Støtte til fortsat kommunal drift af Anemone teatret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støtte til fortsat kommunal drift af Anemone teatret.


Gæst

#76

2016-05-20 20:09

Det er så sundt for børn at have kontakt til teaterkulturen. Det er befordrende for fantasien og giver grobund for gode snakke om livets facetter mellem børn og voksne efterfølgende.
Vi bruger Anemoneteatret på 2. generation nu og hver forestilling er til stor glæde i lang tid for både børn og voksne. Fortsæt støtten så det ikke kun er velhaverfamilier der kan have denne oplevelse.

Gæst

#77

2016-05-20 20:12

Sammen med mine børnebørn har jeg haft mange gode oplevelse i Anemone teateret. De taler stadig om den store fulg der fløj ind mod vinduet

Gæst

#78

2016-05-20 20:13

Anemoneteatret er helt uundværligt. Som historielærer har jeg med min klasse oplevet den fantastiske opsætning af "Tændstikkebørn".
Min datter og mine børnebørn har også haft store oplevelser i Anemoneteatret både med almindelige teateroplevelser, men også med teaterleg.

Gæst

#79

2016-05-20 20:28

København bør have mindst et børneteater. Anemone teatret er på nuværende tidspunkt det eneste i byen, og må derfor ikke trues af lukning. I hvert fald ikke så længe der ikke findes et andet børneteater i byen.

Gæst

#80

2016-05-20 20:35

De bedste oplevelser har jeg haft på Anemoneteatret. Det skal fortsat bestå.

Gæst

#81

2016-05-20 20:38

Anemone teatret er et vidunderligt kulturtilbud til børn, en succes hver gang!

Gæst

#82

2016-05-20 20:41

Min daginstitution bruger jævnligt Anemonetestret. Det er et fremragende teater for børn og det ligger meget centralt i hovedstaden. Nemt med off transport. Jeg har set mange forestillinger i Anemoneteatret med mine egne børn, Jeg synes børneteater er vigtigt fordi det er sanseligt på en anden måde end film og tv, som børn ellers bliver præsenteret for.. Anemoneteatrets fysiske rum emmer af historie, det barn som flere gange har været der, kan genkende og huske nogle af dukkerne eller plakaterne. Det elsker børn at tale om.

Gæst

#83

2016-05-20 20:45

Har haft uforglemmelige oplevelser sammen med egne børn og børn i institutioner gennem årene - ville være synd og skam at andre ikke får muligheden!

Gæst

#84

2016-05-20 20:49

Som bedsteforældre i provinsen har vi adskillige gange kunnet glæde både os selv og vores børnebørn i København med fælles oplevelser i Anemone Teatret. Hvis også kommende generationer skal kunne have mulighed for at blive beriget ved oplevelsen af levende og spontan teaterformidling, er det nødvendigt at opretholde formidlingen over for de yngste generationer. Ellers visner teaterkunsten med stor sandsynlighed.


Gæst

#85

2016-05-20 21:06

Et fantastisk børne teater som oser af sjæl og historie.

Gæst

#86

2016-05-20 21:07

Anemone teateret -en fantastisk oplevelse for både børn og voksne!

Gæst

#87

2016-05-20 21:13

Anemone teatret har givet de smukkeste oplevelser for mig og mine børn. Jeg har ikke mange penge, men alligevel via anemonet teatret har jeg har mulighed for at give mig og mine børn skønne kultur oplevelser.. Det har været teater oplevelser, der har vist de værdier jeg selv indeholder og står for og forsøger at give videre.
Luk ikke dette skønne teater, hvor der plads til at være og udvikle den man er.

Gæst

#88

2016-05-20 21:22

Jeg er kommet i Anemoneteatret fra min søn har været to år til nu 8 år, og jeg ser frem til mange flere år. Teatret er vores favoritteater, som emmer af den kulturfornemmelse man efterhånden sjældent oplever. Der er sjæl og miljø, som hviler på den lange institionelle tradition, som er sjælden og særlig på dette teater. Den bestående kraft er sjælden og den er så imødekommende for børn så de bliver ved at nyde at komme der. De rammer er ikke til bare at genskabe. Jeg håber at derer mange børn og voksne, som også i fremtiden får mulighed for at møde teatret i den meget nære og inviterende ramme som teatret udgår for ægte, gribende og sælsomme erfaringer med livet gennem børneteatret.
MH Mette

Gæst

#89

2016-05-20 21:38

Jeg har haft flere dejlige oplevelser sammen med mine børnebørn i Anemone teatret.

Gæst

#90

2016-05-20 21:51

Anemoneteatret er et helt vidunderligt sted hvor børn i alle aldre (og os voksne med) kan stifte bekendtskab med teatret magi. Sidst var mit 8årige barnebarn og jeg inde og se "Skyggen" en utrolig smuk, tankevækkende og sjov Forestilling. De små fik en masse at grine af og de lidt større børn fik noget at tænke over og jeg nød billed og musiksiden (det gjorde mit barnebarn også fandt jeg ud af. Det ville være en stor skam at lukke dette teater..det må ikke ske.

Gæst

#91

2016-05-20 22:13

som lærer på en nordsjællandsk privatskole er det vigtigt for mig at kunne tage mine elever til relevante oplevelser af storbyen og Hovedstaden som et kulturcentrum.
Anemoneteatret har givet mine elever uforglemmelige oplevelser gennem mange mange år. Og den lille rejse vi tager, for at komme dertil med både busser, toge, samt gåturene gennem indre by er noget vi altid ser frem til. Det er med til at give børnene fornemmelsen af at være på egen hånd, samtidig med at de oplever Hovedstaden, som andet end bare Tivoli og Zoo, og netop som et kulturelt centrum og udgangspunkt for dansk og dansk historie.

Gæst

#92

2016-05-20 22:14

Det ville være meget trist uden at kunne besøge Anemone teatret med mit barnebarn som er glad for det.

Gæst

#93

2016-05-21 04:31

Da mine børn var små, tog jeg dem altid med i Anemone Teatret. Vi har haft mange dejlige oplevelser i teatret med stykker som var vedkommende, sjove, kreative og fantastiske for både små og store. Det ville være en skam, hvis teatret måtte lukke.

Gæst

#94

2016-05-21 04:54

Jeg og mine børnebørn og veninders børn har haft rigtig mange dejlige timer i dette teater.

Gæst

#95

2016-05-21 05:01

Det er så vigtigt med gode kulturtilbud til vores børn i den her digitale tid. Oplevelser hvor de kan lytte, se, sanse, mærke, dufte. Det er en katastrofe at spare på områder som disse.

Gæst

#96

2016-05-21 05:09

Jeg har været i Anemone teateret mange gange - og min dreng som nu er 11 år har fantastiske gode oplevelser med i minde- kufferten. En kuffert, hvor det er vigtigt at der ligger mange indtryk og reflektioner, og meget vigtigt er det - at det ikke kun er biograf film, tv og Netflix - men at teateret også har sin plads. Teater er nærvær - og med puls, og hjerte - som børn elsker. Anemoneteateret skal have sin fortsatte plads - i vores smukke København.

Gæst

#97

2016-05-21 05:33

Fordi Anemone teateret er et super fantastisk og kreativt teater, som ikke findes lige i kbh, og som begejstrer både børn og voksne.

Gæst

#98

2016-05-21 05:35

Det er vigtigt at bevare,et af Sjællands hyggeligste teatre.
Der bliver gjort meget for børnene,og det er er en fornøjelse at være i Anemone

Gæst

#99

2016-05-21 05:48

Vi græder. Vi kan ikke undvære den poetiske stemning Anemoneteatret tilbyder små som store. Et hjerteligt teater der rammer lige i hjertet med deres kunst. En skam at et så velfungerende teater ikke kan se en fremtid imøde. ☹️☹️

Gæst

#100

2016-05-21 06:13

Det bedste teater for vores børn.