Støtte til fortsat kommunal drift af Anemone teatret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støtte til fortsat kommunal drift af Anemone teatret.


Gæst

#151

2016-05-22 19:51

Jeg har i flere år haft begejstrede grupper af børnehavebørn med til forestillinger på Anemoneteatret, hvor man altid er sikker på at se børneteater af høj kvalitet. Børnene og jeg vil savne de mange gode oplevelser, hvis teatret ikke kan fortsætte med at leve.

Gæst

#152

2016-05-22 20:03

Fordi anemoneteatret er et fantastisk godt børneteater.

Gæst

#153

2016-05-22 22:05

Synes det er så vigtigt at bevare de små hyggelige børneteatre, vi har i København. De er alle meget forskellige, og alle har deres charme og historier at fortælle. Anemone teatret har altid formået at opsætte både meget poetiske, musiske, lidt skæve og sjove forestillinger op, som har givet et bredt repertoire til alle aldre. Ydermere har Anemone teatret den skønneste lille café, til enten før eller efter forestillingen. Det vil være synd og skam, hvis teatret ikke får den nødvendige økonomiske støtte, der skal til for dets overlevelse.

Gæst

#154

2016-05-23 06:49

MIne børn og jeg synes, at Anemone Teatret er det hyggeligste børneteater i København. Vi elsker omgivelserne, forestillingerne, stemningen og personalet. Det vil være et stort tab at miste denne perle af et teater.

Gæst

#155

2016-05-23 06:52

Bevar et børneteater som fungerer godt, og som ligger nemt at komme til for alle!

Gæst

#156

2016-05-23 08:43

Annemone tertaret er et rigtig dejligt børneteater hvor vi er meget glade for at komme

Gæst

#157

2016-05-23 09:10

Annemone teateret er ganske enkelt fantastisk. Vi har 3 børn og elsker at komme der. Både med 1, 2 eller alle 3 børn. Ungerne elsker det. Især fredags forestillingerne hvis vi skal blive og spise bagefter, er et hit!

Gæst

#158

2016-05-23 09:19

Børn elsker oplevelser sammen med andre. En teateroplevelse dukker op i samtaler længe efter og giver inspiration til leg.

Gæst

#159

2016-05-23 09:23

Jeg holder meget af Anemoneteatret, og det samme gør mit barnebarn.

Gæst

#160

2016-05-23 10:28

Det er så vigtigt at bevare Anemoneteatret. Har været der flere gange med mit barnebarn og det er det mest medrivende børneteater, som vi har oplevet. De kan virkelig få engageret børnene, så de spiller med.

Gæst

#161

2016-05-23 11:34

Det er en fantastisk måde, at få børn interesseret i teater. Den stramme aldersgrænse gør, at de børn forestillingen er relateret til, får rigtig dejlige oplevelser.
Vi er meget glade for teatret og har haft mange, og vil fortsat have mange, børnebørn med i Anemoneteatret.

Gæst

#162

2016-05-23 15:18

Anemoneteatret er et af de få steder i København, hvor børn kan møde teater og levende musik med stort fokus på nærvær, interaktion og musikalsk indlevelse. Det ert utrolig vigtigt for den levende børnekultur fortsat at kunne have et teater som Anemoneteatret, og jeg opfordrer derfor af hele mit hjerte til, at man bevarer støtten til dette særegne, værdifulde og fantastiske børneteater.

Sigurd Barrett
Forfatter, pianist og tv-vært

Gæst

#163

2016-05-23 16:26

Fordi jeg hvert år besøger dette teater med min klasse. Det er altid forestillinger af stor kvalitet og det har børn også krav på at få. De får rigeligt af hurtig underholdning af fra tv, computer og lign af dårlig kvalitet.
Der er så mange ting vi har råd til, så lad nu vær med at skære de par håndøre væk. Køb et jagerfly mindre og giv den milliard til kulturen, så alle har råd til en god oplevelse.

Gæst

#164

2016-05-23 19:17

Fordi teateret giver helt unikke oplevelser, må det bevares til glæde for børn og deres familie.

Gæst

#165

2016-05-23 19:36

Mine sønner og jeg har set de bedste forestillinger på Anemone teatret - især fra teater gruppen Teater Hund :-)

Gæst

#166

2016-05-23 19:55

Vi har igennem de sidste 11 år besøgt Anemoneteatret hver måned i sæsonen med mellem 5 og 7 børnebørn afhængig af forestillingernes aldersgrænser. Da vi begyndte at gå i børneteater, besøgte vi også forskellige andre børneteatre, men endte med kun at benytte Anemoneteatret dels pga de meget alsidige, forskellige og super gode forestillinger, dels pga af de hyggelige stemning og den dejlige café. Det er altid en kæmpestor oplevelse at gå i Anemoneteatret med børnebørnene, og det er i vores øjne fuldstændig skandaløst, at der ikke længere kan bevilges penge til denne skønne kulturperle!!!!!! Margrethe Nørfelt

Gæst

#167

2016-05-23 20:41

vi har haft stor glæde af teateret i vores familie. det vil være et stort tab hvis det ikke fortsat er aktivt.

Gæst

#168 Anemone Teatret

2016-05-23 21:20

Det kan og må ikke være rigtigt, at Københavns Kommune kan finde på at be


Gæst

#169 Anemone Teatret

2016-05-23 21:24

Det vil være et ulykkeligt overgreb mod tusinder af børn og alle os andre, hvis Københavns Kommune gør alvor af truslen om at fjerne støtten til Anemone Teatret. Her taler vi om et sted, der i den grad emmer af teater og kultur, og hvor forestillingerne præsenteres med professionalisme, nærvær og hjertevarme. Og så det hyggelige miljø i hele huset, der i den grad kræser om sine gæster. Hvordan skal jeg dog forklare dette til min ven Gabriel på otte år, som stiftede bekendtskab med teatrets forunderlige verden i disse omgivelser. En totalt uforståelig beslutning af politikerne, der i den grad demonstrerer manglende indsigt i, hvad de har med at gøre.

Leon Andersen,400 Roskilde


Gæst

#170

2016-05-23 22:20

Fordi Anemone teatret er et fantastisk børneteater, der er uundværligt for børnekulturen i København. De har i årevis begejstret børn, forældre, bedsteforældre m.fl med deres skønne forestillinger i børnehøjde, til priser der har været til at betale for alle samfundslag. Lad børnene fortsat få mulighed for at begejstres af børneteatret, det ville være synd og skam og trist for børn kulturelle udvikling, hvis de kun inspireres fra film og serier.

Gæst

#171

2016-05-24 04:28

Mine 2 drenge har haft mange sjove oplevelser og nu mine 4 børnebørns tur

Gæst

#172

2016-05-24 06:57

Anemone teatret og godt børneteater generelt, står mit hjerte nær. Det er en god, hyggelig og meningsfyldt måde at være sammen på .

Gæst

#173

2016-05-24 07:00

Fordi jeg synes teatret giver en vældig god oplevelse for både børn og voksne. Oplagte emner til at tale videre om.

Gæst

#174

2016-05-24 07:09

Fordi Anemone Teatret har været en vigtig del af mine børns kulturelle opdragelse fra de var 3-12.

Gæst

#175

2016-05-24 07:28

min familie og jeg kommer fra Ringsted og kommer kun sjældent til København men... I denne sæson har vi set alt hvad der var at se på anemoneteatret. Vi har set forestillinger af meget høj kvalitet og vi vil blive kede af hvis teatret bliver nød til at lukke eller til at drosle ned. Jeg håber beslutningen bliver omstødt da det er børneteater i særklasse der her bliver leveret.