Nej-til-Asylceter-Korsør

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej-til-Asylceter-Korsør.


Gæst

#1

2016-01-23 13:46

Vi har ikke behov for mere kulturberigelse i Korsør. Vi har rigeligt at døje med i forvejen.
Holger Danske

#2

2016-01-23 14:51

Vi har slet ikke behov for asylcentre overhovedet, Det er på tide vi sender dem retur, de er jo heller ikke tilfredse med at værer her,

Så istedet for flere centre så brug kræfterne på at sende dem hjem igen.

Luk grænsen nu. Før det er for sent

Danamrk frit

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-01-23 18:33


Holger Danske

#4 Det kommer også til Kosør

2016-01-23 18:35

En 17-årig pige fra Sønderborg blev i denne uge væltet omkuld og forulempet af en engelsktalende person. Politiet undersøger, om episoden kan kobles til problemer med lokale asylansøgere, der har krænket piger i byens natteliv.

Torsdag modtog Syd- og Sønderjyllands Politi en anmeldelse fra en 17-årig pige, der var blevet overfaldet på åben gade i Sønderborg.

Ved 22-tiden onsdag aften blev pigen væltet omkuld af en mørklødet mand over for Kultur- og Medborgerhuset Sønderborghus. Manden, der talte engelsk, knappede pigens bukser op og forsøgte at få bukserne af hende, oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi til TV Syd.

»Kvinden forsvarer sig så med en peberspray, hvorefter den engelsktalende mand stikker af fra stedet,« tilføjer Knud Kirsten, der er leder af Lokalpolitiet i Sønderborg til TV Syd.

Sagen kommer frem i lyset få døgn efter en lokal diskoteksejer i Sønderborg fortalte, at det har præget byens natteliv, at den tidligere kaserne for halvandet år siden blev omdannet til asylcenter.

»Vi må konstatere, at en stor del af de mandlige gæster, der er kommet fra det lokale asylcenter, har meget svært ved at respektere det andet køn. I mine øjne er det en krænkelse, hvis en eller flere mænd fortsætter med at røre ved en ung pige efter at hun har sagt stop,« sagde Glenn Hollender fra diskoteket Den Flyvende Hollænder i sidste uge.

Knud Kirsten fra lokalpolitiet fortæller, at det er for tidligt at sige, om gerningsmanden kommer fra det lokale asylcenter, og om der kommer en straffesag ud af anmeldelsen fra den unge pige.

(Typisk en kommentar fra politiet ) Det de er rigtig godt til er at gå med små flygtningebørn i hånden på motovejen og hjælpe dem ud af togene.

Hvorfor? ikke bruge pengene og kræfterne på at sende dem hjem igen?

Luk grænsen helt nu.

Danmark frit


Gæst

#5

2016-01-23 18:56

jeg syntes ikke de skal være i et område med ældre og mange børn,der har været for meget skriveri om deres adfærd til at jeg kan acceptere det.Selv om man ikke skal skære alle over en kam er deres mentalitet en anden end vores.

Gæst

#6

2016-01-23 19:03

Jeg synes stadigvæk at man skal hjælpe, hvis der følger penge med fra regeringen, som kommer fra EU, men de skal etableres på en af øerne som fx Omø, Agersø. De kan få en uddannelse som de kan bruge i deres hjemland. Derfor skal de ikke have job, men uddannelse eller praktik og så skal de lære engelsk og deres modersprog.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-01-24 10:53



Gæst

#8

2016-01-24 15:48

Fordi, at jeg arbejder på plejecenteret, som er på tre sider af det kommende asylcenter.
gæst årgang

#9

2016-01-25 21:48

Korsør Sygehus ligger lige i et af de dejligste områder i Korsør syd, tæt ved stranden hvor familier med børn og unge samles hver sommer for at tilbringe nogle gode timer med sol og vand og et godt besøgt stianlæg som går bag om Korsør Kirkegård hvorfra man så kan gå videre langs stranden helt ud til skoven.

En ren oase hvor alt ånder fred og idyl. Selve området her omkring sygehuset består også af en skøn foreninge af både ældre og unge ny tilflyttede familier med børn som nyder godt af den ro området udstråler og så lige det lille plus, at man alligevel ikke er så langt fra bymidten, offentlig transport,skoler og indkøb mm.

Men lige omkring selve sygehuset har vi så plejehjem, dement boliger, ældre boliger, beskyttede boliger og et velbesøgt dagcenter hvor mange af byens ældre  borger mødes og indtager dages veltilberedte varme måltid mad. Den store vognpark af rolatorer beviser dagligt at tilstrømningen er god - også selv om man er dårligt gående. 

Jeg får en helt knude i maven bare ved tanken om, hvordan det skal gå vores ældre borger og alle os andre i området. Vores kultur er så forskellige og jeg er så træt af hele tiden at skulle være den der "retter til højre" og giver plads.

Udlændingestyrelsen kan ikke give garanti for, at vi beholder vores lille oase og med tanke på de mange ældre beboer i området kan jeg ikke lade være med andet end at tænke, hvor er det nemt at lægge et asyl center lige der for "de ældre stritter jo nok ikke så meget imod" og det derfor er lettere at gennemtvinge beslutningen om placering.

Korsør sygehus ville ellers egne sig fantastisk til oprettelse af et hospice, fantastisk beliggenhed og den dejligste udsigt over storebælt og broen.

Vi har nok af problemer med nytilflytter i Korsør og først vi får lært at tackle de problemer vi allerede står med, før mener jeg ikke vi er klar til "at rode os ud i mere".  Et asylcenter er det sidste vi har brug for lige pt.,

 

Så derfor Tak, Men NEJ TAK

 

 


Gæst

#10 Re: Det kommer også til Kosør

2016-01-26 10:34

#4: Holger Danske - Det kommer også til Kosør 

 Lille fattige og underfrankeret individ, Lille Pias kolonihavehus Danmark, eksisterer kun i fattige menneskers hoved.

Tønder sagen, Frederikshavn sagen og og og og og der er sager nok at tage af hvor etnisk danske opfører sig som svin.

Mennesker er mennesker på godt og ondt, uanset farve eller religion. De har ret til beskyttelse og det har du desværre også.

Men hvor så jeg gerne at fattigrøve som dig blev stækket og sendt i skammekrogen.


Gæst

#11 Re:

2016-01-26 10:36

#2: Holger Danske -  

 jo vi har behov centre - hvor vi kan sende gylde spredende personer som dig hen!


Gæst

#12

2016-02-09 19:02

jeg ønsker ikke asylcentre nogen steder i danmark

Gæst

#13

2016-02-10 10:28

Vi har allerede et stort asylcenter i korsør hvor udviklingen er nedad gående.
Vi behøver ikke flere.
Det ender i anarki såfremt befolkningen blandes yderligere