Det skal være frivilligt om vi vil betale til det danske kongehus
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Det skal være frivilligt om vi vil betale til det danske kongehus.
Gæst |
#76 Re:2016-04-05 18:34Som jeg ser det har vi allerede en "præsident" (læs statsminister)... |
Gæst |
#772016-04-07 03:32Jeg betaler skat? Derigennem må det vel også være til det fælles velfærd også hms og prinsegemalen ;) Hi Hi, men skal betale en mand der har masser vinslotte og kæmpe formuer i Frankrig? Hjem med den skide frøæder, han burde ikke have en krone i pension, gamle pædofile stodder! |
Gæst |
#792016-04-16 00:07Siden jeg første gang så en finanslov, og blev klar over, hvor meget kongehuset koster, har jeg fundet det urimeligt og anakronistisk, at have et kongehus. Dette er ca. 50 år siden, det gik op for mig. Jeg tror ikke på, at nogle mennesker tilhører en højere art blot fordi de er født ind i en bestemt familie. Det er udemokratisk og tåbeligt. |
Gæst |
#802016-05-25 20:59fordi jeg er inderlig imod alt, hvad der har med kongehuset at gøre, så længe vi har det, har vi ikke et rigtigt demokrati! |
Gæst |
#812016-05-26 05:34Det gjorde jeg fordi jeg ikke støtter kongehuset... Jeg synes det er idioti at betale til nogle Mennesker som ikke har noget magt eller indflydelse. De er bare en udgift. |
Gæst |
#822016-05-26 07:51Hvis I ser på min underskrift, er det ikke en underskrift ej heller en mail adr. I er for langt ude, hvad så når jeg nu er træt af DR, det er jeg sammen med andre tvungen sammen at betale 3,7 milliarder til om året. Stop nu for h...... Det er gået over gevind. |
Gæst |
#832016-05-26 08:59Beløbene kongehuset modtager er simpelthen for store i forhold til hvad vi har råd til at gøre for vores borgere i samfundet. Borgere der har svært ved at klare sig igennem dagen p.g.a psykiske og fysiske lidelser, alderdom, hjemløs, osv. Mange af de apanage millioner kunne virkeligt gøre gavn på udsatte områder i samfundet. |
Gæst |
#842016-05-26 13:38er vel kun rimeligt at man kan slippe for at bidrage til noget man finder mere til skade end gavn, og noget som på ingen måde er nødvendigt for samfundet, for mig er kongehuset ikke andet end en reklamesøjle, for ideen om at nogen mennesker er mere værd end andre, og for urimelige privilegier til visse grupper. |
serious |
#85 Re: Små sko2016-05-26 13:51 jamen jørgen dog, tror du virkelig på de at "royale" er bedre end andre ? de er almindelige mennesker som blir sat på en piedestal som reklame for kunstige klasseskel, en anakronisme som et moderne samfund burde have afskaffet forlængst, |
Gæst |
#862016-05-26 14:58Forde Danmark og danskerne fortjener et rigtigt demokrati, og en ny grundlov skrevet af folket, til folket og for folket. En republik behøver ikke have en præsident, danskernes folkevalgte statsoverhovede kan være folketingets formand eller en anden udpeget eller folkevalgt person |
Royale Robert |
#87 WTF?2016-05-26 17:21Hold kæft hvor I tuder! Buuhuu.....hun har parkeret hvor man ikke må! Nu må I kraftedme stoppe!! Sjovt nok kan 80% af jer, der kommenterer imod Kongehuset ikke stave korrekt eller håndtere andre grammatiske udfordringer, så jeg antager, at I er en flok underuddannede kloner på overførselsindkomst og har så økonomisk ondt i røven, at nedlæggelsen af Kongehuset er det mest intelligente I kan finde på at brokke jer over.
Længe leve Dronning Margrethe og det danske Kongehus!!
|
Gæst |
#892016-05-27 15:06Nok er nok,de skal ikke have en krone mere de må arbejde ligesom alle andre |
Gæst |
#902016-05-28 10:01Fordi at dette monarki er en joke. Hvem besøger et land som Saudi? Menneskerettigheder min røv. Væk med dem. Vågn op Danmark. |
Gæst |
#922016-06-11 11:25Afskaf det kongehus nu, hvad skal vi bruge det til. Demokrati skal leve, men uden snylter |
Gæst |
#932016-06-12 09:53jeg bliver bitter på hr: henrik som opfører sig umanerligt dumt. han ødelægger alt for dr: margrete .som jeg ser det er det en regulær skilsmisse som de ikke vil offentliggøre. jeg mener ikke han skal begraves i roskilde domkirke, han kan blive i frankrig som han aligevel helst vil opholde sig i- han har aldrig været populær af de fleste her i landet. vi skal heller ikke forsørge alexandre, de får alle goder og os andre får lov til at betale. som pensionist der altid har klaret sig, synes jeg ikke det er rimeligt de bare sidder højt til hest, uden at lave en døjt. tænk engang . jeg misunder ikke de der selv har tjent pengene- men at klippe en snor over kan vel ikke give arbejdsskader. |
Gæst |
#95 Nasserøvene har endnu engang taget røven på os2017-02-09 00:34Så har Nasseprinsen endnu engang skoet kassen ved at sælge ud af sin ejendom i Sønderjylland Og skoret 22 millioner Det er på tide de selv betaler og ikke befolkningen |
Gæst |
#96 Re: WTF?2017-04-04 10:33Bare fordi du er royal, behøver alle andre vel ikke være det? Jeg så ogå gerne kongehuset slettet af finansloven, det er jo ikke en overklasse vi har brug for, men måske et overhoved og ikke andet, at der så følger et helt slæng af prinser min bare røv og prinsesser ditto, er og har aldrig været meninge. Du kan jo bare se på nasseprinsen Jokum , han har ført sig frem i det sønderjydske, og nu lukrerer han på det også i en stil der ikke fremmer kongehusets ve og vel. Og når jeg ser på din gramatik så bliver jeg da skuffet også i den grad.
|
Elsritch |
#972018-03-02 15:31Underskriftindsamlinger er forældet. Lav et borgerforslag i stedet |
Gæst |
#98 Fest for dine og mine penge2018-03-03 22:08Den kongelige familie i 2017 modtog 9.682.091 kroner i momsrefusion. Det svarer til, at kongehusets medlemmer har købt varer og tjenesteydelser for intet mindre end 48.410.455 kroner. Hvilket svarer til, at dronningen brænder 96.549 kr. hver eneste dag hele året. Det er ca. Det man kan få som pensionist om året selv om man har betalt skal hele livet!!!!! Som de også er fritaget for!!!! Så der bliver bare festet igennem for dine og mine penge. |
Oddie’s kaffevogn tilbage på Vedbæk Havn
Til dig, der stemmer NEJ til at afskaffe det danske forsvarsforbehold den 1. juni
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingMest populære underskriftsindsamlinger de sidste 30 dage
UNGES RET TIL STUDIEPLADS I HJEMKOMMUNEN
Er det rimeligt, at dit barn ikke har ret til en studieplads i egen kommune?? Er du enig, så læs videre og slut af med at underskrive denne indsamling. Det er absurd, at man som ung i de mindre byer i Herning Kommune ikke automatisk er garanteret en studieplads i hjemkommunen, hvor man har haft sin færd i form af diverse ungdomstilbud, sociale arrangementer med jævnaldrende og brobygningstilbud i forbindelse med ungdomsuddannelse. Unge fra yderområderne sendes i stedet ud af Hering Kommune og ov
Oprettet: 2022-05-01 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 1535 | 1535 |
30 dage | 1535 | 1535 |
Støt Hegnsholt. Lejre kommune opfordres til at ændre beslutning
Støt op om Hegnsholt, og vær med til at vise kommunalbestyrelsen, at de har truffet en forkert beslutning ved ikke at forlænge aftalen med Hegnsholt. Beslutningen der har konsekvenser for både arbejdspladser, dyr og alle os, der sætter pris på økologi og de skønne omgivelser som dyrene har på Hegnsholt. Vi opfordrer derfor kommunalbestyrelsen om at ændre beslutningen.
Oprettet: 2022-05-01 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 1292 | 1290 |
30 dage | 1292 | 1290 |
STOP kommende Serviceafdeling på Stokholtbuen 51.
STOP Serviceafdeling på Stokholtbuen 51. Med din underskrift tilkendegiver du at være imod at Herlev Kommune placerer deres Serviceafdeling på Stokholtbuen 51. Her ses placeringen på et kort: Området skal ikke inkludere erhverv, som et kommunalt servicecenter, da det vil være ødelæggende for områdets fælles miljø- og trafikforhold. En kommende Serviceafdeling på Stokholtbuen 51 vil betyde følgende: Der fjernes grønne områder på Stokholtbuen. Forøget trafik på Gl. Klausdalsbrovej og Stokhol
Oprettet: 2022-05-11 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 861 | 858 |
30 dage | 861 | 858 |
Sammenslutning mod, at ABA bliver en del af den danske inklusionsmodel - vi ønsker inddragelse af autistiske perspektiver.
Åbent brev til Børne- og Undervisningsudvalget - Anders Kronborg m.fl. Den 27. april skal der afholdes høring i Folketinget omkring inklusion. Et emne, hvor det er vigtigt at autister og deres nærmeste er repræsenteret, særligt når man tænker på at 45% af autistiske børn har ufrivilligt skolefravær (Landsforeningen Autisme 2021). I denne henseende har Børne- og Undervisningsudvalget valgt at invitere ABA foreningen som en af deres nøgleorganisationer, citat: Udvalget [ønsker] input til, hvorda
Oprettet: 2022-04-22 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 4473 | 4444 |
30 dage | 857 | 967 |
KEEP THE DANCE DEPARTMENT AT SCENEKUNSTSKOLEN IN COPENHAGEN!
This is a petition in favor of keeping the dance education of ddsks in Copenhagen, in opposition to the decentrelization proposal from the government that would mean the relocation and drastic alteration of a well fuctioning arts eduction, that serves not only the dance scene, but the wider art field in Denmark. Intro In 2021 the Danish government published a proposal to decentralize higher education in Denmark. As part of this, it was decided that the BA program in Dance and Choreography, the
Oprettet: 2022-05-05 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 662 | 531 |
30 dage | 662 | 531 |
M skal blive i Haderslev Kommune
Hjælp med at skrive under, så M kan blive I Haderslev Kommune. Haderslev Kommune er ved at rive M op fra sine rødder og flytte ham til Esbjerg Kommune, langt væk fra sine venner, hans elskede ishockey og ikke mindst hans skole Talentklassen på kløvermark skolen. Del budskabet og skriv gerne under, så M kan blive I Kommunen. Mvh Jette Wolff og Ishockey moderen.
Oprettet: 2022-05-17 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 608 | 604 |
30 dage | 608 | 604 |
Oddie’s kaffevogn tilbage på Vedbæk Havn
Vi vil gerne gøre Rudersdal Kommune klar over at her er der begået en stor fejl. Idet at Havnefodgen og bestyrelsen har valgt at fjerne Oddie's kaffevogn fra Vedbæk Havn lørdag den 30.april. Med kun 2 dages varsel. Oddie's kaffevogn gav havnen livet tilbage og på kort tid er det blevet et samlingspunkt for både unge som gamle. Jeg vil gerne give min støtte og skrive under på at det her er en stor skandale og at jeg vil have Oddie's kaffevogn tilbage på Vedbæk Havn. NB: Husk at bekræfte din under
Oprettet: 2022-04-30 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 553 | 546 |
30 dage | 553 | 546 |
Nej til Kattegatforbindelsen
Jeg går ind for at Danmark IKKE bygger en Kattegatforbindelse. En eventuel Kattegatforbindelse mangler finansiering, er en underskudsforretning, unødvendig, mangler opbakning i befolkningen, vil udlede 6 mio. tons CO₂ som fjerner Danmarks mulighed for at efterleve klimamålene, smadrer naturen i Østjylland og i Vestsjælland ved en trafikal Berlinmur, begrænser mobiliteten, skaber kø dannelser og totalt stop på motorvejen Holbæk-København, skaber et parkeringskaos i København, nedsætter hastighede
Oprettet: 2022-05-20 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 399 | 396 |
30 dage | 399 | 396 |
Vi vil fortsat have en idrætsforening med fitnesscenter for de ansatte på Nyt OUH
Alle sygehusansatte oplever en fysisk hård og hektisk hverdag, som sætter pres på kroppen og den mentale balance. Et af midlerne for at kunne klare dette arbejde igennem mange år, er fokus på den sunde krop, work/life-balance samt løsninger til øget mental og fysik velvære. OUH har igennem de sidste 27 år haft en non-profit idrætsforening med fitnesscenter på matriklen som stiller disse ydelser til rådighed for de ansatte, men det vil forsvinde i forbindelse med flytningen til Nyt OUH. Tabet af
Oprettet: 2022-04-26 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 391 | 390 |
30 dage | 391 | 390 |
De ændringer fleksjob reform har og vil medføre
Hjælp os med at forsøge at råbe politikerne op. At miste sit gode helbred kan ske for enhver, men hvis fleksjob skal være en fair og anstændig mulighed, så er der noget der skal ændres, som du kan læse om i underskriftsindsamlingen. Håber på din underskrift. Husk at bekræfte jeres underskrift på den mail, der kommer! Revurdering af den nye fleksjobordning og de ændringer, reformen har medført og vil medføre. Kære politiker. Vi er en meget stor gruppe fleksjobbere, der er kommet uri
Oprettet: 2015-05-19 Statistik
Tidsrum | Alle lande | |
---|---|---|
Altid | 4813 | 4789 |
30 dage | 357 | 357 |