Stop sexuelt misbrug af dyr (Forbyd zoofili i Danmark!)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop sexuelt misbrug af dyr (Forbyd zoofili i Danmark!).


Gæst

#751

2014-02-24 14:30

det er noget SVINERI!!

Gæst

#752 Re: ok?

2014-02-24 14:39

#6: Boing - ok?

Det er en noget "romantisk" forestilling, du har om dyresex, hvis du tror, at der er tale om, at det er hanhunde, der parrer en kvinde(ja, for det er altså det, den gør - der er ingen intimitet i det fra dyrets side), til den kommer. 
Hvis det var det, der var tilfældet, ja, så kunne man næppe tale om, at dyret led overlast. Man kunne dog stadig have sine holdninger til, om man syntes det var klamt, forkert, forskruet etc.
Men du er altså, og undskyld mig, hvis det er fornærmende, en smule naiv, hvis du tror, det er dét, som er virkeligheden.

Virkeligheden er, at rigtig mange dyr bliver brugt til sex, uden at det på nogen måde er godt eller uskadelig for dem. Det er jo også sjældent dyrerne, der parrer menneskene, men desværre menneskene, der misbruger dyrene. Og JA! jeg tillader mig at bruge ordet misbruge, for det er sådan, jeg ser på det, når man taler om en situation, hvor nogen gennemtvinger sin seksuelle vilje overfor en anden - uanset om denne anden er et dyr eller et menneske.
Hunhunden, der får skadet sin vagina, fordi den ikke kan rumme et mands penis, og fordi hun ikke er i brunst, og derfor ikke "klar" til samleje, nyder altså på ingen måde at blive anvendt seksuelt. Det er smertefuldt og ofte med store skadevirkninger for dyret.

- Og hvad med analsex? Det er ikke noget, der eksisterer i dyrenes verden. De vil aldrig nyde dette - det kan kun være smertefuldt for dem. Når to mennesker dyrker analsex, er de enige om dette, og kan guide hinanden undervejs "prøv at slap lidt af nu", "træk vejret", "vent lige lidt", "det gør ondt der" osv. Hvordan er det lige, du tror, at dyret skal kunne give eller modtage denne form for kommunikation?

For hestes vedkommende, er de fleste hopper, temmelige selektive i forhold til, hvornår en hingst får lov at bedække dem og nogle gange, afviser de endda helt hingsten, der så holder sig tilbage. Hvorfor i alverden skal de ikke have lov til at sige nej overfor mennesker også?

Vi forbryder os mod dyrenes natur og deres velfærd ved at påtvinge dem sex med mennesker uden, at de har anden mulighed for at sige fra end med deres lyde og kropssprog. Og ofte vil disse signaler blive fuldstændig overset eller ignoreret af overgriberne, fordi de mangler forståelse eller ikke ønsker at forstå. De vil bare have deres behov stillet. Et behov, som dyret slet ikke deler. Og dét er altså forkert.

Ovenstående er blot få eksempler på nogle af bagsiderne ved, at dyresex er ulovligt - som ikke går på, at det "klamt", "ulækkert" mv., som du ikke accepterer som valide argumenter.

Jeg er enig med dig i, at argumentet "alle andre gør det", ikke nødvendigvis er et godt er. Men har bliver det brugt for at fremhæve, at vi faktisk stiller en gruppe værere end i andre lande(ikke bedre), og det er skammeligt. Så kan det godt være, vi stiller de zoofile bedre, men på den måde tillader vi os også at sige, at de mennesker, der afviger fra en naturlig adfærd, skal have bedre ret, end dyr, der bliver påtvunget noget unaturligt? Vi tillader os at sige, at en seksualdrift er mere værd end det enkelte dyrs velfærd - stik i mod andre landes overbevisning, hvilket kunne tyde på, at vi måske er på et sidespor. Og i den henseende fejler argumentet ikke noget - det skal blot ikke stå alene. 


Gæst

#753

2014-02-24 14:57

Føj.!

Gæst

#754

2014-02-24 14:58

Det er ufatteligt at det endnu ikke er ulovligt!

Gæst

#755

2014-02-24 15:06

FORBYD ZOOFILI

Gæst

#756

2014-02-24 15:17

Det giver ingen mening at mennesker skal misbruge dyr til deres seksuelle tendenser :-( jeg er glad for at være med til at beskytte dyrene!!

Gæst

#757

2014-02-24 15:30

Fy for fanden en SYG lov. Skal stoppes øjeblikkeligt!!!

Gæst

#758

2014-02-24 16:19

Jeg får så meget kvalme af dyresex,så et billede hvor en gammel gul labrador lå på ryggen og en mand voldtog hende !!! sku det være lovligt,hun led så meget kunne man se...FØJ FOR SATAN !!

Gæst

#759

2014-02-24 16:24

må få en slutt på dette. Er dyremishandling.

Gæst

#760

2014-02-24 16:52

Höga straff för dem som utnyttjar djur sexuellt !!

Gæst

#761

2014-02-24 17:01

for mig er det kun syge sataner som gør saadant mod dyr

Gæst

#762

2014-02-24 17:04

Stop det!

Gæst

#763

2014-02-24 17:23

Er så flov over at være dansker og at de politikker er så vade, at de ser på, ved sidelinien, hvad fanden tænker de dog på. tror de skal have billeder forstørret så meget op og så skal de tvinges til at se på dem i en hel dag, de laver jo ikke noget i forvejen, så de skal bare tvinges til at se hvad der foregår. føj har ikke ord mere for dette dyreplageri. græder indvendig over vores elskede dyr, der bare voldtages, af sygelige hjernedøde individer,for mennesker er de ikke.

Gæst

#764

2014-02-24 17:24

Burde forbydes

Gæst

#765

2014-02-24 17:33

Har du hjerte til at lade være med at skrive under?

Gæst

#766

2014-02-24 17:36

Burde ikke være nødvendigt med underskrift indsamling. Hvad er det for nogle syge politikere vi har???

Gæst

#767

2014-02-24 17:37

Selvfølgelig skal det stoppes, og det kan kun gå for langsomt!

Gæst

#768

2014-02-24 17:50

Jeg håber virkelig der bliver lavet en lov ,der forbyder at have sex med dyr ,føj det må være syge mennesker der gør sådan noget

Gæst

#769

2014-02-24 17:51

Zoofili er uetisk og respektløshed og et overgreb mod et andet levende væsen.

Gæst

#770

2014-02-24 18:07

Jeg syntes slet ikke vi har respekt for dyr i Danmark. Hvis dyreværnsloven skal virke, så skal strafferammen op og vi skal til at respektere alt levende, ikke bare vore egne kæledyr. 2000 kr i bøde for at torturere en kat til døde, er til grin og uanstændigt. Det bør give fængselsstraf!

Gæst

#771

2014-02-24 18:13

Det skal bare stoppes nu!!!

Gæst

#772

2014-02-24 18:20

Hjælp de stakkels dyr mod udnyttelse og skriv under..Tak

Gæst

#773

2014-02-24 18:36

Det bør sidestilles med dyremishandling og skal forbydes !

Gæst

#774

2014-02-24 18:45

Måske har de højere magter selv sex med dyr eftersom det er så forbandet svært at forbyde det!! Føj

Gæst

#775

2014-02-24 18:54

Så skal det her forbandet svineri stoppes !