hesteitrafikken

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen hesteitrafikken.


Gæst

#26

2015-05-27 17:37

Vi skal alle agere korrekt i trafikken. Uanset om man er på tobenet, tohjulet eller firbenet. Hjælp hinanden.

Gæst

#27 Folk er uvidende

2015-05-27 18:33

En dag kom jeg ridende ned af en grussti sammen med min mor og min lillesøster på dengang 9 år. Stien er meget smal, så der var ikke plads til at trække ind da en bil kom bag ved os. Vi gjorde tegn til at vedkommende skulle holde lidt afstand, for 10 meter længere henne af vejen var der et indhug i hegnet så han ville kunne komme forbi. I stedet gasser han op og dytter af os hvilket forskækker min mors hest som hopper frem og ind foran mig og min lillesøster. Min egen pony sprang så baglæns for ikke at blive løbet ned, og eftersom bilen var kørt helt op i haserne på ham endte vi oppe på kølerhjelmen af bilen. Heldigvis slap min lillesøster og hendes pony med forskrækkelsen.
Bagefter kom steg manden ud af bilen og skældte os huden fuld fordi der var kommet en skramme på hans bil. Han tænkte på ingen måde over at min hest kunne være blevet slemt skadet eller at både jeg og min lillesøster havde været i stor fare. Hvis min hest var væltet deroppe på kølerhjelmen, så var det højst sandsynligt gået rigtig galt for både mig og ham, for ikke at snakke om at han kunne have skadet sine ben rigtig alvorligt da han sprang baglæns.

Hvis folk nu bare lærte at de kører hovedkuls mod et halvt, nogen gange op mod et helt ton flugtdyr så kunne det være de ville blive bedre til at tage hensyn. Det er jo ikke for sjov at man beder andre vise hensyn, og som rytter gør jeg altid mit bedste for at ride i rabatten. En af dem jeg kender har sågar oplevet folk der lå på lur i mellem nogen siv, for så at springe frem mens de råbte og skreg lige foran hesten. De vidste vel ikke at rytteren kunne have mistet livet ved deres lille leg eller at de også selv kunne være endt på skadestuen?


Gæst

#28

2015-05-27 21:01

Syntes det er vigtigt at gøre opmærksom på problemet,,generelt skal vi vise mere hensyn til hinanden. Mvh Vivi

Gæst

#29

2015-05-27 21:46

Jeg synes den er ret relevant, da jeg selv rider en del på vej og også har haft en del grimme oplevelser med bilister og cykelryttere....
Synes godt der ku være nogle tv kampagner om kørsel forbi heste, da en hest i en bilrude, kan slå et menneske ihjel og et spark fra en hest, kan invalidere en cykelrytter...
Forstår virkelig ikk, hvorfor folk har så meget imod ryttere i trafikken...

Gæst

#30

2015-05-27 23:32

Fordi emnet mangler opmærksomhed. Flere billister skal vide at de skaber en livsfarlig situation ved at køre uansvarligt ved siden af en hest. Ikke kun for hesten og rytteren, men også chaufføren og alle de andre der nu engang måtte sidde i den bil. Det er ligesom om folk ikke ved, at deres bil bliver mast hvis den får en 500kg tung hest på taget.

Gæst

#31

2015-05-28 06:16

Tror de fleste ryttere har oplevet hensynsløse bilister. Rart med fokus på problemet.

Gæst

#32

2015-05-28 09:24

Fordi at jeg selv har oplevet bilister som ikke tager hensyn, er havnet i grøften med min hest, og det gjorde at den ikke var trafik sikre længre.

Gæst

#33

2015-05-28 13:09

Jeg synes det er vigtigt med mere oplysning til vore medtrafikanter :) Gensidig hensyntagen og plads til os alle :)


Gæst

#34

2015-05-28 13:59

Fordi der nær næsten aldrig har været fokus på dette. Det burde der.

Gæst

#35

2015-05-28 17:11

Jeg har selv haft mange skader grundet "Trafikken". Især folk på rulleski og ski, cyklister i flok samt Mountainbikere med voldsom kørsel i skovene. Jeg har redet i mere end 50 år og det bliver virkelig bare værre og værre. Det er mangel på almindelig pli og opdragelse i de unge generationer og folk der bare mangler samme.

Gæst

#36

2015-05-29 02:34

Jeg har familie der også har været udsat for chikane når de rider på vejene.

Gæst

#37

2015-05-29 02:35

Min Datter og Barnebarn oplever det samme når de rider

Gæst

#38

2015-06-02 09:04

Fordi jeg elsker heste. Min datter har selv hest og jeg skridter af og til med på en låner, langs vejen og i skoven.

Gæst

#39 Re:

2015-06-02 23:24

#25: -  

 spis dog lortet istedet diet er billigere of smager godt