Hjælp os med at bevare børnehaven Vangebovej 2 i Holte

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Hjælp os med at bevare børnehaven Vangebovej 2 i Holte.


Gæst

#26

2016-11-16 19:49

Har haft alle vores fire børn i Vangebovej 2 fordelt over 10 år. En fantastisk institution som bør fungere som en inspiration for andre børnehaver landet over. Kære kommune og politikere: Tænk jer nu grundigt om !
onkel Peter

#27 Vangebovej børnehave

2016-11-16 20:14

Tror ikke at der er retfærdighed til, hvis nogle mennesker der tager beslutningen om at lukke noget, der barer er tiptop med alt .Her trives børn med det bedste personale, børnene er glade ,ikke stresset, grupper der er tilpas størrelse og et godt arbejds klima, alt det der betyder noget for et sted for fremtidens voksen.


Gæst

#28

2016-11-16 20:59

Jeg ønsker, at vi fortsat skal have plads til mindre institutioner i Rudersdal Kommune. Vi har selv vores barn på Søvej og er meget glade for den personlige nærhed.

Gæst

#29

2016-11-16 21:08

Vores fire børn har gået på vangebovej 2 og det har været en fantastisk børnehave med engageret personale. Derfor håber jeg, at andre børn også får chancen for at gå der.

Gæst

#30

2016-11-17 15:36

Mine børn går i pågældende børnehave og stortrives. Det er en meget velfungerende børnehave og det ville være rigtig synd at ødelægge dette.

Gæst

#31 VB 2

2016-11-17 18:26

"Hvorfor vil de dog ødelæggen børnehaven, den er jo go ligesom den er" Kristoffer 10 år


Gæst

#32

2016-11-17 19:26

Fordi det vil være så tåbeligt, at nedlægge den bedste børnehave vi har i kommunen. Vi har haft 2 børn i denne børnehave, og det var nogle fantastiske år. Personalet er helt i top, og alt fungerer for børnene.

Gæst

#33

2016-11-17 21:16

Begge mine piger har gået på Vangebovej 2, og både vi og de var MEGET glade for dette!!

Gæst

#34

2016-11-17 21:39

Fordi vores 3 børn fik den bedste start på livet i de rammer Vangebovej tilbød. Bedre sted tror jeg simpelthen ikke findes - og at nedlægge den, vil være utrolig trist i troen på at kunne spare få kroner.

Gæst

#35

2016-11-18 10:37

Børnehaven Vangebovej er uden sammenligning med andre børnehaver, og efter min vurdering ikke kun kommunens bedste, men landets bedste. Jeg udtaler mig på baggrund af 8 år hvor mine børn har gået der, samt en del år efterfølgende hvor vi har deltaget i arrangementer som er helt uden sidestykke. Det er både personalets kæmpe engagement og vedholdenhed og de fysisker rammer der er fantastiske.

Gæst

#36

2016-11-18 16:09

Fordi Vangebovej er en helt unik børnehave som skal bevares!!!

Gæst

#37

2016-11-18 18:35

Der er kun få rigtig gode børnehaver i Rudersdal, 2840 og dette er en af dem

Gæst

#40

2016-11-19 15:32

Fordi det er et super godt sted, og børn har det så godt i skoven

Gæst

#41

2016-11-19 18:35

Det er en fremragende børnehave, hvor alt går op i en højere enhed. Fantastisk engagement og respekt for børn, voksne og penge. Har aldrig oplevet bedre sammenhæng.

Gæst

#42 Re: Helt enig

2016-11-19 18:36

#26: -  

 Fuldstændigt enig - dog "kun" erfaring fra tre børn...!


Gæst

#43

2016-11-20 12:24

Vores 3 børn har alle gået på Vangebovej og har Vangebovej som en gave for livet

Gæst

#44

2016-11-22 21:45

Kender børnehaven da mine 2 børnebørn har været så heldig at gå her. Jeg har selv pædagogisk erfaring og har i de år jeg kom i børnehaven været meget imponeret af pædagogerne og omgivelserne i denne børnehave.
Gæst

#45

2016-12-15 10:11

Da vi flyttede til Rudersdal, havde vi selvsagt ingen opskrivningsancinitet i det skønne system NEMPlads. Vi måtte derfor vælge blandt de institutioner med ledig kapacitet og valgte en stor institution nær Skovlyskolen ud fra devisen om, at pædagoger i en stor institution kunne støtte hinanden ved sygdom mv.

Det var en katastrofe, som varede seks lange måneder. Vores lille pige gik fra at være en glad og smilede lille størrelse til et indelukket barn, der stammede og nægtede at sige et ord, når vi kørte til børnehave. I børnehaven var alt kaos. Udenfor flød legetøjet på legepladsen og blev aldrig ryddet op, indenfor flød tøjet på gulvet. Den eneste pædagogiske aktivitet, vi oplevede var, at børnene tegnede.

Børnene talte grimt og hårdt til hinanden. Jeg oplevede under indkøring en pædagog igangsætte rollespil om, at man "ikke ville lege med den nye", jeg oplevede en medhjælper skige af en treårig, at barnet skulle have sagt til sin mor, at det havde tisset i bukserne, og jeg oplevede en upåvirket medhjælper hælde pasta i en skål, mens to drenge rev håret af hinanden og skreg i angst.

Heldigvis fungerer NEMPlads så dårligt, at det lykkedes os at få vores datter flyttet til en mindre velfungende institution. Herefter kontaktede jeg områdelederen og fortalte om vores oplevelser. Hun var helt klar over problemerne, men da jeg et par måneder senre taler med en ulykkelig forældre, hvis barn stadig sidder i saksen, kunne jeg konstatere, at intet var ændret.

Jeg føler for forældrene i Vangebobørnehaven, for jeg har oplevet, hvad der venter dem, og hvad det koster af tårer, sygedage og frustrationer.