Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / Vi er mange der siger ja-tak / Kommentarer


Gæst

#1

2013-07-16 20:04

Jeg mener at traditioner der er dårlige og skadende burde udfases, men svinekød skal slf ikke være forbudt for at tage hensyn til muslimerne.

Personligt mener jeg Halal burde være forbudt fordi det er den slags traditioner der er skadelige, dyr der er halal slagtet lider.

Gæst

#2

2013-07-16 20:08

Det er på tide at der vi ikke bare lægger os på ryggen når "muslim-kortet" bliver trukket.
Hvorfor er det lige at de etnisk danske børn skal undvære deres livretter for at tilgodese indvandrere m.m.
Hvordan er det lige med betalingen for brugen af institutionerne ?
Er det ikke også sådan at størstedelen af de etnisk danske børn's forældre skal betale for pladsen medens størstedelen af alle de andre har friplads ?
Er det så fair at betalerne skal underlægges modtagernes normer ? Bør disse ikke tilpasse sig istedet, og være taknemmelige ?
Der skal være plads til alle, men man kan vel kræve en smule respekt og taknemmelighed til gengæld. . . . .

Gæst

#3

2013-07-16 20:24

:-)

Gæst

#4

2013-07-16 20:53

Det skal stoppes.. Join jer "Stop islameringen af Danmark" på facebook

Gæst

#5

2013-07-16 21:11

Jeg mener heller ikke vi kan kaldes racister fordi vi er trætte af at alle vores danske traditioner bliver ødelagt af folk der lefler for fremmede kulturer. Det er jo lidt de lalleglade danskere der ødelægger vores kultur for at tækkes vores gæsters levevis og religion. Vores værdier skal ikke stå for fald, dem må vi kæmpe for.

Gæst

#6

2013-07-16 21:19

Den er delt!

Gæst

#7

2013-07-16 21:28

Hvorfor er det danskerne der skal gøre som muslimerne
og ikke omvendt... det er da tros alt dem der er kommet herop til DANMARK.

Gæst

#8

2013-07-16 22:13

vi er danskere og vi vil have det mad vi altid har fået, mine børn skal ikke tvinges til at spise det muslimer må spise, de kan vælge når de bliver gamle nok til det,men ellers skal det være som det altid har været
gæst

#9 lige meget hvad

2013-07-16 22:19

Lige meget hvad regl de laver for mine børn det samme mad med som de altid har fået! Ellers regner jeg med de laver instutionerne 90% billigere for os.

Gæst

#10

2013-07-16 22:42

Jeg ha da funde ud af lig meget hvad vi skiv her tag de den beslutning hen over vores hoved.tro vore samfund er ved aaf ryg af. og vi må undkaste os de fremmt der komme ude fra .
stud. med. vet.

#11 Re:

2013-07-16 23:24

#1: -

og jøderne, husk at der er andre der ikke må spise svinekød. Jeg har selv skrevet under på denne indsamling da jeg er enig i at man må kunne lave en løsning der beror på valg. Ellers vil oksekød også komme af menuen pga. hinduer, og alt skulle være khosher osv. apropo din kommentar om halal så lider de ifølge min mening kun marginalt mere end andre slagtedyr, da den største velfærdsbyrde ligger på primærbedrifterne hvor de jo tilbringer langt størstedelen af deres liv. desuden er der meget stramme krav i lovgivningen om hvordan en religøs slagtning må finde sted. (Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr Nr. 1302 af 17. december 2012) blandt andet skal kvæg, umiddelbart efter at begge vene- halspulsårer er skåret, bedøves med boltpistol, men jeg er da enig i at dyrevelfærden, også indenfor slagtning både halal og haram, kan forbedres betydentligt.

Jeg vil dog minde alle om at det handler om at være åbentsindet og komme i dialog, som bl.a. ved denne underskriftindsamling. Og så til sidst sige at dine synspunkter er ligeså gode som mine


Gæst

#12 Re:

2013-07-16 23:29

#4: -

Og skal vi så også stoppe liberaliseringen af mellemøsten? det er ikke alt sammen sort og hvidt. Jeg er selv kristen, men kan godt indse at Islam er altså ikke nogen ond religion. Det er de radikale Islamister og ligesåvel de radikale højreorienterede grupper man skal holde øje med. Der bør være plads til alle.

Det handler ikke om religion, men kultur.


Gæst

#13 Re:

2013-07-16 23:37

#7: -

Du bør vel også værne om dit sprog makker. Trods staves med d. Tros: Den del af en hær der udgør bagage, udrustning el.lign.

Du vil opnå meget mere af dit mål om udbredelse af den danske kulturarv ved at være inkluderende, og derigennem integrere den invandrende befolkning. Man kommer aldrig langt med krig og had.

Undskyld min hånende kommentar.


Gæst

#14 Re:

2013-07-16 23:39

#8: -

Og så kom vi ikke videre. Du er nok ikke fan af fremskridt ;)


Gæst

#15 Re:

2013-07-16 23:41

#10: -

Lidt mindre fjolletobak når du skriver indlæg. Eller også bare gå i seng.


Gæst

#16

2013-07-17 04:36

Folket i EU,er i dag BANGE for,at blive bestemplet som racister osv.

Gæst

#17

2013-07-17 04:38

Dejligt med dette initiativ. Alle snakker om det, men næsten ingen gør noget ved det. Håber der kommer rigtig mange underskrifter, så denne tåbelige beslutning, straks bliver lavet om.

Gæst

#18

2013-07-17 05:00

ved du nu hvad.. de skide muslimer ska da bare fise ud af vores land, hvis de ikke kan indfinde sig under vores regler, traditioner osv
Hvorfor ska vi tage hensyn til dem med sådanne ting? det er sgu vores land..

De laver ballade, forlanger moskeer, gider ikke arb, er kontanthjælps nassere, vil bestemme hvad vi skal spise :O Føj siger jeg bare..

Der er fandeme da et eller andet rav rustende galt, når vi skal leve efter deres regler.. vi skal vel osse snart påduttes burka og at holde ramadan???

skrid hjem med jer !!


Gæst

#19

2013-07-17 05:32

Selvfølgelig skal der være svinekød i danske institutioner som der altid har været. Det kan ikke være rigtig, at vi skal ændre vores kultur for fremmede der vælger at bo i vores land. De må vide hvad de flytter til og så acceptere vores samfund og regler også hvad angår det der spises i danske institutioner. Kan den danske mad af religiøse årsager ikke spises, må familien sørge for den korrekte religiøse kost.
Dette er heller ikke racistisk ment, men et spørgsmål om værtslande skal ændre deres kultur til fordel for tilflytteres kultur.
Helle Gerdes
Aspevej 10
3751 Østermarie

Gæst

#20 Stop det

2013-07-17 06:19

Er ved at brække mig over, at man skal tage hensyn.. Det er DANMARK, vi har vores traditioner, og dem skal der ikke laves om på.

Det kan ikke være rigtigt, at i flygter fra et land, men alligevel prøver at lave Danmark om til det i flygter fra..
Så må i sgu tage hjem igen..!

Jeg elsker Svinekød..! Mmm Bacon, Flæskesteg..
Jeg er Dansker og jeg er stolt af det.
Og nej jeg er ikke racist.. Men har ingen respekt overfor dem der ikke kan tilpasse sig. Det er sgu ikke i orden...

Kommer dette forbud i mine børns institutioner, så skal jeg nok brokke mig og råbe og skrige til de forstår at mine børn ikke vil få andet end svinekød med hvis det sker..!
Ja, si´r det bare..!

Gæst

#21

2013-07-17 06:21

Du har helt ret i at dette ikke skal kunne relateres til et racistisk syn. men at det skal være en protest mod at det er Danskerne som skal vige, svinekød er og bliver ved med at være en stor del af vores kultur, vi acceptere da, at vi ikke kan få en leverpostejmad når/hvis vi besøger et muslimsk land.
eller at man går sømmeligt klædt hvis det er kulturen i det land man besøger

Gæst

#22

2013-07-17 06:40

Det skal du ikke takke for. Jeg er dansker og er glad for Danmark som den har været og når de perker vil lave om på skønne Danmark så skal de forbi mig først.

Gæst

#23

2013-07-17 06:55

Ja, det er først og fremmest det principielle i sagen ! Min "tro" kræver netop IKKE den bøn og metode som halal....... Så jeg (mine børn og børnebørn) bliver tvunget til at spise "forkert".....
Vh Anne Pinion
Carsten

#24 Det her er sgu Danmark

2013-07-17 07:14


Det her er sgu Danmark, vi skal IKKE ha en flok skide muslimer til at bestemme noget som helst
her i landet. Kan de ikke lide lugten i bageriet, så kan de bare pisse af.

Gæst

#25

2013-07-17 07:21

helt enig. men det er nok ikke det sidste der sker på den front vi er for nemme os danskere