Hjælp os med at bevare børnehaven Vangebovej 2 i Holte

Kommunen ønsker at nedlægge Børnehaven på Vangebovej 2 og samle den til en integreret institution på en forurenet grund.

Vi er en gruppe nuværende, tidligere og kommende forældre i børnehaven Vangebovej 2, der ikke ønsker stordrift og upersonlig pasning af vores børn - men tværtimod gerne vil have muligheden for at kunne vælge en anderledes, traditionsrig og mangfoldig børnehave til vores små børn i mange år fremover.

Der er tre hovedpointer i denne sag, idet Rudersdal tilsyneladende nu vil:

1) Bygge et nyt børnehus på en forurenet grund.

2) Nedlægge kommunens, ifølge den nyligt afholdte brugertilfredshedsundersøgelse, bedste børnehave.

3) Minimere borgerinvolvering, og gennemføre beslutninger i nattens mulm og mørke.

Vi undrer os i den grad over kommunens agenda og holdning i denne sag. Det er i hvert fald ikke børnenes tarv, der er tænkt på.

Og hvor er Rudersdals netop vedtagne Borgerdialogpolitik i denne sag? Hvis man vælger at gennemtrumfe egenrådige beslutninger indenfor børne- og ungeområdet, går man i høj grad imod borgernes og dermed kundernes ønsker.

Hvis du er borger i Rudersdal kommune, så hjælp os med at forhindre dette ved at skrive under her.

Vi skal have indsamlet mindst 2000 underskrifter inden d. 14 december,  så skynd dig...

Jeg giver med min underskrift Katrine Sandbjerg tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.