Bevar Børnenes og Beboernes Jord som fristed for alle
Kontakt forfatteren af dette andragende
Fordi det er et fantastisk sted for børn, der bor i lejlighed, så de kan lege og udfolde sig kreativt. Samtidig er det et sted, hvor børn møder andre børn og forældre møder andre forældre - altså et sted der danner netværk
Det er et utrolig højt elsket og værdsat sted, for områdets beboere og det ville være noget nær tragisk, hvis det lukker!
Denne grønne oase er et fristed for alle med og uden børn. Et mødested, hvor dyr og børn skaber liv - også for enlige gamle, som mig. Et godt integrationssted ! En turist atraktion, man med stolthed viser sine udenbys venner. Som jeg også gjorde med Børnenes hus, som var et oplagt udflugtssted for institutioner, hvor børnene kunne tumle sig i sikkerhed og alligevel i andre omgivelser end hjemme. Og Huset, som også var et sted for alle aldre og etniciteter. Nu har vi Børnenes jord, Godsbanen, og ? tilbage. Lad os bevare diise fristeder, som skaber så megen fred og glæde og inspiration mellem mennesker. Det er ikke bare en lille uudnyttet byggegrund men et åndehul. Og som Christiania en turist atraktion for byen. Se det nu - og også længere end til Århus 2017 !
Med venlig hilsen Hanne Neve
Som Børnehaveklasseleder på Samsøgades skole, benytter vi Børnenes jord. Det sted rummer så mange sociale, naturfaglige,sansemæssige og læringsaktiviteter, som ikke findes andre steder i midtbyen.
Derfor ønsker jeg kun de samme lykkelige og lærerige stunder for alle andre børn/unge. Det ville være så stor en skam hvis ikke disse steder blev bevaret...og for mig er stedet - Børnenes Jord :)
Bevar frirummet og fællesskabet!!!
Jeg har underskrevet, fordi beboernes jord i over 40 år, har været beregnet for alle fra 0 til 100 år. Det er mangel for respekt for lokalbefolkningens mangeårige frivillige arbejde, for dette fantastiske sted. De involverede parter, der har besluttet at degradere Beboernes Jord til en fritidsklub, med drastiske nedskæringer og indskrænkninger tilfølge, skulle skamme sig.
Mvh Gunnar Petersen
Børnenes jord er et fantastisk sted, jeg bruger som udflugtsmål både i mit job som pædagog og privat som småbørnsforælder. Det er en højt skattet legeplads, børnene elsker at se på dyrene, lege i de små finurlige kroge og eksperimentere med elementerne, bevoksningen og deres motoriske udvikling. Børnenes jord skal bevares som et pædagogisk tilbud, fordi den skaber et helt unikt børnemiljø, både når vi som institution bruger stedet, og når børnene mødes der med eller uden forældre. Vi vil ikke kun have friserede, pæne og ensartede legepladser i parkerne. Venlig hilsen Camilla Lyng Naldahl
Min datter på knap 2 år grinede og havde det så sjovt..
Vi er forelsket i stedet efter og have været der for første gang
Lad leve hvad lever smukkest
Det næste er vel; sælg skidtet og byg en klods der hvor valnøddetræet står!!
| This discussion has been closed. |