Neergaard! Vi kræver svar - Spørgsmål om kontanthjælpsloft
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg skriver under, fordi jeg selv har prøvet være sygemeldt, og oplevet hvordan jeg blev mere syg af det, pga den umenneskelige sagsbehandling og mistillid, som jeg mødte i systemet. Jeg endte med at flygte til udlandet, et sted hvor der var varmt, og hvor jeg kunne slå et telt op, her levede jeg så som en vagabond, indtil jeg følte at jeg atter havde kæfter, til at vende hjem og slås med systemet. Jeg kan stadigvæk få marreridt om natten, som omhandler min frygt for, at blive sygemeldt igen. Forløbet har sat sig spor, som jeg formentlig må leve med resten af livet.
Kontanthjælpsloftet vil især få store konsekvenser for alle de sygemeldte, og nogle vil måske føle sig tvunget til at arbejde de krævede timer, for ikke at ende med at blive hjemløs mv. Hvis man fx. er en stærkt smertepræget patient, ja så vil morfindosis mv. blive sat drastisk i vejret, og man kan føle sig tvunget til at begive sig ud på en livstruende sti, som er direkte kontraindiceret i forhold til ens helbred, for at kunne imødekomme kommunens krav....Evt. økonomiske restriktioner, vil presse en økonomi yderligere i bund, som i forvejen er hårdt presset gr. manglende indtægt gr. sygdom, kort sart der vil være endnu flere syge, som ganske enkelt ikke har råd til at betale for de behandlinger, som de har brug for. Sygeforløbene vil således trække i langdrag. Familer vil gå i opløsing, krisecentrene vil blive endnu mere overbelagte, børn vil komme i aflastningsfamiler, plejerfamiler og få bevilget endnu flere støttetimer.
Claus Hjort har jo allerede eksperimenteret rigeligt med ulovlig tvangsaktivering af syge mennesker i sin tid, på bekostning af disse menneskers helbred. ALLE undersøgelser viste, at det INGEN effekt havde, tvært i mod, folk blev mere syge, og det kostede kassen, millarder og milliarder af kr. røg ud af statskassen til hele dette apparat, som blev sat i værk. Så hvorfor vil i nu gentage historien? Jeg undres....Enten har i som ministrer slet ikke fattet hvor mange sygemeldte der rent faktisk er på kontant hjælp, heraf mange mennesker som før har været aktive på arbejdsmarkedet i årevis, betalt deres skat, indbetalt til deres pension, A-kasse, fagforening mm. Eller også er det en regulær klapjagt på de borgere i DK, som er mest syge og har mest brug for hjælp, fordi i ganske enkelt ikke kan lide dem.
Jeg skriver under fordi jeg mener at de folkevalgt og de offentlig ansatte , skal tale til og behandle Borgerne med værdihed og respekt. Vi er ikke til for dem, men de er valgt og ansat til, og for at hjælpe os ,til at få et liv, der er godt at leve, her i vores lille land ,
ole henriksen
Mvh Lene Uth Rasmussen
Jeg kender flere, der er fanget i systemet / på kontanthjælp og jeg er oprigtigt bange for deres situation, når kontanthjælpsloftet træder i kraft til oktober.
Spørgsmål 2, 5, 10, 11, 14, 15 og 16 er jeg MEGET interesseret i at få fyldestgørende svar på.
Når man ikke passer ind i kommunens fastsatte bokse ender man som MEGET syg i et kontanthjælps helvede.
Rigtig mange dør i dette helvede ❤
Men når man er for syg til fleksjob kan man jo naturligvis heller ikke arbejde 225 timer pr. År.
Så vi er bange for at miste vores indkomst.
Mister vi vores indkomst har vi ikke noget hjem, vi har ikke råd til vores livs nødvendige medicin eller mad.
Altså dør vi langsomt.
Så syge skal væk fra kontant hjælp NU
borgeres arbejdsevne.
Jeg kommer aldrig til at begribe at en Regering så kynisk kan sætte kniven på struben på de allermest nødlidende i vores samfund. Det er primært for at beskytte denne gruppe at Regeringen har sin berettigelse set med min optik. Jeg begriber ligeledes ikke at Regeringen ikke forstår at disse tiltage kommer til at koste vores samfund langt dyrere målt på samtlige parametre på den lange bane! Afskaf kontanthjælps loftet. Giv mennesker den nødvendige tryghed for at overleve, eller blot leve med de udfordringer der måtte være. Kære Regering: Vis vej og retning =Skaf de satans (få)jobs førend I svinger en pisk nedover en gruppe af menneske og fordriver dem fra denne jord!!!
| This discussion has been closed. |