Appel til regeringen, stem imod en forlængelse af Round Up i EU


Gæst

#1

2016-05-26 14:30

Gift og kemikalier - fri os for dem, For vores vores natur og efterkommere´s skyld.

Gæst

#2

2016-05-26 16:24

Fordi roundup og regeringen er skadelige

Gæst

#3

2016-05-26 18:53

Det siger sig selv. Det gælder vores overlevelse art.

Gæst

#4

2016-05-26 21:03

Fordi Roundup er giftigt og vores befolkning ikke skal lide under giftige stoffer i kroppen og urinen. Det vil jo være sindssygt og nærmest grundlovsstridigt !!!

Gæst

#5

2016-05-27 06:07

Jeg skriver under fordi vi kan være byde hverken os selv - vore efterkommere eller moder jord denne forgiftning !!

Gæst

#6

2016-05-27 09:36

Fordi Round Up og mange andre gifte er til skade for dyr og planter og en risiko for vores grundvand når giften langsomt siver ned i jorden.

Gæst

#7

2016-05-27 10:16

fordi jeg ønsker alle mennesker skal leve sundt og ikke udsættes for grådige producenter og forretningsfolks forgiftniger for at score en billig gevinst.

Holger Mortensen

#8

2016-05-27 15:34

Roundup er bare een af mange plantegifte, som bønderne bruger på deres marker. Alle disse pesticider - som bønderne ynder at kalde "planteværn" - har en afgørende betydning for sundhedstilstanden i den brede befolkning. Hvad gør de ved vores arveegenskaber, DNA og vores krop i øvrigt? Bønderne bruger netop nu i vækstsæconen deres kæreste markredskab MARKSPRØJTEN morgen, middag, aften og nat. Især på stille og dugtunge nætter kører giftsprøjterne netop nu på fuld tryk om natten. Det er en forbrydelse.


Gæst

#9

2016-05-27 15:45

Er så meget i mod Sprøjtegift!

Gæst

#10

2016-05-27 18:41

Fordi jeg har boet i Australien og i det land var Roundup up forbudt.
Jeg går stærkt ud fra at produktet er lige så giftigt i Danmark som det er i Australien.
Det er glædeligt at der også er mennesker i Danmark som kerer sig både for vores natur og menneskenes sundhed.

Gæst

#11

2016-05-27 22:34

Fordi jeg hader round up - det forurener vores grundvand og forgifter de dyr, deriblandt pindsvin, som går gennem nysprøjtede områder,

Gæst

#12

2016-05-28 06:30

fordi JEG I LANG TID HAR KMPET MOD SKADELIGE SPRØJTEMIDLER

Gæst

#13

2016-05-28 08:10

Fordi jeg finder det absurd overhovedet at bruge kemisk insekt bekæmpelse og gødning i vores grøntsager og frugt. Det siger jo sig selv at det ikke er sundt. Det samme gælder for dyre opdræt fjern penicillin og anden kemi. Vi er ved at slå os selv ihjel med den griske måde vi udnytter både dyr og planter på .

Gæst

#14

2016-05-28 15:20

Fordi Roundup i grundvandet, giver store problemer til miljøet og dermed vores efterkommere...

Gæst

#15

2016-05-28 19:50

Jeg har et job med tilsyn hvor jeg kommer rundt på Sjælland hver uge. Jeg har fulgt et antal marker hvor der hyppigt bliver sprøjtet med bl.a. Round up, samt økologiske marker hvor man ikke sprøjter. Med min foto drone har jeg fotograferet disse marker. Her i 2016 er der store bare pletter på rigtig mange marker og det skyldes ikke kun tørke eller at der har været oversvømmelser. Alt mikroliv i jorden er dræbt af sprøjtemidler og det er et overset eller ignoreret problem.

Gæst

#16

2016-05-29 04:46

Politikkerne er blevet for smarte til love og regler og forgylder sig selv. De har glemt demokratiet.
Kapitilismen kommer før mennesket - meget forkert.
Regeringen lytter ikke til folket mere - men kun til lobbister.
Holger Øster Mortensen

#17 Re:

2016-05-29 09:45

#15: -  

 

- er det muligt at få tilsendt nogle af disse dronefotos af de bare pletter i markerne på holgler@frenning.dk? Pletterne kan udmærket være opstået fordi jorden simpelt hen er enten udpint eller forgiftet med diverse pesticider. Men det kan også sagtens være på grund af mange andre årsager: Et vådt efterår i såperioden, dårligt såbed, megen barfrost i vinter, et vådt forår. Men altså også en smadret mikrobiologi. Bønder har mange undskyldninger.

 

Venlig hilsen Holger Øster Mortensen


Gæst

#18

2016-05-30 10:52

Der er stadig reklame for Roundop 'deo' i Tv2! Samtidig reklamerer de meget for øko øko. Jeg har skrevet til dem!

Gæst

#19

2016-05-30 15:50

Det ødelægger både os og naturen

lunap

#20

2016-05-30 21:02

Round up OG alle pesticider for den sags skyld bør forbydes 100%, hvis du spør mig!
Om ikke særlig mange år vil der komme stort fokus på alle de skadevirkninger som sprøjtemidler og pesticider har... de er IKKE uskadelige; men er bl.a årsagen til at unge mennesker i stigende grad ikke kan få børn... ???
Den måde at lave landbrug på er skadevoldende, ikke kun for naturen, grundvandet, mennesker og insekter ( vidste du fx at: Hvis BIerne uddør, så uddør menneskeheden også efter kun en stakket frist, fordi ingen planter bliver bestøvet? OG det er allerede ved at ske i USA... og tro ikke kun på mig... google det, you will see! )!
STOP brug af Round up OG alle former for sprøjtemidler, pesticider... STOP det FØR det er for sent!
TÆNK på FREMTIDENS generationer... DE vil takke os for at lave en straks opbremsning af brugen af Round Up, NU!
Mvh
Lunap


Gæst

#21

2016-06-01 07:49

Fordi det er oprørende, at vores regering er villig til at risikere endnu mere forurening af vores grundvand med lukning af boringer og dermed mangel på rent vand til følge.

Gæst

#22

2016-06-01 13:31

Det værste er at landmændene anvender det til tvangsmodning, og tvangsmodnet korn må høstes 10 dage efter sprøjtning. Det betyder at vore mad er tyk af gluphosfat. Alle vore husdyr undtagen de økologiske må fodres med tvangsmodnet korn.

Gæst

#23

2016-06-01 14:33

Fordi det efter min mening er horribelt som mennesket sviner kloden til. Med den viden vi har idag, burde det ikke være muligt/tilladt, at sprøjte med alskens gift.... Vi ødelægger det for fremtiden....

Gæst

#24

2016-06-01 16:06

Jeg er imod forgiftning af vores jord. Vi beslutter idag hvilken jord vores børn skal overtage.

Gæst

#25 Re:

2016-06-01 18:28

#22: -  

 - jo, men hvis det kan være en trøst må marker med brødkorn og til maltbyg ikke sprøjtes lige før høst - siger reglerne. Noget andet er, hvad der rent faktisk sker derude i det åbne land. Stol aldrig på en konventionel landmand fra det kemiske og tekniske landbrug.