Neergaard! Vi kræver svar - Spørgsmål om kontanthjælpsloft


Gæst

#1

2016-02-20 23:01

Fordi de gældende regler for Arbejdsløse generelt er urimelige og ikke til gavn for nogen. Det er vedvarnde kontrol og endeløs sagsbehandling som Kun fastholder folk i arbejdsløshed og har atore konsekvenser for alle. Diverse stramninger ad åre har ikke fået folk i arbejde tværtimod! Det må stoppe nu og gøres mere konstruktivt! I øvrigt ufatteligt godt skrevet og jeg håber virkelig at Ministeren med respekt svarer fyldestgørende konkret på dette!

Gæst

#2

2016-02-20 23:41

Fordi jeg også gerne vil have svar

Gæst

#3

2016-02-20 23:48

Det er på tide at borgerne får at vide, hvordan lars løkke behandler folket i Danmark.

Gæst

#4

2016-02-21 00:17

Jeg er selv i klemme i systemet ... betyder nul indtægt - kan ikke få hverken sygedagpenge eller kontanthjælp

Gæst

#5

2016-02-21 01:07

Fordi jeg selv er syg og måske i værste fald kan ende på kontanthjælp også. Synes ikke vores regering behandler syge mennesker ordentligt og vil gerne støtte de mennesker som bliver ramt hvis man indfører denne lovgivning.
Underskriver

#6

2016-02-21 01:27

Jeg skriver under, fordi jeg selv har prøvet være sygemeldt, og oplevet hvordan jeg blev mere syg af det, pga den umenneskelige sagsbehandling og mistillid, som jeg mødte i systemet. Jeg endte med at flygte til udlandet, et sted hvor der var varmt, og hvor jeg kunne slå et telt op, her levede jeg så som en vagabond, indtil jeg følte at jeg atter havde kæfter, til at vende hjem og slås med systemet. Jeg kan stadigvæk få marreridt om natten, som omhandler min frygt for, at blive sygemeldt igen. Forløbet har sat sig spor, som jeg formentlig må leve med resten af livet.

Kontanthjælpsloftet vil især få store konsekvenser for alle de sygemeldte, og nogle vil måske føle sig tvunget til at arbejde de krævede timer, for ikke at ende med at blive hjemløs mv. Hvis man fx. er en stærkt smertepræget patient, ja så vil morfindosis mv. blive sat drastisk i vejret, og man kan føle sig tvunget til at begive sig ud på en livstruende sti, som er direkte kontraindiceret i forhold til ens helbred, for at kunne imødekomme kommunens krav....Evt. økonomiske restriktioner, vil presse en økonomi yderligere i bund, som i  forvejen er hårdt presset gr. manglende indtægt gr. sygdom, kort sart der vil være endnu flere syge, som ganske enkelt ikke har råd til at betale for de behandlinger, som de har brug for. Sygeforløbene vil således trække i langdrag. Familer vil gå i opløsing, krisecentrene vil blive endnu mere overbelagte, børn vil komme i aflastningsfamiler, plejerfamiler og få bevilget endnu flere støttetimer. 

Claus Hjort har jo allerede eksperimenteret rigeligt med ulovlig tvangsaktivering af syge mennesker i sin tid,  på bekostning af disse menneskers helbred. ALLE undersøgelser viste, at det INGEN effekt havde, tvært i mod, folk blev mere syge, og det kostede kassen, millarder og milliarder af kr. røg ud af statskassen til hele dette apparat, som blev sat i værk.  Så hvorfor vil i nu gentage historien? Jeg undres....Enten har i som ministrer slet ikke fattet hvor mange sygemeldte der rent faktisk er på kontant hjælp, heraf mange mennesker som før har været aktive på arbejdsmarkedet i årevis, betalt deres skat,  indbetalt til deres pension, A-kasse, fagforening mm. Eller også er det en regulær klapjagt på de borgere i DK, som er mest syge og har mest brug for hjælp, fordi i ganske enkelt ikke kan lide dem.

 

 

Ulla

#7

2016-02-21 03:22

Jeg skriver under fordi jeg mener at de folkevalgt og de offentlig ansatte , skal tale til og behandle Borgerne med værdihed og respekt. Vi er ikke til for dem, men de er valgt og ansat til, og for at hjælpe os ,til at få et liv, der er godt at leve, her i vores lille land ,   


Gæst

#8

2016-02-21 04:51

Fordi politikerne generelt har "overladt" alt til markedets betingelser og de "stærke" fortrænger sund fornuft..... Når politikerne alene kæmper for egen vinding osv. osv. osv.

Gæst

#9

2016-02-21 07:22

Fordi jeg er en af dem som bliver hårdt ramt

Gæst

#10

2016-02-21 07:25

40 min arbejds evne tilbage om dagen , jeg kan ikke trylle, Lav klokke klare regler for hvornår og hvor meget arbejds evne der skal være tilbage før man skal listes som arbejdsløs , istedet for nedslidt , reformerne rammer de mennesker som ikke har en jordisk chance for at blive selv forsørgende , og kommunerne tager ikke ansvar for disse borgere før der ligger faste regler foran dem . .

Gæst

#11

2016-02-21 07:50

Ser frem til ministerens svar.

Gæst

#12

2016-02-21 08:32

Det er jo som sædvanlig at han lige som alle de andre klaphatte i den ondskabsfulde blå bande vil svare efter den samme remse som de alle gør når de er på tv,de er alle sammen enige om hvor gode de er og alt det gode de allerede har gjort for folk i vores land,når de taler om folk så mener de i virkeligheden alle dem der i forvejen er sten rige og der høre den blå bande jo også til.Mener at nu må vi se at få dem uskadelig gjort,få dem ud af vores folketing de har ikke nogen rettighed til at være der mere,UD UD NU.

Gæst

#13

2016-02-21 08:35

Jeg er så harm over den regering, den mest uduelige vi nogensinde har haft og jo flere af de forslag som den fremsætter der kulegraves des bedre. Jeg arbejder og bor i Sverige gennem 6 år, har ikke stemmeret, og har dermed heller ingen indflydelse på de skattekroner jeg lægger. Så ved ikke engang om min underskrift accepteres.

Gæst

#14

2016-02-21 08:46

der skulle måske sættes kraftigere ind overfor spørgsmålet om hvor længe man skal gå på kontanthjælp før den veksles om til "førtidspension". Jeg kender mennesker der har gået over 30 år på kontanthjælp, og jeg kender mennesker der nu er 27 år som kommunen fritager fra at søge arbejde fordi de aldrig vil kunne bestride et sådant, men alligevel skal de være på kontanthjælp. Det er ganske uartigt.
ole henriksen

Gæst

#15

2016-02-21 09:05

Fordi jeg selv er en af dem der bliver ramt og har været i systemet i +10 år og nej jeg får det ikke bedre ved at blive truet på mit eksistensgrundlag eller af at være bekymret over hvordan jeg ellers skal kunne sørge for min datter og da jeg ved at der findes 1000-vis af mange andre derude i lignende situationer, er det ikke kun min pligt men også en selvfølge at sætte min underskrift.
Mvh Lene Uth Rasmussen

Gæst

#16

2016-02-21 09:13

Jeg kræver lige vilkår for vores børn som nu blir hårdt ramt. Vi er mennesker der har ret til et værdigt liv

Gæst

#17

2016-02-21 09:48

Jeg er selv -efter 5½ år i systemet- nu blevet tildelt indtil videre 2 års ressourceforløb. Det er helt gak. Alle papirer i min sag siger tydeligt at jeg ikke kan arbejde mere end 12 timer pr uge. Det er afprøvet 3 gange og lægepapirer bakker det op. Alligevel skal jeg i ressourceforløb i stedet for Flex.
Jeg kender flere, der er fanget i systemet / på kontanthjælp og jeg er oprigtigt bange for deres situation, når kontanthjælpsloftet træder i kraft til oktober.
Spørgsmål 2, 5, 10, 11, 14, 15 og 16 er jeg MEGET interesseret i at få fyldestgørende svar på.

Gæst

#18

2016-02-21 10:02

Jeg ved der sidder mange tusinde meget syge borgere. De er endt på kontanthjælp fordi de ligger i den gruppe af syge danskere der er for raske til pension og for syge til fleksjob.
Når man ikke passer ind i kommunens fastsatte bokse ender man som MEGET syg i et kontanthjælps helvede.
Rigtig mange dør i dette helvede ❤
Men når man er for syg til fleksjob kan man jo naturligvis heller ikke arbejde 225 timer pr. År.
Så vi er bange for at miste vores indkomst.
Mister vi vores indkomst har vi ikke noget hjem, vi har ikke råd til vores livs nødvendige medicin eller mad.
Altså dør vi langsomt.
Så syge skal væk fra kontant hjælp NU

Gæst

#19

2016-02-21 10:18

Nu må det være slut med at kommuner kan tilsidesætte lægers,psykiateres,psykologers og andre fagpersoners vurderinger ang.syge og /eller handicappede
borgeres arbejdsevne.

Gæst

#20

2016-02-21 10:26

Jeg kan selv blive ramt af kontanthjælpsloft, og hvis det sker har jeg ikke nok penge til min lejebolig.

Gæst

#21

2016-02-21 10:34

forde at jeg må sulte min datter hvis loftet blir gennem ført!! er en syg enke på kontanthjælp!! i brøndby kommune i 19!!! år nu!! da kommunen har syltet mig på kontanthjælp!! de sir at jeg er for syg til at arbejde!! men for rask til en painsion!!

Gæst

#22

2016-02-21 10:38

Håber deres planer bliver annulleret! Jeg står selv og afventer skæbnen. Og tanken om et pres på at man skal arbejde 225 timer om året, er uretfærdigt når man er syg!

Gæst

#23

2016-02-21 10:44

Da det kommer til at berøre mange det kan jo i sidste ende koste flere liv end der er godt . Har selv kæmpet 16 år for at få en førtidspension og er nu røget på et resource forløb hvor jeg bliver fastholdt I 3.5år med et mentor forløb og tvungen psykolog og en ny arbejds prøvning og diverse andre ting og sager. Så syntes og håber på at når dette bliver sendt afsted . Så håber jeg sammen tid med at det bliver sendt til medierne og de andre partier inde på borgen . For så har han da ingen grund til ikke at svare . Takker for et godt initiativ og håber vi kan få åbnet deres øjne . Mvh Bo . Nielsen

Gæst

#24

2016-02-21 11:02

Tænker på de svageste i samfundet, og der er jo ikke de job , som regeringen siger at det skal kunne betale sig af have

Gæst

#25

2016-02-21 11:26

Jeg kommer aldrig til at begribe at en Regering så kynisk kan sætte kniven på struben på de allermest nødlidende i vores samfund. Det er primært for at beskytte denne gruppe at Regeringen har sin berettigelse set med min optik. Jeg begriber ligeledes ikke at Regeringen ikke forstår at disse tiltage kommer til at koste vores samfund langt dyrere målt på samtlige parametre på den lange bane! Afskaf kontanthjælps loftet. Giv mennesker den nødvendige tryghed for at overleve, eller blot leve med de udfordringer der måtte være. Kære Regering: Vis vej og retning =Skaf de satans (få)jobs førend I svinger en pisk nedover en gruppe af menneske og fordriver dem fra denne jord!!!