Det skal være frivilligt om vi vil betale til det danske kongehus


Gæst

#76 Re:

2016-04-05 16:34

#3: -  

 Som jeg ser det har vi allerede en "præsident" (læs statsminister)...


Gæst

#77

2016-04-07 01:32

Jeg betaler skat? Derigennem må det vel også være til det fælles velfærd også hms og prinsegemalen ;) Hi Hi, men skal betale en mand der har masser vinslotte og kæmpe formuer i Frankrig? Hjem med den skide frøæder, han burde ikke have en krone i pension, gamle pædofile stodder!

Gæst

#78

2016-04-08 17:07

Kongehuset er kun udgifter!

Gæst

#79

2016-04-15 22:07

Siden jeg første gang så en finanslov, og blev klar over, hvor meget kongehuset koster, har jeg fundet det urimeligt og anakronistisk, at have et kongehus.
Dette er ca. 50 år siden, det gik op for mig.
Jeg tror ikke på, at nogle mennesker tilhører en højere art blot fordi de er født ind i en bestemt familie. Det er udemokratisk og tåbeligt.

Gæst

#80

2016-05-25 18:59

fordi jeg er inderlig imod alt, hvad der har med kongehuset at gøre, så længe vi har det, har vi ikke et rigtigt demokrati!

Gæst

#81

2016-05-26 03:34

Det gjorde jeg fordi jeg ikke støtter kongehuset... Jeg synes det er idioti at betale til nogle
Mennesker som ikke har noget magt eller indflydelse. De er bare en udgift.

Gæst

#82

2016-05-26 05:51

Hvis I ser på min underskrift, er det ikke en underskrift ej heller en mail adr. I er for langt ude, hvad så når jeg nu er træt af DR, det er jeg sammen med andre tvungen sammen at betale 3,7 milliarder til om året. Stop nu for h...... Det er gået over gevind.

Gæst

#83

2016-05-26 06:59

Beløbene kongehuset modtager er simpelthen for store i forhold til hvad vi har råd til at gøre for vores borgere i samfundet.
Borgere der har svært ved at klare sig igennem dagen p.g.a psykiske og fysiske lidelser, alderdom, hjemløs, osv. Mange af de apanage millioner kunne virkeligt gøre gavn på udsatte områder i samfundet.

Gæst

#84

2016-05-26 11:38

er vel kun rimeligt at man kan slippe for at bidrage til noget man finder mere til skade end gavn, og noget som på ingen måde er nødvendigt for samfundet, for mig er kongehuset ikke andet end en reklamesøjle, for ideen om at nogen mennesker er mere værd end andre, og for urimelige privilegier til visse grupper.
serious

#85 Re: Små sko

2016-05-26 11:51

#61: Jørgen - Små sko 

 jamen jørgen dog, tror du virkelig på de at "royale" er bedre end andre ? de er almindelige mennesker som blir sat på en piedestal som reklame for kunstige klasseskel, en anakronisme som et moderne samfund burde have afskaffet forlængst,
misundelse ? meningen med livet er altså ikke at samle gods og guld, jeg er ikke et sekund i tvivl om jeg er mindst lige så lykkelig som den lykkeligste i kongehuset og misunder dem ikke.
et menneskes værdi kan slet ikke måles på indkomst, langt de fleste er mere "værd" end deres indtægt, og et mindretal er væsentlig mindre "værd" end deres.


Gæst

#86

2016-05-26 12:58

Forde Danmark og danskerne fortjener et rigtigt demokrati, og en ny grundlov skrevet af folket, til folket og for folket.
En republik behøver ikke have en præsident, danskernes folkevalgte statsoverhovede kan være folketingets formand eller en anden udpeget eller folkevalgt person
Royale Robert

#87 WTF?

2016-05-26 15:21

Hold kæft hvor I tuder! Buuhuu.....hun har parkeret hvor man ikke må! Nu må I kraftedme stoppe!! Sjovt nok kan 80% af jer, der kommenterer imod Kongehuset ikke stave korrekt eller håndtere andre grammatiske udfordringer, så jeg antager, at I er en flok underuddannede kloner på overførselsindkomst og har så økonomisk ondt i røven, at nedlæggelsen af Kongehuset er det mest intelligente I kan finde på at brokke jer over.

 

Længe leve Dronning Margrethe og det danske Kongehus!!

 


Gæst

#88

2016-05-27 13:04

Vil ikke være med til at betale for de rige kan blive rigere,

Gæst

#89

2016-05-27 13:06

Nok er nok,de skal ikke have en krone mere de må arbejde ligesom alle andre

Gæst

#90

2016-05-28 08:01

Fordi at dette monarki er en joke. Hvem besøger et land som Saudi? Menneskerettigheder min røv. Væk med dem. Vågn op Danmark.

Gæst

#91

2016-05-29 06:06

Vi lever ikke i år 0

Gæst

#92

2016-06-11 09:25

Afskaf det kongehus nu, hvad skal vi bruge det til. Demokrati skal leve, men uden snylter 


Gæst

#93

2016-06-12 07:53

jeg bliver bitter på hr: henrik som opfører sig umanerligt dumt. han ødelægger alt for dr: margrete .som jeg ser det er det en regulær skilsmisse som de ikke vil offentliggøre. jeg mener ikke han skal begraves i roskilde domkirke, han kan blive i frankrig som han aligevel helst vil opholde sig i- han har aldrig været populær af de fleste her i landet.
vi skal heller ikke forsørge alexandre, de får alle goder og os andre får lov til at betale. som pensionist der altid har klaret sig, synes jeg ikke det er rimeligt de bare sidder højt til hest, uden at lave en døjt. tænk engang . jeg misunder ikke de der selv har tjent pengene- men at klippe en snor over kan vel ikke give arbejdsskader.

Gæst

#94

2016-07-16 11:42

Vi er født lige, så derfor skal kongehuset lukkes.


Gæst

#95 Nasserøvene har endnu engang taget røven på os

2017-02-08 23:34

Så har Nasseprinsen endnu engang skoet kassen ved at sælge ud af sin ejendom i Sønderjylland

Og skoret 22 millioner

Det er på tide de selv betaler og ikke befolkningen


Gæst

#96 Re: WTF?

2017-04-04 08:33

#87: Royale Robert - WTF? 

 Bare fordi du er royal, behøver alle andre vel ikke være det?

Jeg så ogå gerne kongehuset slettet af finansloven, det er jo ikke en overklasse vi har brug for, men måske et overhoved og ikke andet, at der så følger et helt slæng af prinser min bare røv og prinsesser ditto, er og har aldrig været meninge.

Du kan jo bare se på nasseprinsen Jokum , han har ført sig frem i det sønderjydske, og nu lukrerer han på det også i en stil der ikke fremmer kongehusets ve og vel.

Og når jeg ser på din gramatik så bliver jeg da skuffet også i den grad.

 

Elsritch

#97

2018-03-02 14:31

Underskriftindsamlinger er forældet. Lav et borgerforslag i stedet

https://www.borgerforslag.dk/opret-forslag/


Gæst

#98 Fest for dine og mine penge

2018-03-03 21:08

Den kongelige familie i 2017 modtog 9.682.091 kroner i momsrefusion. Det svarer til, at kongehusets medlemmer har købt varer og tjenesteydelser for intet mindre end 48.410.455 kroner. 

Hvilket svarer til, at dronningen brænder 96.549 kr. hver eneste dag hele året. 

Det er ca. Det man kan få som pensionist om året selv om man har betalt skal hele livet!!!!!

Som de også er fritaget for!!!!

Så der bliver bare festet igennem for dine og mine penge.