Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / Vi er mange der siger ja-tak / Kommentarer


Gæst

#26 halal slagtet dyr.

2013-07-17 07:28

Halal slagtet dyr lider, det er ikke ok, burde ikke finde sted i Danmark..

Gæst

#27

2013-07-17 07:39

Retten til at vælge! er og har altid været en del af Danmark, og det skal det blive ved med at være.:-)
nordkraft

#28

2013-07-17 08:14

Begriber ikke der skal tages alle de hensyn til vore indvandrer- Ka' de ikk' li' lugten i bageriet,- ka' de bare returnere!

Gæst

#29

2013-07-17 08:19

Jeg er ikke spor racist, men jeg bliver harm over at vores land skal laves om på - fordi der kommer mennesker af anden herkomst til vores land og vælger at slå teltpælene i.
I DANMARK spiser vi svinekød, som jo bl.a. er i mange hjem hovedmenu juleaften.

Jeg er stolt af at være dansker, og det skal ingen lave om på, jeg vil have lov til at spise svinekød som det passer mig.
At man ligefrem fravælger det i børnehaver på grund af kultur - HALLO skal vores DANSKE børn straffes og ikke må spise svinekød fordi nogen mener at man ikke skal, fordi deres børn ikke må.

Et eller andet sted, håber jeg på at der er nogen der vågner op og sætter en stopper for det.
Halal slagtning, er heller ikke noget vi skal til at praktisere - vi går ind for dyrevelfærd, og vores dyr skal ikke have skåret halsen over uden den er slået ned med en boltpistol først.

Så kære "venner" hvis i virkelig ønsker at bo i DANMARK, så må i finde jer i VORES kultur.
Vi kommer jo heller ikke til jeres land og siger " sådan vil vi have det - lav om på det nu"

 

PIA hvor er du henne i denne sag ??

Gæst

#30

2013-07-17 08:44

jeg tror ikke, det er muslimer der vil indføre denne regel om svinekød. Det er nogle konfliktsky pædagogiske leder der vælger at forbyde svinekød. Det gør deres arbejde knap så besværligt i en stresset tid i de danske børnehaver.

Gæst

#31

2013-07-17 08:47

Selvfølgelig skal vi have lov til at spise vores elskede deller og flæskesteg samt en god leverposteg mad med rødbederVELBEKOMME.

Gæst

#32

2013-07-17 08:51

Så er det vel også slut med kagemand med vingummi. Vingummi indeholder gelatine som kan være lavet af gris. Det bliver hyggeligt derude. Go dag :-)

Gæst

#33

2013-07-17 08:56

Det er et fedt initiativ. Håber at mange skriver under. Det er jo spørgsmålet om ligestilling. Fatter ikke at et mindretal skulle præge et flertal.

Gæst

#34

2013-07-17 09:07

Ja til svin.
gæst

#35

2013-07-17 10:23

Svinekød er det mest danske vi overhovedet kan komme inærheden af, og det skal slet ikke afskaffes. Børn har godt af at lære noget om danske traditioner og skikke.

Gæst

#36

2013-07-17 10:29

Lille Peter kom hjem fra børnehaven og spørger mor: hvorfor spiser vi ikke aber, det er fordi de er nært besklgtede med os mennesker - er det så derfor nogle mennesker ikke spiser grise?

Gæst

#37

2013-07-17 10:36

hvad hvis der er jøder i børnehaven , skal der så kun serveres kosher , eller hvis der er veganere ,må de så ikke få kød mere ? Alle ved da at der skal være forskelligheder , vi kan da ikke alle være ens , hverken i religion eller valg af livsstil , tag jer nu sammen!!!

Gæst

#38

2013-07-17 10:39

Hej Jesper
Tak fordi du kæmper for at vi kan forblive danskere med vores egne retter og traditioner. Hvad bliver det næste?

Gæst

#39

2013-07-17 10:39

Godt initiativ Jesper. Hvis vi altid ændrer ting i vores dejlige land, blot for at tilpasse det til div. tilflyttere, så ender det jo med, at vi ikke længere har et dejligt land, hverken hvor vi selv kan bo eller hvor tilflyttere har lyst til at bo. Med andre ord: Så kan vi til sidst slet ikke genkende vores eget land!

Gæst

#40 Re: halal slagtet dyr.

2013-07-17 10:43

#26: - halal slagtet dyr.

Du har fuldstændig ret og det forkastelige er at hvis mit barn gik i den børnehave ville det ikke få lov til af mig at spise den slags kød men så må JEG jo bare gå ud og finde en anden børnehave og stå på venteliste i mange måneder og samtidig miste mit job - men okay så bliver der jo også en ny arbejdsplads til en af "dem".


Gæst

#41

2013-07-17 11:00

Er da lidt utroligt at vi er et gammelt "svineproducerende nation"...... men det skal måske også glemmes...... måske vi skulle til at køre med et DK flag + en gris....for at vise at vi er stolte dansker og glade for vores land...... og dermed ikke sagt at vi ikke kan se andres forskelligheder...... og mangfoldigheder.
Camilla

#42 Skuffende..

2013-07-17 11:01

Jeg synes det er fuldkommen og mener virkelig fuldkommen latterligt. Jeg har dog ikke børn, men hvis jeg har lyst til at give mit kommenede eller kommende børn en leverpostejs mad med, så gør jeg det fandme. det kan sku ikke være rigtigt bare fordi vi skal tage hensyn til indvandrende, vi tvinger dem jo ikke til at æde vores mad. De vælger selv.. Men det ender med vi intet mad får på bordet, fordi indvandrende får deres vilje hver gang..

Jeg er stolt dansker, og vil støtte mit land - men med de regler(forbud), fandme nej. Dem støtter jeg fandme ikke op omkring..

Gæst

#43

2013-07-17 11:05

Sådan Jesper !!!

Gæst

#44

2013-07-17 11:06

Ved bare at stå til og acceptere at der nu ikke må serveres svinekød, siger vi samtidig at halal-slagtning er helt ok.




Gæst

#45

2013-07-17 11:14

"Det ligger ikke til de danske værdinormer at forbyde" står der så pænt. Men det er jo en lodret løgn. Vi må ikke ryge bestemte steder af hensyn til dem som ikke ryger, ekstra skatter på sukker etc., vi lovgiver om hvornår du må indtage alkohol, selvom det burde være en del i opdragelsen. Vi lovgiver om hvem du må gifte dig med, henter du en kone fra Thailand, Rusland eller whatever, så skal du efterleve en række krav. Danmark er et forbudsland.

At 30-40 institutioner ud af 5000+ ikke vil servere svin, er vel et fint demokratisk udsnit af befolkningen. Institutionerne skal jo afspejler samfundet.

1. januar 2012 udgjorde indvandrere og efterkommere 10,4 pct. af befolkningen
i Danmark. Andelen af indvandrere var 7,9 pct., og blandt
dem var 59 pct. fra ikke-vestlige lande. Siden 1980 er antallet af ikkevestlige
indvandrere næsten seksdoblet (se afsnit 1.1).

Så når under 0,1 procent af institutionerne i Danmark tager dette valg, og du opretholder det mod de, lad os bare sige 5% fra mellemøsten, så er det da skævt ad helvedes til. Vi bor i et repræsentativt demokrati, hvor alle skal tilgodeses i det omfang deres individuelle behov forespørger - det bliver det langt fra.

Gæst

#46 Re:

2013-07-17 11:16

#1: -

Diverse dyreorganisationer har for længst demiterede dit udsagn til at være usandt. Det er mindst lige så humant som traditionelle slagtemetoder.


Gæst

#47

2013-07-17 11:27

Så må de der gurger unger sgu da have deres eget bestik osv med i børnehave hvis det er så farligt at spise svin!!!

Gæst

#48

2013-07-17 11:51

Jeg er rystet over al den hensyntagen til fremmede kulturer fordi vi er så konfrontations angste i DK. Men først og fremmest er vi DK og andre må følge de skikke og den kultur vi nu engang har.

Gæst

#49

2013-07-17 12:03

Lige præcis. Hvis vi taler grimt om det fremmede, andre kulturer og traditioner, så er vi ikke en sk.. bedre end forbudet mod svinekød! Saglighed og en ordentlig tone fremmer vores budskab. Mit motto er "Behold bolden på egen banehalvdel"...
fckmussen

#50 Re:

2013-07-17 13:11

#16: -

ja, men man behøver jo ikke være racist for at ville værne om danmarks mange gode værdier, hvad ender dette ikke ud med, måske vi ender med at vi pludseligt ikke kan få flæskesteg osv til jul, hvad er en dansk tradition hvis vi ikke kan have vores ret til ytringsfrihed til selv at vælge hvad vores børn må få med på madpakken, bukker vi under for dette, ender det jo med at vi til sidst ikke har nnoget at skulle have sagt i vores eget land længere, hvad ville de ikke sige hvis vi flyttede til udlandet og ville indføre svinkød på deres børnehaver eller skoler fx. Det er ikke fordi jeg er rasict eller nogett, men nu synes jeg sgu grænsen er nået... Synes ikke vi i Danmark kan sige vi har ytringsfrihed længere, alt trækkes ned over hovedet på os, og siger vi fra ja så er vi både rasicitere og meget andet.. Nej det er vi ikke, vi har ret til selvvalg i DK der af kommer ytringsfriheden..  Har vi ikke vores ytringsfrihed, hvad har vi så snart tilbage?????