Bevar Børnenes og Beboernes Jord som fristed for alle

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Børnenes og Beboernes Jord som fristed for alle.


Gæst

#1

2015-05-22 09:29

Jeg skriver under fordi, det er vigtigt at bevare Jordens særpræg, der betyder at børn og voksne i alle aldre kan bruge stedet trygt. Hvor der er personale til at tage sig af alle børnegrupper.

Gæst

#2

2015-05-23 05:52

Fordi det er et fantastisk sted for børn, der bor i lejlighed, så de kan lege og udfolde sig kreativt. Samtidig er det et sted, hvor børn møder andre børn og forældre møder andre forældre - altså et sted der danner netværk
Det er et utrolig højt elsket og værdsat sted, for områdets beboere og det ville være noget nær tragisk, hvis det lukker!


Gæst

#3

2015-05-23 07:01

Fordi Børnenes Jord er et dejligt sted og skal bevares, så også institutioner og dagplejere kan benytte sig af den grønne oase.

Gæst

#4

2015-05-23 07:34

Denne grønne oase er et fristed for alle med og uden børn. Et mødested, hvor dyr og børn skaber liv - også for enlige gamle, som mig. Et godt integrationssted ! En turist atraktion, man med stolthed viser sine udenbys venner. Som jeg også gjorde med Børnenes hus, som var et oplagt udflugtssted for institutioner, hvor børnene kunne tumle sig i sikkerhed og alligevel i andre omgivelser end hjemme. Og Huset, som også var et sted for alle aldre og etniciteter. Nu har vi Børnenes jord, Godsbanen, og ? tilbage. Lad os bevare diise fristeder, som skaber så megen fred og glæde og inspiration mellem mennesker. Det er ikke bare en lille uudnyttet byggegrund men et åndehul. Og som Christiania en turist atraktion for byen. Se det nu - og også længere end til Århus 2017 !

Med venlig hilsen Hanne Neve


Gæst

#5

2015-05-23 08:10

Som Børnehaveklasseleder på Samsøgades skole, benytter vi Børnenes jord. Det sted rummer så mange sociale, naturfaglige,sansemæssige og læringsaktiviteter, som ikke findes andre steder i midtbyen.


Gæst

#6

2015-05-23 11:23

Fordi denne skønne plet bare skal bevares med personale!

Gæst

#7

2015-05-23 13:41

Fordi det berøre mine børnebørn og andre børn bosiddende i Århus

Gæst

#8

2015-05-23 14:40

jeg ofte besøger Børnenes Jord med familiens børn, når jeg er i Århus. Det er en vidunderlig oase, som der skal værnes om.

Gæst

#9

2015-05-23 18:10

Det er jo hel vanvittigt!! De udrydder jo alle de grønne oaser, som byens børn og deres forældre dagligt har stor gavn af! Først Skt Annagade og nu disse!!! Det er for ringe og uden omtanke. BUUUH!!

Gæst

#10

2015-05-23 19:37

Fordi JORDEN er et fedt børne land

Gæst

#11

2015-05-23 20:03

Byens åndehuller skal ikke dø!

Gæst

#12

2015-05-23 20:52

Alle børnefamilier har glæde af den vidunderlige plads!

Gæst

#13

2015-05-24 09:43

Børnenes jord var i lang tid et fristed for mig, det var et sted jeg som barn alle tid kunne gå hen og finde ro og kærlighed. Jeg blev mobbet meget og var derfor et enormt trist barn, men børnenes jord var så åbent og frit, at det var der jeg fik min første veninde. Dette sted er så specielt og så vigtig for så mange børn og ikke mindst voksne, stedet er fyldt med minder og gode stunder.

Gæst

#14

2015-05-24 10:10

Jeg er kommet der gennem min barndom og syntes det er en vigtig del af området. Helt klart noget der bør bevares!

Gæst

#15

2015-05-24 10:41

Børnenes jord har været et af de vigtigste steder for mig imens jeg voksede op. Det var et frirum til at lege for både små og store og det var trygt bl.a. fordi der altid var nogle som holdt opsyn, hvis de store drillede:)). Det har været en stor del af min opdragelse, samt så gode minder jeg aldrig glemmer. Desuden ved jeg, at det ligeså har været det sammen for mange andre - både meget yngre og meget ældre end mig, men som også er opvokset i Århus og omegn. Det var stedet hvor børn fra både forskellige kulturelle baggrunde, forskellige belastede/ikke belastede baggrunde mm. - vi legede sammen og passede på hinanden...
Derfor ønsker jeg kun de samme lykkelige og lærerige stunder for alle andre børn/unge. Det ville være så stor en skam hvis ikke disse steder blev bevaret...og for mig er stedet - Børnenes Jord :)
Bevar frirummet og fællesskabet!!!

Gæst

#16

2015-05-24 12:27

Boede tidligere i Århus og brugte Børnenes jord meget, da mine børn var mindre. Nu kommer jeg der med mine niecer:-) skønt jeg bor udenfor Århus i dag. Et unikt sted, et frirum, en oase midt i byen - et mødested på tværs :-)

Gæst

#17

2015-05-24 16:29

Jeg har underskrevet, fordi beboernes jord i over 40 år, har været beregnet for alle fra 0 til 100 år. Det er mangel for respekt for lokalbefolkningens mangeårige frivillige arbejde, for dette fantastiske sted. De involverede parter, der har besluttet at degradere Beboernes Jord til en fritidsklub, med drastiske nedskæringer og indskrænkninger tilfølge, skulle skamme sig.

Mvh Gunnar Petersen


Gæst

#18

2015-05-24 17:04

Fordi Jorden er legendarisk og har betydet rigtig meget i mine børns liv og jeg håber masser af andre børn fortsat får lov til at nyde dette skønne sted midt i byen

Gæst

#19

2015-05-24 17:10

Jeg elsker BØRNENES JORD :)

Gæst

#20 Re:

2015-05-24 19:43

#1: -  

 

Camilla Lyng Naldahl

#21

2015-05-24 20:09

Børnenes jord er et fantastisk sted, jeg bruger som udflugtsmål både i mit job som pædagog og privat som småbørnsforælder. Det er en højt skattet legeplads, børnene elsker at se på dyrene, lege i de små finurlige kroge og eksperimentere med elementerne, bevoksningen og deres motoriske udvikling. Børnenes jord skal bevares som et pædagogisk tilbud, fordi den skaber et helt unikt børnemiljø, både når vi som institution bruger stedet, og når børnene mødes der med eller uden forældre. Vi vil ikke kun have friserede, pæne og ensartede legepladser i parkerne. Venlig hilsen Camilla Lyng Naldahl


Gæst

#22

2015-05-24 20:38

Fordi vi som småbørnsfamilie, bruger børnenes jord når vi besøger Århus. Vi anser stedet som en unik del af Århus midtby som burde bevares.

Gæst

#23

2015-05-25 06:23

Min datter og jeg var der oppe igår hvor der var en masse børn og deres forældre.
Min datter på knap 2 år grinede og havde det så sjovt..
Vi er forelsket i stedet efter og have været der for første gang

Gæst

#24

2015-05-25 06:49

Der er bare ting regneark og strukturelle fiflerier ikke skal mase sig ind på
Lad leve hvad lever smukkest
Det næste er vel; sælg skidtet og byg en klods der hvor valnøddetræet står!!

Gæst

#25

2015-05-25 09:12

Fordi det er en af de grønne oaser der er så nødvendige for byen, og fordi mit eget afkom har haft stor glæde af Børnenes Jord