Appel til regeringen, stem imod en forlængelse af Round Up i EU


Gæst

#101

2016-07-13 12:08

Jeg underskriver denne skrivelse fordi vi må forsøge at dyrke og drive vores samfund så rent som muligt. Altså uden unødvendig kemi, som Round up, der kortsigtet går ud på at få en fin parcelhushave, uden "ukrudt", samt at få så stort og "rent" et udbytte af afgrøder som muligt, så billigt som muligt.

Gæst

#102

2016-07-18 20:29

Som bedste/mormor til 4 dejlige børnebørn, er jeg meget bekymret vedr deres fremtidige liv og helbred, og ikke mindre vedr mit eget og mine børns, hvis det er korrekt, hvad disse kemikalier kan forårsage af sygdomme
Alle de risici dette produkt indeholder, er jo totalt vanvittige.
Mange private sprøjter i deres haver, lad dog ukrudtet gro, så
vi derved har en masse smukke blomster at se på.

Gæst

#103

2016-07-27 09:04

Mindre gift i maden

Gæst

#104

2016-07-27 14:36

Jeg synes , det er helt uforståeligt og uansvarligt, at ministeren og regeringen tænker penge penge penge, istedet for at forstå , hvor megen skade, det gør på menneskets organer, ikke mindst på børn, som udsættes for disse giftstoffer i så ung en alder.

Gæst

#105

2016-07-30 06:03

Vi skal passe på vores drikkevand, og holde det rent, - også for vores børnebørn og deres børn osv!

Gæst

#106

2016-07-30 13:00

Jeg mener ikke vi skal tillade at sprøjte med gift, og slet ikke når det er så uvist hvad det egentlig gør ved vores organisme på langt sigt. Lad tvivlen om skadelighed komme os til gode.

Gæst

#107

2016-08-03 10:29

Fordi jeg gerne vil sikre at vore efterkommere har en chance for at redde jorden. Fordi jeg skammer mig over vores måde at forvalte den jord som vi jo har lånt af vores børn. Fordi jeg er træt af griske bønder,som forpester det samfund som forsørger dem. Fordi jeg trods alt håber at nogle af vore folkevalgte vil få øjnene op,og stoppe dette vanvid.

Gæst

#108

2016-09-27 18:59

Fordi det er noget farligt stadig at udsprede.
FDA i USA har fundet Glyphosat i honning, der overskrider EU's grænseværdier 200 %.

Gæst

#109

2016-09-28 14:51

Regeringen har åbenbart svært ved at fatte, at når der kommer noget nyt er vi ikke tilpassede. Det betyder, at hvis vi ikke skal tage skade er vi nødt til at tilpasse os. Kan vi ikke det, enten på grund af mangel på viden om det eller fordi vi bare ikke har den nødvendige tilpasningsevne. Da dette produkt afviger meget fra det i naturen vi kender, så er sandsynligheden langt størst for, at det er skadeligt. I øvrigt så siger det også lidt sig selv at det er en gift (ukrudtsgift). Da vores arveanlæg ikke er kollassal meget anderledes end alt andet liv, er det meget sandsynligt at det også har skadelig indvirkninger på os. Det er netop derfor regeringen skal lade tvivlen – som jo i bund og grund i forhold til spørgsmålet "Er det skadeligt?" ikke er ret stor – lade tvivlen komme befolkningen og politikerne (inklusiv Lars Løkke Rasmussen, som også blandt andet spiser RoundUp i sin mad - som er havnet der, netop fordi midlet bare bliver smidt i naturen, hvorefter det mere eller mindre godt ender i naturens økosystem) til gode. https://www.facebook.com/groups/1007348405984998/permalink/1080847435301761/ Politikere der er jo ingen grund til at forgifte jer selv. Jeg vil også sige til Lars Løkke Rasmussen, at vi ved han kan gøre det. Du skal bare sætte dig lidt lidt ind i emnet. Jeg tænker også, at man måske kunne tage noget RoundUp med til Lars Løkke og efter han har set hvad det er og fornemmet hvad det drejer sig om, så spørge om, om han virkelighed mener, at det skal være i vores mad og natur. Og bede ham om at prøve at tænke på, at det faktisk alleredde nu er i hans mad. Og fortælle, at vi ved han kan gøre det. Det hjælper nogle gange at appellere til mænds ego. Og måske minde dem om, at flere af deres beslutninger også kommer til at røre dem selv.


Gæst

#110 Re: Re:

2016-09-29 11:11

#100: Holger Øster Mortensen - Re:  

 Hej Holger

Vi er ikke uenige... problemet er kommunikation til uvidende og eller dem som har magt til ændring.

Mht. sidste sætning ang. antibiotika, så kan midler både bruges til mennesker og dyr, hvis der er reelt behov, der er blevet analyseret til fx at kunne bekæmpes med fx penicilin. Problemet er blot at konventionelt landbrug bruger antibiotika til bakterie-sterialisering og herved skaber størrer fremtidige problemer... dette som en koncekvens af et snævert lige-nu-og-her behov for øget indtjening... desværre.

Eneste positive ved denne fejlagtige brug af antibiotika er at den indirekte er med til at presse forskning af probiotisk problemhåndtering frem som måske først ville komme om 10-20 år, hvis antibiotika over hele verden havde brugt meget koncervativt ☺


Gæst

#111

2016-09-29 15:57

Her hos os har vi sprøjtemidlerne rundt om os, både i luft og vand, fordi der ikke tages hensyn til vejr og vind når man sprøjter markerne! Så derfor min underskrift! Håber mange andre vil gøre det samme!

Gæst

#112

2016-10-04 13:13

Det er vanvid at spille hasard med vores drikkevand. Der er OVERHOVEDET ingen grund til at private skal have adgang til Round Up

Gæst

#113

2016-10-06 10:00

roundup er et hormonforstyrrende stof ,,, giver skrumpen pik og tørre nosser, og det er der vel ingen der er interesseret i

Gæst

#114

2016-10-10 07:26

Ih nej, der vil intet ske, hvis man bruger Round Up!
Hvorefter resterne efter produktet nu dukker op overalt, i grundvandet OG i mennesker.
Ih nej, der vil intet ske, hvis vi bruger produktet! Slet, slet ikke .... Hmmm

Gæst

#115

2016-10-10 09:04

Round up er giftig og kræftfremkaldende. Det skal ikke være i vores mad!!

Gæst

#116

2016-10-10 17:32

Det er af yderste vigtighed at vi tager ansvar for hinandens og især børnenes sundhed . Gift er USUNDT

Gæst

#117

2016-10-14 08:00

Regeringens svar i det vedhæftet brev er, at man bare kan lade være med at bruge round up og spise økologisk. Sikke noget uvidenskabeligt pjat! Sprøjtemidlerne spæder sig i luften, grundvandet og fra ikke-økologiske marker til økologiske marker. Det er helt uacceptabelt sådan noget useriøst svar.

Gæst

#118

2016-10-14 14:46

Jeg frygter for at Round UP er skadeligt og især for fostre og små børn. Jeg er imod, at man først forbyder et produkt, når skadevirkningen kan dokumenteres (som med DDT) og vedbliver med at forurene mange år efter, det er forbudt.
Al tvivl bør komme os forbrugere til gode og jeg respekterer ikke
"minimumsgrænser".

Gæst

#119

2016-10-14 20:34

Fordi jeg mener at roundup er noget skidt, ikke mindst for grundvandet.

Gæst

#120

2016-10-14 23:03

Jeg er imod al den gift der tilsættes jorden, som ødelægger den naturlige balance i jorden, dræber smådyr, forurener grundvand og skader helbred. Jeg er også imod alle de sundhedsfarlige tilsætningsstoffer de store multinationale selskaber tilsætter vores mad

Gæst

#121

2016-10-15 19:13

Hvordan kan vi tro at giftstoffer er uskadelig for miljø og mennesker

Gæst

#122

2016-10-17 07:07

Her hvor jeg bor bruger have-ejere Round up både i haverne og på fortorvet, jeg har skrevet læserbrev ang. dette megaproblem
Holger

#123 Re:

2016-11-05 15:32

#122: -  Det er formodentlig korrekt, at nogle haveejere bruger roundup i haven, men faktum er, at bønderne bruger 93 procent af ALT forbrugt gift til afgrøderne, mens haveejere bruger under 2 procent. Man skal passe på ikke at skyde spurve med kanoner.

 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2019-05-18 11:07


INGO

#125 Ja,, så meget mere vigtigt at de 2 % redder Danmarks jord og dyr! LOGIK!

2019-05-18 11:10

#123: Holger - Re:  

 

Nes Pa? Eller HWA!