Støttebrev til voldtægtsoffer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støttebrev til voldtægtsoffer.


Gæst

#101

2016-04-23 05:25

Det er helt grotesk at mænd får tilladelse til at voldtage bevidstløse kvinder i dagens Danmark. Hendes liv og tillidsfuldhed er smadret i mange, mange år fremover! Når hun ligger syg på gaden af den ene eller anden årsag er det de unge mænds pligt at skaffe hjælp, ikke gøre hende dårligere! De unge mænd kendte ikke til ret og vrang da de voldtog og nu har Danmark vist dem, at det er ret at voldtage og vrang at anmelde!
Alle former for sex uden fuld accept er voldtægt!
Jeg håber at der er mulighed for at køre sagen videre i retssystemet. Hvis jeg var advokat ville jeg sågar gøre det gratis for kvinden og hendes familie, både fordi vi skal finde tilliden til det danske retssystem, men også fordi vi skal redde bare en lille smule af den unge kvindes fremtidige liv.

Til dig unge uheldige kvinde: jeg ved hvad du går igennem, du er ikke alene. Ville ønske jeg vidste hvem du er så jeg kunne hjælpe dig, da jeg er en af mange kvinder der kender til voldtægt på egen krop.
Du har ikke fortjent det og du må ikke ødelægge dig selv over det. Det var IKKE din skyld!

Gæst

#102

2016-04-23 05:58

Meget nødvendigt at folket handler og bruger almindelig fornuft. Vores retssystem skal ændres så voldtægtsofre støttes og forbryderne får de hårdeste straffe.

Gæst

#103

2016-04-23 06:05

Det er simpelthen så godt et initiativ. Det er til ulykke for både mænd og kvinder, når kvinder ikke respekteres.

Gæst

#104

2016-04-23 06:13

Fordi det er så skrækkelig en ugerning! Og fordi vores unge er nødt til at lære, hvordan man opføre sig!

Gæst

#105

2016-04-23 06:18

Fordi jeg har en lillesøster, som også har diabetes, og jeg har oplevet flere gange, hvordan hun påvirkes af både lavt og højt blodsukker... Hun er i hvert fald "ikke sig selv" og jeg tænker med gru på, at det ligeså godt kunne være hende, der var offeret her... Ufattelig dom - simpelthen !

Gæst

#106

2016-04-23 06:35

Vigtigt at sende et signal om at kvinder ikke tingsliggøres og bruges som redskab for nogle mænds sygelige behov for dominans og nedgørelse. Det er vigtigt at vise at det ikke er ok at være uden almindelig opdragelse og grænser.

Gæst

#107

2016-04-23 06:38

Jeg er forfærdet over, at et oplyst og veluddannet land som Danmark, endnu ikke har ændret opfattelse og kvindesyn. Det skal være sådan, at en kvinde skal give sit samtykke, et rungende JA, for at en mand kan tillade sig at indlade sig med hende. Et nej kan i alt for mange scenarier udeblive, da kvinden kan være dopet, syg, slået bevidstløs, være i chock osv. Denne dom er en skændsel for alle kvinder.

Gæst

#108

2016-04-23 06:46

Et ja skal være et ja, og ikke noget som helst andet.
Hvordan kan det blive ok, at hvis man ønsker sex med et andet menneske, så skal man bare finde en som
Er stum
Drikke vedkommende fuld
Finde en, med et sprog som man ikke forstår......så er det i orden.
Trussel af enhver retssikkerhed og i den grad i hampen.
Ønsker den største sejhed til den unge kvinde.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-04-23 06:55


Siif

#110 Del denne på jeres Facebook

2016-04-23 07:17

https://youtu.be/fGoWLWS4-kU

Video fra YouTube der forklarer så fint at at nej er et nej. Og kun et tydeligt ja er et ja. 


Gæst

#111

2016-04-23 07:24

Der er langt endnu. Kvindekampen er ikke slut.

Gæst

#112

2016-04-23 07:29

Det er en grotesk sag, som vidner om at der skal være større retssikkerhed for udsatte kvinder.

Gæst

#113

2016-04-23 07:46

Dommen er fuldstændig urimelig....

Gæst

#114

2016-04-23 07:58

For at støtte den unge kvinde.

Gæst

#115 Samfundet ødelægger vores døtres fremtid!

2016-04-23 08:19

Min datter blev som 13 årig voldtaget og skåret i maven af 5 unge mænd. Politiet gad ikke engang køre sagen, de mente ikke at hun ville kunne genkende gerningsmændene. 


Gæst

#116

2016-04-23 08:25

Skriver under fordi hele denne sag er Pilegården som så mange andre voldtægtssager. Voldtægtsmanden slipper ALT for nemt, at give en straf på 3 mdr er det samme som at grine ofret lige op i fjæset og den her sag hvor de går fri er helt til grin. Hvad i alverden tænker de på, et offer får sår og ar på sjælen som varer resten af livet. Den her sag er frygtelig for de fremtidige andre ofte, for det vil der være og nu bliver det endnu nemmere at gå fri....for ofret sagde jo ikke rigtig nej....FY FOR SATAN


Gæst

#117 Re: Samfundet ødelægger vores døtres fremtid!

2016-04-23 08:28

#115: - Samfundet ødelægger vores døtres fremtid! 

 Hvor må det være frygteligt for din datter :( Kan som forældre slet ikke forstå at sådan noget kan foregå og det bliver INTET gjort :( Skammeligt

Anne
Underskriftindsamleren

#118 Re: Samfundet ødelægger vores døtres fremtid!

2016-04-23 08:36

#115: - Samfundet ødelægger vores døtres fremtid! 

 Du må meget gerne skrive din/hendes oplevelse ind på www.danmark.everydaysexism.com


Gæst

#119

2016-04-23 08:42

Det er for mig ubegribeligt, at retten kan frifinde de unge mænd!

Gæst

#120

2016-04-23 09:25

Der er noget galt med vores retssystem, kønsnormer og magtkultur når vi lever i et land hvor man kan blive frikendt for at voldtage et andet menneske.

Gæst

#121

2016-04-23 10:03

Fordi jeg er forfærdet over, at man i dagens Danmark stadigvæk tænker og dømmer så macho-agtigt.
Og at der finder så mange voldtægter sted.

Gæst

#122

2016-04-23 10:06

For at støtte ofret og med håb om at retssystemet kan blive ændret, så kvinder kan blive respekteret og gerningsmænd kan blive straffet og ivrigt få en forståelse af alvoren i deres gerninger.

Gæst

#123

2016-04-23 11:55

Et overgreb uanset typen, enten det er psykisk eller fysik, har så omfattende konsekvenser for ofret, at der ikke ér noget ;men. "Men hun sagde jo ikke nej" gælder bare ikke.
Et samtykke skal være klart og utvetydigt.
Uden samtykke - skal man bare lade være !
Uanset hvilken form for berøringsangst retssystemet lider af i disse sager, er det ubegribeligt at vi i et moderne civiliseret samfund endnu ikke har fået en lovgivning der klart og tydeligt gør overgreb så ulovligt og så strafbart, at konsekvenserne alene er nok til at man lader være.
At der er ofrer der bliver endnu mere offer, når en retssag tabes, gør bare det hele endnu værre.
Folkeskolen bør gøre op med sin slatne sexualundervisning og bruge mange flere kræfter på at banke det her ind i hovedet på vores unge - og det kan KUN gå for langsomt.

"Sonja"

#124 Re: Re: Min dybeste medfølelse

2016-04-23 12:56

#68: Kristine - Re: Min dybeste medfølelse  

 Det er den nemlig.

Retorikken er skaber af den forståelse der opnåes.

Det er så uhyggeligt at mennesker der er ansat til at oplyse os, og alle de andre, bevidst vælger at skabe et så forvrænget billede af seksulle overgreb af enhver art.


Gæst

#125

2016-04-23 15:41

Fordi voldtægt er SÅ frygteligt og fordi at mange slipper med en ALT for mild dom.
De piger kan være mærket for livet.
Efter min mening burde en voldtægtsforbryder kastereres.