Neergaard! Vi kræver svar - Spørgsmål om kontanthjælpsloft


Gæst

#26 Synlighed

2016-02-21 11:37

Måske man kunne gå til nyhederne eller lign. for at få skabt endnu større fokus og pres på politikerne? 

Er selv sygemeldt på 4. år.. Mistede hus, bil osv da jeg gik fra SP til KH.. 


Gæst

#27 Hvor er de ledige stillinger?

2016-02-21 13:03

Jeg har selv kæmper mod aktiveringsloven i 90'erne. Men dengang som nu var der INGEN, der kunne fortælle os, hvor alle de ledige jobs var. Når der bliver opslået en enkelt kontormedhjælperstilling, er der mange hundrede ansøgninger. Det synes jeg I skulle bore i. Lars Løkke blev spurgt forleden af Kåre Qvist. Han svarede bare : " De er der ude." Jamen hvor? - Dem østeuropæerne får. Nåh, Og hvad får de så i timen? Og hvordan er sikkerheden? Resten af jobbene er sendt til fjernøsten. Det går ligesom i USA. 24% er arbejdsløse, fordi jobbene er sendt til Kina. Se på Detroit. En spøgelsesby. Det er kortsigtet at give skattelettelser til virksomheder, der sender produktionen ud af landet. Selv Lego, der har haft milliardoverskud gør det. Jobbene forsvinder og folket bliver pisket. Aftving "dem" et svar i Venstre. "Det skal kunne betale sig at svare..."  mvh Pernille Grumme

 


Gæst

#28

2016-02-21 13:19

Fordi jeg kan tilslutte mig det der bliver skrevet. Ikke fordi jeg personligt bliver ramt, men kender flere som pga. Sygdom bliver slæbt igennem systemet, sågalt har man i Slagelse kommune forsøgt at få en terminal cancerpatient ud i arbejdsprøvning. Og fordi jeg mener at kontanthjælpsloftet rammer hårdt, især børnefamilier, hvor børnene bliver de største tabere.

Gæst

#29

2016-02-21 13:57

Fordi jeg selv har været i systemet.

Gæst

#30

2016-02-21 14:45

Fordi fattigdom er strukturel vold og et udtryk for organiseret klassekamp fra oven.

Gæst

#31

2016-02-21 15:42

ASF. Anmindelig sund fornuft.

Gæst

#32

2016-02-21 15:55

Fordi jeg er træt af HELVEDES regeringen og deres RAZIST støtter. De løj snød til valget. Havde de ikke flygtningene at give skylden ville det være en anden gruppe der stod for had

Gæst

#33

2016-02-21 21:35

Har familie der bliver ramt af indgrebene

Gæst

#34

2016-02-21 22:11

Helt klart et svar skal vi have
Solveig

#35 Opfølgning

2016-02-21 22:25

Kære initiativtagere.

Jeg har netop skrevet under og delt opfordringen om at gære det samme til mine facebookvenner og vil i øvrig sprede den i mit netværk.                        

 Jeg er imponeret over jeres grundige viden og detaljerede spørgsmål. Og jeg tænker også at det viser en lovgivning der er skruet sammen så ingen kan vide hvad de har ret til og hvilken ydelse de kan planlægge efter. Det afhænger jo af hvilke knapper sagsbehandleren trykker på, når hun "lægger dig ind i systemet" . Den mangel på retssikkerhed kan vi ikke leve med. De fattiggørende ydelser kan vi ikke leve med. Hverken de, der har brug for hjælp eller de, der skal udøve myndigheden over de hjælpsøgende.      

Jeg arbejder som socialrådgiver som bisidder for jer, der kommer i klemme i det system og jeg vil bidrage til at bekæmpe de love, der træder på og fatttiggør dem, der har brug for vores hjælp. Jeg er også aktiv i Aktionsgruppen mod diskrimination af flygtninge i lovgivningen, hvor vi har lagt vores kræfter i at forhindre Integrationsydelsen indført og nu udvidet, men vi kæmper også mod kontanthjælpsloftet. Kig forbi vores facebookside.

Jeg kunne godt tænke mig at det på underskriftsindsamlingssiden står hvornår underskriftsindsamlingen slutter og hvornår den afleveres til ministeren og hvor vi får information om hans svar og hvordan I har tænkt jer at bruge svarene ? Tænker at det skal være rimelig hurtigt, hvis det skal have effekt på lovgivningen, da den jo har været 1. behandlet i Folketinget.

Kh

Solveig Munk

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-02-21 23:17



Gæst

#37

2016-02-22 03:56

Syntes man skal støtte kampen mod uretfærdighed, selv om det ikke har noget med en selv at gøre.

Gæst

#38

2016-02-22 04:44

I et håbe om en mere ligelig fordeling af recurser.

Gæst

#39

2016-02-22 09:00

Jeg er selv blevet en kvinde op i årene, men kan godt huske hvor svært og opslidende det var at få enderne til at hænge sammen på kontanthjælp med børn der skulle sørges for ikke skilte sig for meget ud i forhold til andre børn.Det der nu sker med kontanthjælpen er helt uacceptabelt, der bliver så mange der kommer til at lide under det, både voksne og børn. De politikere der står og udtaler sig på TV har jo ikke nogen realitetssans, men det er jo heller ikke dem der skal leve under de umenneskelige og urealistiske forhold de pålæger kontanthjælpsmodtagere. Jeg orker ikke at høre på politikere der står og udråber Danmark til et velfærdssamfund når der er så mange der har en forfærdelig hverdag.

Gæst

#40

2016-02-22 09:51

fordi jeg som socialrådgiver har en forpligtelse til at kæmpe mod den nedværdigende og helt utilstedelige hetz, der køres overfor samfundets allersvageste.
-Tænk også lige over, hvad det koster samfundet at have de mange aktører på banen for at drive denne hetz.
sagsbehandlerløn, speciallæger, statuserklæringer, tilskud til aktiveringer af blandet art, psykologbehandlinger osv. Det kan nok løbe op i nærheden af en million kr. om året. En førtidspension koster vel ca. 200,000.
Det er ikke svært at se, at der kunne blive en besparelse, hvis man behandlede vores svageste på en ordentlig og værdig facon, og gav dem det de reelt har krav på. Der er stadig noget der hedder etik og moral, - men det er begreber man tilsyneladende helt har glemt på borgen.

Og ja hvem lever af hvem. Og hvem synes man lige betaler den højeste pris rent helbredsmæssigt for dette .


Gæst

#41

2016-02-22 10:25

Bliver ramt af loftet og skal flytte. Er syg og ved at gå i opløsning

Gæst

#42

2016-02-22 12:27

Fordi jeg er syg og på kontanthjælp.

Gæst

#43

2016-02-22 12:28

Fordi jeg har fået nok af løgnene og ønsker en NY REGERING. DF skal ikke bestemme i MIT land. Ikke igen. DF er alt for meget og det skal ikke være en gentagelse af 2. verdenskrig. Ikke mere ikke igen. Kærlig hilsen Bente Vienberg.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-02-22 12:41



Gæst

#45

2016-02-22 15:15

Jeg har aldrig endnu haft brug for kontanthjælp m.m., men kan sagtens sætte mig ind i hvor hårdt og ydmygende det må være, jeg synes ikke vi kan byde vores medmennesker og ikke mindst de børn, der også vil blive ramt sådanne forhold. Vi må ha' råd til at behandle syge og svage bedre end det!

Gæst

#46

2016-02-22 15:40

For at folk snart forstår, hvad der sker af lovbrud i
systemDK/Retsvæsnet,
er her nogle eksempler på
1 persons sager:

SystemDK = Kaos & lovbrud

Gæst

#47

2016-02-22 17:01

Fordi jeg har en søn på 19 år med autisme - som ikke kan varetage et job, og heller ikke er uddannelsesparat, men i udredningsforløb på på kontanthjælp og på vej mod at bliv boligløs
mor til kronisk syg

#48

2016-02-22 18:25

Lad os snart se mere end 200.000 underskrifter - måske ikke fra alle kontanthjælpsmodtager, men i hvert fald fra de mange pårørende, som magtesløse må se til, hvordan man behandler mennesker så respektløst i vores "velfærdssamfund" . Hvad er det dog for et menneskesyn vores lovgivere ligger for dagen.?????? pu ha siger jeg bare!


Gæst

#49

2016-02-22 19:43

Fordi det er vigtigt vores fælles ressourcer fordeles hensigsmæssigt, samtidigt skal alle sikres et eksistensminimum.

Gæst

#50 Re: Opfølgning

2016-02-22 21:18

#35: Solveig - Opfølgning 

Vi får det på i morgen. Men den stopper onsdag d 24 kl 23. Vi afleverer brevet ( papir) på torsdag, når vi alligevel skal ind til høringen.