bevarlillerødskole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen bevarlillerødskole.


Gæst

#76

2015-09-26 15:55

Fordi jeg har tre børnebørn på skolen, som er velfungerende og præget af en god atmosfære. SFO'en er også særdeles god.Jeg synes ikke om at de små elever skal tværs gennem byens morgentrafik for at komme i skole. Hvorfor lukke en skole når det ikke giver nogle besparelser ? - Har man tænkt sig at lave Lillerød skole om til privatskole - eller endnu et villakvarter ???

Gæst

#77

2015-09-26 16:35

Min lillesøster græd, da hun hørte om det

Gæst

#78

2015-09-26 17:14

Jeg skriver under fordi jeg håber at Lillerødskole kan reddes endu. Synes det er enormt fecent at lukke Lillerød hvor man sparer 3 millioner mens man kunne lukke Enholmskolen og tjene 27 millioner. Lillerød er den ældste og bedste skole i hele Allerød. Hvorfor lukke den skole hvor du lærer mest frem for den skole du lærer mindst

Gæst

#79

2015-09-26 19:28

Det er min gamle skole - en helt igennem fantastisk skole som også ligger rigtig godt i forhold til byen, stationen og i en fin cykel afstand både for rønneholtparken, blomster kvarteret og ørne/uglevang

Gæst

#80

2015-09-26 22:17

Har børnebørn på den skole!

Gæst

#81

2015-09-27 09:04

Jeg ved at børn trives bedst i mindre miljøer, hvor de kender alle de voksne samt de andre børn. - Når der bliver langt til skole, vil biltrafikken gennem byen vokse. Der skal investeres i cykelstier bl.a. ved Enghaven , hvor der kører store køretøjer til rensningsanlægget. Lyskurve bliver også nødvendigt ved Frederiksborgvej /Lindealle.

Gæst

#82

2015-09-27 12:40

Jeg undrer mig over at man vil lukke en populær og meget velfungerende skole.
Er det en panik løsning?

Gæst

#83

2015-09-27 15:19

Som bedsteforælder til et barn på Lillerød Skole

Gæst

#84

2015-09-27 18:20

Det er mig ubegribeligt at valget faldt på Lillerød skole, en skole som er velfungerende og der er stor søgning. Ca 640 elever har man valgt at sende til Skovvang skolen, hvor der er ca 400 elever. Special klasserne der vil man også flytte, tænker man ikke menskeligt. Man tager nogle af de svageste elever og sender dem videre, I vil sikkert sige at der ikke er modstand blandt forældrene til børnene, måske ikke,men orker de at bruge kræfter på en håbløs overmagt, de har nok at kæmpe med til daglig.
Er det en panikløsning? Skolen har dårligt indeklima, hvorimod Lillerød skole som godtnok gammel, men bygget af sunde materialer. Engholm skole var også i spil, man regner altså med at der er besparelser at hente med de flade tage og en svømmehal, der kun kan benyttes af få pga foreningssvømmere, andre børn har for længe siden måtte søge udenbys for at kunne lære at svømme.
De besparelser man er kommet er kommet frem til, hvor kommer de resultater fra? kontakt et andet konsulent firma, vil det ændre resultatet?

Gæst

#85

2015-09-27 19:01

Jeg er født og opvokset i Lillerød. Vi 3 søskende har alle gået på Lillerød Skole. Vores far har gået på Lillerød Skole. Skolen har stor historisk betydning for vores lille bysamfund ligesom Kirken, Hvidesten og det lille gadekær :-) Nedlægge Lillerød Skole... Det kan I glemme !!!

Gæst

#86

2015-09-27 22:49

Fordi man vil nedlæge den bedste skole i området (blandt de 100 bedste i landet), for at opnå en kortvarig, maginal besparelse

Gæst

#87 Økonomi

2015-09-28 08:18

Fra Jyllands-Posten – I vores budget er der ikke plads til bare at bruge 20 mio. kr. ekstra (kræver login).

“Der har i flere år været en murren i krogene blandt borgmestre rundt om i landet, når snakken faldt på udgiften til flygtninge. De mente ikke, at pengene fra staten til opgaven med at modtage og integrere flygtninge i det treårige integrationsprogram længere slog til, særligt ikke, efter at det såkaldte grundtilskud blev sat ned. …

Flere kommuner har nu lavet detaljerede beregninger over udgifter og indtægter på flygtninge. Det gælder bl. a. i Allerød Kommune, hvor man vurderer, at regningen inklusive de 74 flygtninge, man skal modtage i år, lander et sted mellem 20 og 25 mio. kr. i 2015, hvilket også forventes at være niveauet næste år.

Den største post er til kontanthjælp og den nye integrationsydelse, som den nye regering har vedtaget for flygtninge, der er blevet boligplaceret i kommunerne efter den 1. september i år. Efter refusion fra staten er der en nettoudgift på godt 12 mio. kr., vurderer kommunen.

Dertil kommer bl. a. udækkede udgifter på boliger (1,7 mio. kr.), to nye medarbejdere på rådhuset (950.000 kr.) og to ekstra modtagelsesklasser på skolerne (1,5 mio. kr.) som følge af det stigende antal flygtninge.

Borgmester Jørgen Johansen (K) peger på, at et flertal i byrådet netop har indgået et budgetforlig med besparelser på omkring 40 mio. kr. Én skole skal lukkes, og derudover er der en lang række mindre besparelser, f. eks. på busdrift, svømmeundervisning og tilbud til ældre.

‘I vores budget er der ikke plads til bare at bruge 20 mio. kr. ekstra et år. Så skal vi ud at finde besparelserne et andet sted. Sådan er det at drive kommune. Det er ligesom et husholdningsbudget,’ siger Jørgen Johansen…

[…]


Gæst

#88

2015-09-28 11:08

Det er Danmarks 6 bedste skole! Begge mine børn har gået der!
Forslag: byg til på Lillerød skoles grund, så Skovvang skolen kan flytte derud og lav skovvangsskolen til flygtningeboliger

Gæst

#89

2015-09-28 18:27

Forstår ikke, hvorfor man vil lukke den bedste skole i Allerød

Gæst

#90

2015-09-28 19:04

Mine børn har gået der og det er uforståeligt at den bedste skole i kommunen er den som skal flyttes.

Gæst

#91

2015-09-28 19:59

God skole og tilpas størrelse for børn

Gæst

#92

2015-09-28 20:07

Fordi Lillerød Skole altid har haft høj faglighed. Samtidig skal nogle af børnene nu køre langt og på farlige veje. Lillerød Skole er jo også et stykke historie.

Gæst

#93

2015-09-29 07:38

Jeg har selv gået på skolen, og har været meget glad for det. Det har altid været den bedste skole i byen, og jeg forstår derfor ikke, hvorfor det lige er den, der skal nedlægges. I øvrigt er det også den ældste af skolerne.

Gæst

#94

2015-09-29 08:55

Godt initiativ i en rigtig dårlig sag :-)

Gæst

#95

2015-09-29 09:15

Fordi Lillerød Skole er byens bedste skole og beslutningen om at lukke den hviler på et helt fejlagtigt økonomisk grundlag

Gæst

#96

2015-09-29 09:18

Fordi skolen ikke må lukkes !

Gæst

#97

2015-09-29 17:28

Prøv at få fat i gamle elever. Statistikken siger at mange vender tilbage til byen når de selv skal have børn. De må også være motiverede for at bevare Lillerød skole.

Gæst

#98

2015-09-29 17:48

Tidligere elev på Lillerød, der er Lillerød ældste skole. Den mest centrale og LILLERØD skole

Gæst

#99

2015-09-29 20:15

Lillerød Skole er et af Allerøds vartegn. Rigtig mange borgere og flere af lærene har gået på skolen da de var børn. Det er ikke mange penge, der kan spares ved en lukning.
Hvor meget kan der mon spares, hvis man sælger Allerød Rådhus og lader det flytte til mere ydmyge lokaler. Og hvis man nu også solgte Fritz Hansen møblerne og PH-lamperne og erstattede det med noget fra IKEA, så kunne der nok spares endnu flere millioner?!

Gæst

#100

2015-09-29 20:20

Fordi jeg synes det er for dårligt det skal gå ud over børnene. Når man ikke spare specielt meget. Og de har et mega dyrt rådhus, og sidder på mega dyre stole!