Bevar Børnenes og Beboernes Jord som fristed for alle

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Børnenes og Beboernes Jord som fristed for alle.


Gæst

#51

2015-05-28 10:45

Jeg har været på stedet og det er fantastisk, Det skal bevares

Gæst

#52

2015-05-28 11:57

Jeg har gået i folkeskole på Laursens Realskole, lige lidt længere nede af vejen. Børnenes Jord har altid været vores "klub", vores mødested og vores frirum. Jeg husker det som et sted, hvor vi så bort fra hinandens forskelligheder og engagerede os i en fælles leg, om det var at lege dåse-skjul, kaste en tennisbold frem og tilbage over taget på det store fuglebur, eller gå rundt under de store træer og samle valnødder og kastanjer. Børnenes jord har altid været et sted for alle, med et personale som engagerer sig og er med til at skabe nogle dejlige rammer for børn i alle aldre. En veninde og jeg fik sågar lov til at komme forbi hver torsdag eftermiddag og trække gederne rundt på hele legepladsen i deres snore.
Børnenes Jord giver mere til børnene, end de selv aner. Og jeg vil altid huske det som et helt specielt sted, fyldt med dejlige minder fra en ellers ret så hård barndom.

Gæst

#53

2015-05-28 13:50

Jeg skrev under fordi jeg synes at det er vigtigt at bevare en af byens få oaser for børn.
Børnenes Jord er et dejligt sted, som jeg har besøgt med mine børn, børnebørn samt dagplejebørn. Ofte har vi taget toget fra Skødstrup og ind til Østbanen for at besøge Børnenes Jord.
Der er en helt unik atmosfære og dejligt at der er personale på.
Jeg fornemmer også, at rigtig mange børn fra byområdet gør brug af "Jorden", så derfor håber jeg, at den vil blive bevaret i sin nuværende form... Uden nedskæringer på personale siden.

Kirsten Munk


Gæst

#54

2015-05-28 14:57

Børnenes jord var min nabo i mange år
og et menneskevenligt åndehul i byen

Gæst

#55

2015-05-28 19:32

Vi er kommet på legepladsen i de 10 år vi har haft børn OG gvi har aldrig boet i Samdøgades skoledistrikt... Vi elsker den oase det er!

Gæst

#56

2015-05-28 19:33

Vi er kommet på legepladsen i de 10 år vi har haft børn OG gvi har aldrig boet i Samdøgades skoledistrikt... Vi elsker den oase det er!


Gæst

#57

2015-05-29 04:57

Børnenes Jord har været min families have, legeplads og sociale samlingsplads i over 20 år. I perioder er vi kommet der dagligt. Vi er i en madklub på Jorden, som er med til at styrke vores lokale netværk . Vi elsker alle traditionerne tilknyttet Jorden, har været med på Livø-ture. Da vi hverken har have, gård eller altan, så går vi tit derop med medbragt mad eller kaffe. Det kræver medarbejdere at holde Jorden ved lige på alle planer, og det er vigtigt at Jorden også fortsat kan være for småbørnsfamilier, madklubber og at de traditionsrige arrangementer, jul, fastelavn osv kan fortsætte

Gæst

#58

2015-06-05 16:46

Fordi vi som brugere af Børnenes Jord vil være utrolig kede af hvis stedet er nødsaget til at lukke.
At skære ned sådan et sted giver i min verden ingen mening. Børnene skal have et godt og trygt sted at opholde sig - og naturligvis skal der være tilknyttet dygtige og uddannede voksne som kan hjælpe og rådgive dem.
Det må kunne lade sig gøre at finde pengene på anden vis end at skære ned sådan et vigtigt sted!!

Gæst

#59

2015-06-07 10:01

En af de bedste pletter på vores planet

Gæst

#60

2015-06-08 23:20

Fordi jeg har brugt Børnenes Jord rigtigt mange gange med mine børn og ser det som et enestående sted, der er værd at bevare og kæmpe for.

Gæst

#61

2015-06-09 12:26

Det er Verdens bedste sted for børn.
Hele min barndom har jeg elsket at komme på Børnenes jord og dette unikke sted skal for alt i verden ikke ødelægges.

Gæst

#62

2015-06-09 18:04

Fordi det er så vigtigt med de små åndehuller i byen. De bliver benyttet af alle mulige slags mennesker.

Gæst

#63

2015-06-10 05:11

Fordi det forekommer aldeles ulogisk ikke at skrive under. Dette sted er enestående, og bør bevares med den nuværende kvalitet til gavn for brugerne, som jo er en mangfoldighed af byens borgere.

Gæst

#64

2015-06-10 06:31

Fordi jeg mener Børnenes Jord er et fuldstændigt unikt og paradisisk sted som vi bør gøre alt for at bevare...med det nødvendige personale til at udføre praktiske og pædagogiske og administrative opgaver så det hele fremstår velholdt og velpasset og så det fortsat er det trygge og eventyrlige input i børn pædagogers forældre bedsteforældre og barnepigers hverdag

Gæst

#65

2015-06-12 07:02

Jeg brugte Jorden som barn med stor glæde.

Min søn brugte Jorden som barn med stor glæde.

Mine børnebørn skal også have den oplevelse og glæde i deres liv.

Bevar byens skønneste oase.

 

Jørgen Greve


Gæst

#66

2015-06-25 14:49

Børnenes Jord er et helt centralt samlingssted for vores Ø-gade- venners og -families børn -både i hverdagen og fritid. Hvis det skal bevares, kan det ikke nytte, at der skal spares så meget.

Gæst

#67

2015-06-26 05:07

Fordi jeg har oplevet hvor stor glæde børnefamilierne i Sjællandsgadekvarteret - og derudover - har af dette fristed

Gæst

#68

2015-06-26 12:18

Jeg kan ikke se logikken i at denne oase for storbybørnene skal spares væk....stedet er tilgengæld billig i drift og noget helt unikt for kommunen at vise frem.

Gæst

#69

2015-07-18 08:27

Jeg ønsker at bevare det bedste sted for børn i Aarhus. Der er altid mange børn og god stemning her. Vi kommer ofte fra Åbyhøj for at besøge Børnenes Jord.

Gæst

#70

2015-07-18 10:25

Børnenes Jord er et af de helt unikke oaser der gør Aarhus anderledes huggelig og personlig. Bevar det.

Gæst

#71

2015-08-12 22:20

Det er en af de få oaser for børn og forældre. Midt i det pulserende Aarhus.

Gæst

#72

2015-10-19 20:16

Jeg er selv kommet på Børnenes Jord siden jeg var barn i 70'erne - i 90'erne kom jeg der flere gange om ugen med mine egne børn! Det Jorden står for må ikke forsvinde - frihed - fristed - engagerede medarbejdere ANYTIME - åndehul - networkingsted for forældre - jeg ELSKER Jorden! Lad os kæmpe for at bevare det!

Gæst

#73

2015-10-22 18:32

Vi har da vi boede i byen bruget jorden sammen med vores børn. Jeg ønsker at børn i fremtiden også skal have den mulighed. Både det at lege på legepladsen og se, rører ved de dyr der er. Det er at politikerne bare gør deres job - vidner jo også om de synes det er forkert! Kom nu ind i kampen og bevare en by oase ! Kunne jeg ikke bare være ligeglad, jeg bor jo lang fra jorden. Svaret er nej - jeg vil kunne tage mine børnebørn med på jorden pg hygge mig der når jeg er i storbyen! BEVAR JORDEN

Gæst

#74

2015-11-24 18:24

Min datter leger på og bruger dagligt jorden, jeg ser hvor meget stedet betyder for børn, deres leg og relationer. Der er ikke mange oaser inde i århus for børn, og børn har ikke den store stemme i Århus kommune, det er os som voksne der skal være alle børns stemmer.