Neergaard! Vi kræver svar - Spørgsmål om kontanthjælpsloft


Gæst

#51

2016-02-23 10:36

Flot, flot skrevet!

Gæst

#52

2016-02-23 11:54

Et spørgsmål som også er relevant at få svar på er, hvis kontanthjælpssatsen kun er beregnet til at være en midlertidig ydelse hvorfor holdes syge så på den i mange år feks er mange syge i ressourceforløb jo på kontanthjælpssats.


Gæst

#53

2016-02-23 13:38

Fordi systemet straffer de syge, og behandler dem, som om de er dyr.

Gæst

#54

2016-02-23 20:37

fordi både jeg selv (5 ½ år), min yngste søn (2 3/4 år) og flere af mine bedste venner har betalt en umenneskelig, uacceptabel og urimelig høj pris for alle de forringelses- og fattigdomsreformer, flertal i folketinget har vedtaget igennem mange år, for alle de sanktionstrusler, den tvang og diskrimination, kronisk syge og handicappede bliver udsat for af offentlige myndigheder, for al den ulovlige sagsbehandling og ulovlige afgørelser, der bliver truffet i kommunerne og stadfæstet i Ankestyrelsen, og fordi ingen af os fortsat ikke har udsigt til at blive afklaret ift. fleksjob, evt. førtidspension og evt. revalidering. Kan oplyse, at en af mine venner har været fastholdt i kontanthjælpssystemet i mere end 20 år.

Gæst

#55

2016-02-24 19:50

Hvornår se jeg min datter hr neergaard fredriksbergs kommune har jo et fedt sammenarbejde med en sekt føj man gemte hendes ulykker under bordet og jeg fik beskyldt for at påvirke hende samt hendes familie føj v.h frøken neergaard. Skam 


Gæst

#56

2016-02-24 23:32

Sygemeldt på kontanthjælp på 8. år pga. psykisk sygdom. Enlig mor til to børn.

Gæst

#57

2016-02-25 06:37

Flot initiativ. Grundige spørgsmål. Jeg vil gerne støtte de mennesker, der har det svært.

Gæst

#58

2016-02-25 09:03

Det er vigtige ting at få svar på, og som han skal forholde sig til.

Gæst

#59

2016-02-25 16:13

Fordi jeg kender mange ser bliver ramt af det nye loft og fordi jeg i bund og grund mener at de sociale ydelser efterhånden er blevet skåret i justeret fremvog tilbage igennem årene alt efter farven på den siddende regering - og nu er det så igen under blå blok at man vil indfører forringelser og skærer i ydelser så de denne gang uden tvivl vil resultere i at folk mister deres boliger og bliver sat på gaden og selvom kommunerne iflg. loven skal sørge for at rådgive og hjælpe syge handicappede og børnefamilier med en anden bolig så kan de ikke hjælpe fordi antallet af billige 2-4 værelset boliger der max må koste 3-5000 incl vand og varme er for få og med det stigende antal flygtninge og indvandrere som kommunerne har udsigt til at skulle finde billige boliger til der efter de nye regler om integrationsydelse ikke må overstige 3000 kr pr mdr incl el vand varme og lille tvpakke. ....
Og med husleje i almene boliger der er skyhøje og son bare stiger og stiger specielt i de større byer ....
Og udsigten til at alle sociale ydelser helst skal sættes så langt ned som muligt under parolen alle skal arbejde og klare sig selv .....
Men hvorfor skal det også gælde Folke og førtidspensionen ? Folk på disse ydelser har forladt arbejdsmarkedet enten pga alder eller fordi sygdom forhindre dem i at kunne arbejde - hvad med alle de syge og handicappede der hænger fast på en kontanthjælp pga stramninger i førtidspension reformen fra 2013 har gjort det helt umuligt at få tilkendt en førtidspension. ...
Selvfølgelig skal alle der kan arbejde eller tage sin uddannelse ikke være på kontanthjælp men ideen om at hvis man bare skære nok i satsen på de sociale ydelser at så sker miraklet at den arbejdsløse uden uddannelse får en opringning om et velbetalt job eller at den syge på førtidspension en morgen vågner op og er blevet rask nok til at arbejde 37 timer om ugen ......
Det er en total håbløs politik der kun har et for øje nemlig at tække liberal alliance og de konservatives om at nedsætte de offentlige finanser og udgifter så der kan gives skattelettelser til de rige og erhvervslivet og som altid lade de fattigste og de svageste i samfundet betale gildet ......det er udemokratisk og ikke okay at rive tæppet væk under folk der i forvejen ikke har meget at gøre med i forvejen og som allerede har taget en hård deroute ned af den økonomiske og sociale rangliste fordi de uforskyldt er ramt af sygdom og eller arbejdsløshed og nu på toppen risikere at skulle vinke Farvel til deres hjem ene og alene pga af reformer. .......føj derfor skriver jeg under kort og godt fordi vi alle burde have krav på tag over hovedet i eget hjem samt at satserne på de sociale ydelser er så høje at man kan leve af dem hele mdr'en og ikke kun de første 10-14 dage

Gæst

#60

2016-02-25 20:03

er selv fysisk og psygisk syg i mere end 10 år og læger, speciallæger samt pensionsfirmaet har vurderert min arbejdsevne til mellem 25 -35% nedsat, uden sandsynlighed for bedring nogensinde, så jeg er jo meget meget spændt på, hvad der skal ske med mig, når mit ressourceforløb udløber? Jeg er taknemmelig for Jer, der har overskud til at tale vores sag. Tak


Gæst

#61

2016-03-06 18:30

Det har stor betydning for rigtig mange mennesker. Jeg håber at politikerne hører og ikke gennemfører det.

Gæst

#62

2016-07-09 17:37

Jeg er bed at afslutte min arbejdsprøvning og spørger tilfældigvis om 225 timers reglen. Får så at vide at den også hælder mig...,????? Kan da ikke både være i arbejdsprøvning og arbejde de 113 timer vedsiden af???

Gæst

#63

2016-09-14 18:39

Jeg tror ikke på det menneskesyn, som ligger til grund for det fremkomne lovforslag. Man skal ikke slå på folk, der ligger ned (man skal i det hele taget ikke slå på folk).