra studenterhuen til kandidatgraden.
Miljøminister Ida Auken: Otte år
Miljøminister Ida Auken (SF) var indskrevet ved teologistudiet fra 1998 til 2006. Hun brugte således otte år på et studie, der er normeret til seks.
Hvem sagde hykler ?

Gæst

#6

2013-11-25 13:12

Lykke Friis har oplyst i sidste uge, at fremdriftsreformen ikke er på dagsordenen til mødet alligevel, da de afventer behandling af deres høringssvar.. Ellers fint initiativ...

Gæst

#7

2013-11-25 13:33

JEG SIGER NEJ TAK MED BLOK BOGSTAVER TIL DENNE UD-REFORM ØJEBLIKKELIGT !!!! DET ER SIMPELTHEN DÅRLIGT.

Gæst

#8

2013-11-25 14:38

I den ene ende af spektret straffes studerende, der ikke gennemfører på normeret tid, i den anden straffes unge kontakthjælpsmodtagere med tvungne studier. Derimellem er en stor, fed, inaktiv middelklasse, som holdes fast til meningerne af frygt for at miste arbejde og privilegier. Kun ny- og gammelrige går fri. Piskens Tidsalder.

Gæst

#9

2013-11-26 01:41

Hvis du studerer på RUC kunne det være super svedigt hvis du kom ud på RUC onsdag kl. 11, hvor vi både støtter KU's kamp mod reformen og vil forsøge at holde vores eget universitet fast i ikke at implementere flere tiltag end aller højest nødvendigt!
https://www.facebook.com/events/178956538976075/?fref=ts

Gæst

#10

2013-12-04 07:45

Jeg ville meget gerne støtte fremmødet omkring universitetet, men mit arbejde forhindrer mig desværre i dette.

Dog har jeg sørget for at støtte med min underskrift og mener ikke at denne reform vil komme til at støtte regeringens udtalelse at flere unge skal have en uddannelse.

Jeg selv er ikke under nogen form for uddannelse, men kan følge de unges manglende muligheder og beskæring hvis det går galt.

Jeg håber for alt i verden at denne reform ikke træder i kraft pga det som de unge vil havne i i fremtiden.

Min besked til regeringen: 'Tænk over konsekvensen af Jeres beslutninger.. HUSK at i engang også har måttet tage en uddannelse'

Pierre Angleys, 38 år
Odense

Gæst

#11

2013-12-24 06:58

synes du at det er rimeligt at de som sidder og beslutter at spare på uddannelse og pension, selv vælter sig rundt i en fed livstids pension og for en stor del af dem er den på ikke mindre end 45.000 om måneden, plus at deres børn får 15.000 uden at gøre noget, de skal blot fastholde en taburat i 2 år: http://www.skrivunder.net/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer

Gæst

#12 Re:

2014-08-13 08:57

#1: -  

 Siger du at folk skal æmpe en kamp der ikke ligger derres hjerte nært? Og hvorfor handikappede? Jeg mener der er andre sager der er ligeså vigtige som handikappedes ret. Dem jeg mener er vigtigst skal jeg nok kæmpe for. Men en ting er sikkert. Det er ikke dit valg hvad jeg skal kæmpe for.