Støtte til fortsat kommunal drift af Anemone teatret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støtte til fortsat kommunal drift af Anemone teatret.


Gæst

#176

2016-05-24 08:31

Tænk på børnene- De elsker dette dejlige lille teater...

Gæst

#177

2016-05-24 08:39

Jeg skrev under fordi Anemone teatret kan noget helt særligt omkring små æstetiske forestillinger. Rammerne, faciliteterne, de ansatte og kunstneren, især Hanne Trolle, har haft betydning for at vi hellere ville tage i Anemone teatret frem for andre.

Gæst

#178

2016-05-24 08:50

fordi jeg bruger det så meget og er mit ynglings teater til mine børnebørn

Gæst

#179

2016-05-24 11:19

Min mor har gennem mange år samlet flokken af børnebørn til diverse forestillinger i Anemoneteatret. Min datter på 13 år er nu med som medhjælp til den voksende børneflok (nu 11 børnebørn) fordi hun ønsker at "de skal have samme mulighed for gode og sjove teateroplevelser som jeg har haft". Hun har stadig plakaten fra "Rita i Raseriskoven" hængende på sit værelse, fordi "den har betydet så meget for mig og man kan se den forestilling igen og igen og igen".
Det er helt tydeligt at teateroplevelserne i Anemone teateret har lagt en god bund for mine børns kulturelle interesse. Vi har ligeledes brugt Anemone teateret til at invitere venner med i teateret fra deres klasser på Blågård skole, KBH N. Det har kun kunne lade sig gøre, fordi billetterne har været på et prisniveau som har gjort at vi har kunne købe ekstra billetter. Mange af de børn har tydeligvis ikke været i teater på den måde ellers (evt en enkelt forestilling med skolen men ellers ikke). De har på den måde lært helt naturlige rammer og uskrevne regler omkring en forestilling, - hvornår klapper man, hvorfor, at man ikke taler under forestillingen, ikke spiser slik etc og ikke forstyrrer hinanden. Altsammen noget der er naturligt for vores børn, pga de mange teateroplevelser de har haft med min mor.

Jeg håber I fortsat vil give støtte til dette skønne fantastiske teater i Københavns midte.

Gæst

#180

2016-05-24 12:36

Jeg er kommet i Anemoneteatret siden mit ældste barnebarn var 2½ år. Hun fylder 10 i år. Lillebror er 7 år og lillesøster 1½ år. Det er en fast tradition at komme i Anemoneteatret et par gange om året, og den tradition håber jeg rigtignok at jeg kan videreføre sammen med det yngste barnebarn på 1½ år. Vi er ALDRIG gået skuffet fra en forestilling i Anemoneteatret. De rammer plet hver gang, synes jeg, og de er gode til at ramme de rigtige forestillinger til de rigtige aldersgrupper. LÆNGE LEVE ANEMONETEATRET. Hilsen en glad og forventningsfuld mormor

Gæst

#181

2016-05-24 15:54

Det vil være et stort tab for børneteaterscenen hvis Anemoneteateret ikke eksisterer. De laver noget af det bedste børneteater, og er aldrig bange for at tage også vanskelige emner om, som kræver lidt mere af deres børnepublikum og deres voksne. Det vil være en stor skam at vi til sidst ender med store og dyre opsætninger i Tivoli, operaen osv. som mange familier og institutioner ikke har råd til at se.

Gæst

#182

2016-05-24 16:33

Fordi det er en skændsel, at byens bedste børneteater ikke kan få støtte mere. Et teater der har skabt så meget glæde igennem tiderne hos børn og voksne. Teatret SKAL bestå. ❤️❤️


Gæst

#183

2016-05-24 19:07

Jeg har haft gode teateroplevelser i Anemoneteatret med min datter på nu 5,5 år. Det vil vi rigtig gerne blive ved med. Det er ikke kun et teater men også et meget hyggeligt og inspirerende mødested med lækker mad og hyggelige omgivelser. Håber I får støtte fremover.

Gæst

#184

2016-05-25 06:36

Vi kommer også i Anemone teatret helt her ude fra Slangerup. Det er ikke kun fantastisk teater for børn i indre Købebhavn.

Gæst

#185

2016-05-25 06:58

Bevar Anemone teatret - det er en vigtig del af københavnske børns liv!

Gæst

#186

2016-05-25 07:35

Jeg synes, at Anemone Teatret er et godt teater, og det er vigtigt at kunne give de små gode teateroplevelser. Det er med til at udvikle børneneses intellektuelle, følelsesmæssige og kreative evner.

Gæst

#187

2016-05-25 08:45

Det er af yderste vigtighed at bevare alle muligheder for gode teateroplevelser for børn. Det giver Anemoneteatret. Af mange grunde bør den kommunale støtte fortsætte. Alle børn har krav på en kulturel modvægt til
tidens digitale verden.

Gæst

#188

2016-05-25 09:04

Anemoneteatret er et fantastisk teater som giver de små mennesker en stor oplevelse som også er meget udviklende for dem. Og vi vil jo gerne have børnene udvikler sig, så de i fremtiden kan blive gode samfundsborgere.

Gæst

#189

2016-05-25 09:20

Anemone teatret er et viktigt tilbud for börn.

Gæst

#190

2016-05-25 09:23

Jeg har haft så mange gode oplevelser gennem mange med mine børn og det synes jeg ikke at andre børn skal snydes for.

Der er ikke mange andre børneteatre som har samme kvalitet og emmer af hygge - det vil være en katastrofe, hvis Anemone teatret må lukke eller skære kraftigt i deres program de kommende sæsoner eller hæve priserne væsentligt, da det vil afskære mange institutioner og private for at give deres børn denne fantastiske oplevelse

Gæst

#191

2016-05-25 10:22

Fordi jeg synes Anemoneteatret er et godt sted at komme med børn. De forestillinger jeg har været til i forbindelse med mit arbejde på Thomas P.Hejle fritidshjem er altid blevet modtaget godt af børnene. Børn kan godt lide at komme i teater og for de mindste er det ofte mere overskueligt at komme i et lille teater med små gruppe frem for i store teatre hvor der ofte er alt for mange mennesker. Det er mere overskueligt for både børn og voksne og der er mere nærvær og nærhed med skuespillerne i et lille teater. Det ville være et STORT tab for de københavnske børn hvis teatret blev lukket ;-(


Gæst

#192

2016-05-25 10:44

Anemoneteatret har nu i mange år givet mig og mine børnebørn de bedste, sjoveste, mest poetiske og rørende teateroplevelser overhovedet. Det må I ikke fratage os og kommende børn OG voksne!

Gæst

#193

2016-05-25 11:35

Jeg har besøgt Anemoneteatret i mange år med mine børnebørn. Det er et fantastisk sted, dels fordi det ofte er meget fine forestillinger. Dels - og måske især - fordi et besøg rummer så mange muligheder. Legehuset i gården er sjovt og skaber kontakt mellem børn, den lille cafe med dukke/legekrogen er brugt flittigt og er behageligt uprætentiøst. Et sted man kan være, nyde, opleve, lege sammen med børn. Selvfølgelig skal der være plads til nyt børneteater - men gode traditioner skal vel også bevares? Jeg håber af kultur- og fritidsudvalget vil genoverveje deres beslutning og prioritering.

Gæst

#194

2016-05-25 16:15

Har gennem mere end 11 år været i Anemoneteatret stort set en gang om måneden i sæsonen - havde regnet med at skulle fortsætte traditionen med de 4 små !! vi har set mange forskellige forestillinger med mange forskellige trupper - Hvorfor et kulturudvalg nu vil ødelægge denne tradition er en gåde - Det er da fint, at man vil udvide udbuddet - men sgu da ikke ved at nedlægge!! Det virker inkompetent og mildest talt ikke udviklende
mvh Claus Nørfelt

Gæst

#195

2016-05-26 07:07

Jeg syntes at godt børneteater er vigtigt og at så mange som muligt har mulighed for at komme i teatret.

Gæst

#196

2016-05-26 08:13

synes jeres teaterforestillinger er en god kontrast til hverdagens "full speed ahead -kultur" - hos jer kan man dvæle, nyde og læne sig tilbage. Udover det, synes jeg jeres forestillinger er supergode - også fordi de modspiller tegnefilm og anden tjubang underholdning for børn.

Gæst

#197

2016-05-26 09:57

Jeg har elsket at komme i Anemone Teatret med mit ældste barnebarn og kan slet ikke holde ud at tænke på, at jeg måske ikke kan komme der med de 2 næste, som snart er teaterklar.

Gæst

#198

2016-05-26 12:55

Virkeligt synd hvis dette fine børneteater skal stoppe.

Gæst

#199

2016-05-26 18:14

Jeg er helt enig med Anemoneteatret i at det vil være helt forkert at fjerne den økonomiske støtte. Uden den vil der ikke være noget teater og det ville være en stor ærgrelse fordi det er et super godt teater der har fungeret godt i mange år. Først kom jeg der med min søn fra han var 2 år og har set mange spændende forestillinger som han stadig kan huske selv om han idag er 14 år. Det var noget helt specielt og meget oplevelsesrigt at komme på Anemoneteatret. Nu har jeg så også en pige på 3 år og vi har været det 2 gange. Hun elsker ligeledes at komme der fordi det rummer gode oplevelser og det håber jeg virkeligt det vil blive ved med i mange år fremover. Venlig hilsen Tina Stieglitz

Gæst

#200

2016-05-27 17:14

Fordi min familie har haft rigtig gode oplevelser på teatret! En rigtig fin helhedsoplevelse både med godt teater for børn og voksne og en super hyggelig cafe på børnepræmisser, en af den slags steder der er et udflugtssted og hvor man får virkelig meget for pengene, så alle kan være med. Ved også at moster til mine drenge har været og set teater med dem flere gange! Det vil være SÅ trist hvis vi ikke kan blive ved med at komme!! Og der er behov for sådanne steder i indre by, så det hele ikke blive mainstream -biograf, tivoli mm. Let fordøjelig og hurtig underholdning. Det kan også være svært at følge med økonomisk på det niveau. Min familie og jeg håber meget på at Anemone teatret vil få bevilliget støtte!!