Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / Vi er mange der siger ja-tak / Kommentarer


Gæst

#126

2013-07-19 08:07

Jeg støtter da selvfølgelig op om sådan et mærkeligt forbud. Forskelsbehandling, tja det må da vidst være os danskere som bliver forskelsbehandlet, hvis der skal være forbud mod svinekød. Håber virkelig snart at politikerne begynder at tænke sig mere om, så vores egne værdier og kultur ikke forsvinder. Vil også tilføje at jeg ikke har noget imod andre kulturer i DK men det er nu dem som må indordne sig.
Bacon

#127 frit land eller ej

2013-07-19 11:04

hvad blev der af det med selv at vælge til eller fra?

Gæst

#128 Line, Min-Mave ApS, skriver ..

2013-07-19 21:54

http://www.min-mave.dk/artikel/baby-0-12-mdr/svinekod-droppes-af-flere-bornehaver.html
"Svinekød droppes af flere børnehaver" (Line, Min-Mave ApS, Jul 2013) bruger ordet "forbud", og skriver bl.a.:

>> Nogle institutioner er gået skridtet videre og serverer nu kun halalslagtet kød. Et af dem er Martha Hjemmet på Nørrebro i København, hvor cirka 40 % af børnene har anden etnisk baggrund. <<

>> Begrundelsen fra institutionernes side er, at de ikke ønsker at forskelsbehandle børnene på grund af religition. <<

Og dermed forskelsbehandles den del af de 60% som måske gerne ville have haft svinekød, eller i det mindste retten til vælge svinekød.
Ikke at det er ret, men hvordan ville det mon være gået hvis halalslagtet kød blev forbudt?

Gæst

#129

2013-07-20 18:38

enig Jesper Jensen

Gæst

#130

2013-07-20 18:44

Vi skulle have Statsminister som i Australien, der siger, vi skal ikke lave om på vores love, rettigheder af udefrakommende, vi har givet dem lov til at være i vores land, så de må rette sig efter vores love og regler og kan de ikke det må de vælge et andet sted at være. Men vores statsminister er så vattet at det turde hun ikke sige.

Gæst

#131

2013-07-25 17:40

Hej.
Det er så dejligt at andre end jeg syntes at nu er nok nok. Jeg har børnebørn i både skole og institutioner og har snakket meget med både mine børn og andre forældre til netop de børn som vil blive berørt, det er heller ikke fra hverken deres eller min side rasisme, men hvis de bliver ved med at tilgode se udlændinge og dermed fravælge dansker levevis så vil det snart vende sig..

MVH Annette

Gæst

#132

2013-07-25 20:24

En anden ting.
Halal slagtning er noget forbandet svineri.
Ikke nok med at det ikke skal være svinekød
men dyrene skal også slagtes på den mest
svinske måde. Selv på hospitalet kan man ikke
fravælge det.

Gæst

#133

2013-07-25 21:13

Jeg er helt enig " kerneværdier, traditioner og ikke mindst retten til at vælge" og jeg kender ikke nogen børn der ikke kan lide Frikadeller, leverpostej, røde pølser og flæskesvær som jo har været traditionel mad i Danmark i flere hundrede år, men på grund af nogle politikere absolut vil lefle for et lille mindretal af muslimer, må Danske børn og syge mennesker der er indlagt på hospitalerne ikke spise de delikatesser mere.

Gæst

#134

2013-07-26 05:22

- og tak til dig for din store ildhu og din entusiasme for vores fælles sag - !
mvh
Kamma Carøe

Gæst

#135 Re:

2013-07-26 08:22

#134: -  

 

Jeg har ikke det mindste mod udlændinge i Danmark men det at samfundet er ved at blive islamiseret er meget farligt

Gæst

#136

2013-08-16 20:27

Jeg har diskuteret emnet i dag med en 8. kl.
Og som jeg forventede var rigtig mange elever harme, og lettere racisiske i deres udtalelser. MEN, jeg fortalte dem, at der i en institution i Kbh. var en muslimsk far, der som den eneste, havde protesteret imod stoppet af svinekød i maden. En mand der jo klart forstod, at vi her bevæger os ind på noget at det allerhelligste danskerne har nemlig; svinekød. Bacon, koteletter, boller i karry osv. For self..skal vi da beholde det!!!. Hvis ikke, så er det da totalt misforstået integration. !!. Og gør vi os skyldige i, at undlade grisekød i vore institutioner, så er vi da selv skyld i en forkvaklet integration. Det er os der bor her i Danmark, sådan er det, og sådan skal det blive ved med at være. Det synes de der kommer til også. Så lad være med at tage alle mulige "åndsvage" hensyn...Det gør det kun værre for dem der kommer heril :-)