Hjælp os med at bevare børnehaven Vangebovej 2 i Holte

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Hjælp os med at bevare børnehaven Vangebovej 2 i Holte.


Gæst

#1

2016-11-15 12:53

Jeg har selv som barn gået i børnehaven. Det samme har mine børn og nu børnebørn. Vi har altid søgt netop denne børnehave på grund af dens indlysende kvaliteter.
Bevar den.

Gæst

#2

2016-11-15 13:25

Jeg har haft tre børn i Børnehaven Vangebovej gennem de sidste 8 år. Mit yngste barn starter i skole til sommer. Alt ved denne institution er fuldstændig uden for sammenhæng den bedste børnehave i Danmark. Det har været den bedste start på livet, at lade mine børn være en del af hverdagen i Børnehaven Vangebovej.

Gæst

#3

2016-11-15 15:01

Har haft 2 børn gående i Vangebo i perioden1994 til 2000. Hyggelig og god børnehave

Gæst

#4

2016-11-15 15:26

Det vil være forfærdeligt hvis kommunen vælger at nedlægge børnehaven Vanhebovej. Det er på alle måder en fantastisk børnehave hvilket utallige brugerundersøgelser også viser.
Min bøn til kommunen; Lav nu ikke endnu et charmeforladt og koldt børnehus som I har gjort i Birkerød.

Gæst

#5

2016-11-15 15:36

Lyt nu til brugerne! En én måned gammel brugertilfredshedundersøgelse giver børnehaven en score på 4,9! Det er RET godt!

Nej tak til effektivisering og stordrift i børnehøjde! 

 

 


Gæst

#6

2016-11-15 18:07

Har haft mine 2 piger gående i Vangebo børnehave i en 6 års periode, kun gode minder

Gæst

#7

2016-11-15 18:55

Det er formidabel børnehave - vi har haft barn i børnehaven og tiltænker vores nye barn også skal gå der!
Hans

#8 MÅ IKKE LUKKES!!!

2016-11-15 19:34

Vi var rundt at se 7 børnehaver i Rudersdal kommune da vi skulle vælge. Vi var ikke i tvivl - HELT KLART Vangebovej 2. Så vi skrev vores søn op.

Det har vi ikke fortrudt en eneste dag! En børnehave hvor ALT fungerer! Børnene trives, medarbejderne trives og forældre/pædagog forholdet er helt unikt.

 

 


Gæst

#9

2016-11-15 21:40

Jeg er imod store institutioner, da mangfoldigheden forsvinder og fordi der bliver for upersonligt og utrygt for de små børn. I øvrigt er Vangebovej en super børnehave
Henriette

#10 Vangebovej Børnehave

2016-11-15 21:41

Jeg er imod store institutioner, da mangfoldigheden forsvinder og fordi der bliver for upersonligt og utrygt for de små børn. I øvrigt er Vangebovej en super børnehave


Gæst

#11

2016-11-15 23:25

Vsngebovej Bærnehave er den bedste bærnehave i hele kommunen.De gør en forskel

Gæst

#12

2016-11-16 07:20

Mine børn har gået i børnehaven som er fantastisk på alle måder

Gæst

#13

2016-11-16 07:56

Det er en dejlig børnehave med fantastiske pædagoger som gør en forskel.

Gæst

#14

2016-11-16 08:24

Børnehaven Vangebovej er den bedste og hyggeligste børnehave i kommunen. Ud over at pædagoger og ansatte er super involveret i vores børn og ofte går ud over hvad der kræves af dem ligger børnehaven i et fint ældre hus hvor der er sjæl og stemning. Det kan mærkes hver eneste dag når man kommer og går.
Det vil være en stor fejl at lukke dette hus ned for at lave større og mere moderne faciliteter - store børnehuse er ikke vejen frem! Vores børn har brug for ro, regelmæssighed og nærvær. Især i denne (globaliserede) tid hvor vores hverdag nemt bliver fraværende og lidt for travl & stresset.
Far

#15

2016-11-16 08:56

VERDENS suverænt bedste børnehave, ifølge os der har og har haft børn på Vangebovej... Og VERDENS dårligste beslutning at ville flytte eller lukke børnehaven, truffet uden borger og medarbejderinvolvering af de ansvarlige politikere og medarbejdere i Rudersdal Kommune! Det SKAL stoppes!!


Gæst

#16

2016-11-16 09:10

Typisk Rudersdal Børne og Unge Afdeling på Rådhuset i Rudersdal Kommune... Ingen brugerinvolvering, samt lusk og fusk og skjulte dagsordener, med kæmpe konsekvenser for forældre, vores børn og for dem der er tæt på børnene, og passer på dem hver dag. 

Jeg anbefaler absolut børnefamilier at overveje grundigt, om Ruderdsdal Kommune virkeligt er den rigtige at vælge at bo i.

Det er ihvertfald ikke et plus, at de ansvarlige politikere der idag totalt visionsløst, og helt uden at involvere sig direkte i beslutningerne, sidder på Rudersdal Rådhus og bestemmer, at man vil lukke en børnehave der totalt outperformer andre institutioner i brugerundersøgelser, og skaber fantastiske små mennesker i balance. Jeg håber virkeligt, at borgmesteren og de ansvarlige vil involvere sig og have ryggrad til at trække forslaget tilbage, og istedet give penge til at bevare Børnehaven Vangebovej, som vi faktisk er rigtigt mange borgere der har valgt til, netop fordi den er som den er.... Hvis børnehaven først lukkes, kan man aldrig få det tilbage man har smadret.


Gæst

#17

2016-11-16 09:12

God børnehave!!!!

Gæst

#18

2016-11-16 09:37

Hvorfor lukke verdens bedste børnehave med supergodt personale, skønne harmoniske børn og optimal beliggenhed.
Brug den i stedet som model for god pædagogik og eksempel på en rummelig og klog kommunepolitik.

Gæst

#19

2016-11-16 10:19

OBS - Virumborger - dog er Vangebovejs ry så godt at det også har nået os herovre!

Gæst

#20

2016-11-16 10:41

Hvordan kan man overhovedet overveje at lukke en børnehave som har de bedste resultater i kommunens brugerundersøgelse?! Og så ønsker man at flytte den til en forurenet grund !!!!! Hvad er det for en fremtid Rudersdal ønsker for sine borgere? Tænk på hvor mange som er flyttet tilbage til kommunen for at skabe familie mm - hvorfor skulle vi vælge Rudersdal kommune når de ikke forstår at værdsætte og bevare det som faktisk fungerer?! Vi er så glade for børnehaven, den nærhed og omsorg som personalet udviser, den tætte forældre dialog, ja jeg kan faktisk ikke sætte en finger på Vangebovej - det er verdens bedste børnehave!! At denne sag overhovedet er på dagsordenen er mig dybt uforstående. 


Gæst

#21

2016-11-16 11:47

Fordi staten spare på forkerte områder som fx børn og ældre. Det henrykt!! Hjælp dig selv før du kan hjælpe andre er et vigtigt motto som Danmark har glemt så vel de også har glemt de ældre der har bygget det samfund staten ødelægger dag for dag

Gæst

#22

2016-11-16 13:38

Fordi mine børnebørn har det godt i denne børnehave. Derfor bør den ikke nedlægges!

Gæst

#23

2016-11-16 15:23

Jeg har selv arbejdet i en børnehave, som kommunen valgte at sammenlægge med en anden, så jeg føler virkelig med forældre og personale på Vangebovej. Små/mindre institutioner har altså mange fordele, som det kan være meget svært at finde større steder.

Gæst

#24

2016-11-16 15:58

DET gør i bare ikke !!!!

Gæst

#25 Vanvittig beslutning må skyldes uvidenhed

2016-11-16 18:09

Verdens bedste børnehave. Uden tvivl. Skønt sted med fantastisk børnesyn hos de ansatte. Det er vanvittigt og helt uforståeligt at kommunen overhovedet vil overveje at lukke denne helt særlige børnehave. Omgivelserne er ældre men det helt rigtige og vigtige er i fokus her. Kan være model for mange andre børnehaver. Her er meget at lære. Har haft to piger i børnehaven.