Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / Vi er mange der siger ja-tak / Kommentarer

fckmussen

#51 Re: Skuffende..

2013-07-17 13:21

#42: Camilla - Skuffende..

NEMLIG!!!! Langt er vi i forvejen gået for at de skal føle sig tilpasse her i landet, men ja grænsen er sgu nået nu synes jeg også.. det ender jo med ingen flæstesteg til jul, eller ingen stegt flæsk med persillesovs osv.. Hvad med alle landmændene så sælger de mindre, tjener mindre, arbejdspladser ryger og nøgler der igen drejes om.. Det var måske en ide at de snart tænkte en smulæe længere ud af boksen og rent faktisk forsøgte at lade være med at ødelægge alle de danskeværdier og traditoner og bibeholdte arbejdspladser osv. Fatter ikke at de gider at tage så meget hensyn, for hvis det var os der rejste til deres land og ville indføre svinekød i børnehaver osv. tænk på hvilken ballade der ville blive ud af det.. STOP det NU mens vi kan...

Camilla

#52 Re: Re: Skuffende..

2013-07-17 13:46

#51: fckmussen - Re: Skuffende..

Ja lige præcis, hvis vi tog til deres land eller indvarderede landet, og indførte ja, f.eks svinekød i deres dagligdag, så skal du se? vi blev seriøst, mildest talt slået ihjel, for vi er urene.. og grisen er et "urent" dyr, det er jo det som er problemet. men danmark er danmark, så derfor håber jeg også folk ser dette og virkelig skriver under- for det kan ikke være rigtigt ens børn ikke må nyde en leverpostejsmad eller spegepølse, amen.. for langt ude og skide! :((

*Jeg håber da vi kan fejre ordenlig JUL i år.. griner.. :))

fckmussen

#53 Re: Re: Re: Skuffende..

2013-07-17 14:17

#52: Camilla - Re: Re: Skuffende..

Ja lige præcist.. Men der er bare det ved det at nu er grisene sådan set det mest rene dyr på jorden og desuden står der også noget i koranen med at de faktisk gerne må spise svinekød hvis der IKKE ANDET.. Så forbyd alt det andet, så skal I bare se.. Ej det var ikke racistisk ment på nogen måde, men synes bare at dk er nået til kanten og nu skal de sgu passe på at de ikke får jogget udover.. Men ja, tænk hvis det kom så vidt at vi ikke kunne få en flæskestegssanwich, stegt flæsk, frikadeller, hamburgryg eller lign. Hvad skal der så blive af alle de gode danske retter vi har her i dk som er en del os og en del af dk... Tænk hvis vi tog noget af deres religion væk, sikke dog en ballade der kunne blive ud af det.. Vi må fx ikke nægte at ansætte en med tørklæde er det ikke at strækkes os langt nok.. Det vil jeg mene... Ved godt at det ikke er udlændinge som sådan der har lavet dette forslag, men forpokker da, hvad skal der snart blive af dk hvis dette her forsætte, skal vi alle begynde at konventere til en anden religion.. HVAD ER DER I VEJEN MED AT VÆRE KRISTEN OG SPISE SVIN!?????!??!!?!?!


Gæst

#54

2013-07-17 14:34

Jeg har aldrig nogensinde hørt et mere sygt forslag end dette. Vi har spist svinekød i Danmark de sidst 5800 år, og nu skal dette tages af spisebordet, og hvis dette her ikke kommer til at skabe en dyb, dyb kløft mellem befolkningen, ja så er man da mere dum en loven tillader.

Gæst

#55

2013-07-17 14:46

det smager godt

Gæst

#56

2013-07-17 15:14

Jeg kan ikke være mere enig..->
Det er et spørgsmål om at værne om kerneværdier, traditioner og ikke mindst retten til SELV at vælge - uden at forbyde

Gæst

#57

2013-07-17 15:27

Jeg har ikke lyst til at føle mig fremmed i mit eget land nu må dette galskab få en ende.Og nej jeg er ikke rasist.....

Gæst

#58

2013-07-17 15:32

Jeg er enig i at vores madkultur ikke må forbydes, men jeg har svært ved at skrive under, da jeg kan se i tråden at alt for mange skriver under af de forkerte grunde.
Jeg arbejder selv i institution og selvfølgelig har vi ikke fjernet svinekøb. Vi erstatter det der ikke minimerer den danske mad og samtidig tager højde for muslimer, allergier mm
eksempel vis frikadeller laves med både kylling og svinekøb.
Jeg kommer meget rundt i institutions livet, og de fleste institutioner retter maden til uden at fjerne svinekød.
Det er dog et reelt problem at vores madkultur undermineres i højere grad.

Det er dog ikke kun et spørgsmål om svinekød, men om traditionelle danske retter - og hvad er det?
Hvem spiser ikke pizza, burger, lasagne, spagetti og kødsovs, ristaffel mm
Den udenlandske mad har en stor fylde i de danske hjem.
Det er selvfølgelig retten til at bestemme der i centrum her - og det ville jeg gerne slå et slag for, men med alle de racistiske indlæg mudre det budskabet og jeg ønsker ikke at være en del af det.

Jens

Gæst

#59 Re: Re:

2013-07-17 15:32

#11: stud. med. vet. - Re:

Når en ko der bliver halal slagtet, så lever dens hjerne i 10-15 min efter den sidste dråbe er ude indtil der ikke er mere ilt i dens hjerne. i denne tid fatter den ikke hvad der sker .. kroppens muskler har ikke noget at arbejde med, men den kan stadigvæk styre dem .. det ligner bare spasmer i stedet .. der findes indtil flere videoer omkring det og de er ganske ubehagelige at se på .. så jow det er direkte mishandling af dyr og selvom det er fastlagt at de skal dræbe dem lige efter gør de det ikke, for så kommer ikke nok blod ud af musklerne.


Gæst

#60

2013-07-17 15:37

Nu skal alt det her stoppe. De vil også tage Kristendommen, Luciaoptog og kirke inden juleferie væk fra skolerne. Mine børn skal have lov til at spise alt det svin de kan. Ingen skal forbyde dem leverpostej, kødpølse osv.!!!
Så må vi have alle muslimerne ud, hvis de ikke kan indordne sig under de danske traditioner! Det her er et kristent land, ikke et muslimsk samfund!!!!

Gæst

#61

2013-07-17 15:37

Totalt godt initiativ....thumbs up... :-)

Gæst

#62

2013-07-17 15:53

Jeg arbejder som pædagog hjælper. I en børnehave hvor vi er halv dele er muslimer og spiser ikke svinekød nu er det nemt nu da børnene få madpakke hjemmefra men problemet er ledelsen det er nemmere at forbyde end at finde på en løsning da vi have køkkendame lavet hun både svin, okse og kylling det er ok at respekter region for jøder må jo ikke spise svin men mad sætter altid folks følelser i kog om det er sukkerpoltik eller hvordan mad serveret typisk dansk når der en der laver noget forkert skal alle straffes så alt med sund fornuft

Gæst

#63

2013-07-17 16:14

Retten til svinekød- Wtf? Hvor kommer den nu fra? Altså retten til at at stemme, ytringfrihed, ligestilling osv. den er jeg med på - men retten til svinekød, altså how low can you go?

Gæst

#64

2013-07-17 16:21

Hvem er så rasister

Gæst

#65

2013-07-17 16:27

Her et bud på hvorfor vore børn ikke må få svinekød !I Danmark er det jo meget vigtigere at vise omverdenen hvor forstående og imødekommende vi er, så vi forstår og imødekommer vores egen kultur til døde, specielt med muslimer der jo ikke vil indordne sig under de love, regler og skikke der i de lande de kommer til, af udefinerlige grunde har flertallet inde på borgen besluttet at det ikke vigtigt at beholde vore nationale skikke, love og regler, måske ligger hunden begravet der hvor, som vi alle har set og oplevet at hvis Muslimerne ikke kan få det som Koranen foreskriver, så er der sku krig på kniven I Allahs navn, og det tør flertallet af de selvfede kvabsede karikaturer, Vikingerenes efterkommere der til daglig betræder de bonede gulve inde på Borgen, SKU IKKE GØRE NOGET VED !

Gæst

#66

2013-07-17 16:48

Hvis man ikke ønsker at spise svinekøb, kan man jo vælge at lade være, men man kan ikke ønske sig en frikadelle når svinekøb er bort dømt, for at tilfredsstille et mindretal, håber så ikke at de samme børn spiser softice, det er nemlig lavet af svineorodukter.

Gæst

#67

2013-07-17 17:05

Vi har åbnet vores grænser for dem, ladet dem bo her, ladet dem få glæder af vores sociale goder, skullet acceptere dem på lige fod med vores egne og derfor mener jeg ikke det er iorden der lige pludselig skal ændres på vores madvaner samt at vores børn nu ikke må få svinekød i madpakkerne.
Håber det hjælper med den her underskrift indsamling, supergodt initiativ så bliver vi osse hørt.

Gæst

#68

2013-07-17 17:15

Jeg valgte faktisk en del institutioner fra til min datter pga deres kostpolitik... min datter skal sq ikke fejre muslimske helligdage (ramadan) eller fratages svinekød. Vi er ikke kristne men fravælger ALLE religioners indblanding

Gæst

#69

2013-07-17 17:40

Unuanceret og plat!
Så vidt jeg er orienteret, er der ikke tale om forbud mod svinekød. I en hvilken som helst institution, står det de ansvarlige frit for at sortere i hvad børnene får serveret. Eksempelvis bliver der ikke serveret hestekød, hund, rotte eller larve ret mange steder, da man ikke spiser den slags i Danmark.
Man må kunne finde et fælles kulinarisk ståsted hvor alle kan være med. Der er ingen børn i Danmark der får en ringere opvækst af at spise lidt mindre svinekød. Og selv hvis der er, er det en billig pris for at alle kan spise med.

Gæst

#70

2013-07-17 17:53

Hvad hvis der er en børnehave med vegetarer, skal alt kød så forbydes i børnehaven ? NEJ vi vel selv have lov til at vælge hvad vores børn/børnebørn skal have lov til at spise.

Gæst

#71

2013-07-17 18:02

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-07-17 18:11



Gæst

#73

2013-07-17 19:18

Da jeg havde allergiker børn i institution måtte jeg selv levere det børnene måtte spise.

Gæst

#74

2013-07-17 19:21

SUPERGODT INITIATIV!!!!!!!!

Gæst

#75

2013-07-17 19:27

et godt initiativ. Tanja