Bevar Børnenes og Beboernes Jord som fristed for alle

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Børnenes og Beboernes Jord som fristed for alle.


Gæst

#26

2015-05-25 09:14

Børnenes jord er flittigt brugt af så mange institutioner rundt om i Århus i timerne mellem 9-12. Måske kunne man lave en ordning der lignede den kommunen har i Sølyst natursamarbejde i Brabrand. At institutioner betalte måske 1000 kr. Og fik dermed en "fripas " ud året til adgang i børnenes jord, hvor der så er åbent med adgang til toilet og diverse. Sølyst er for dyrt , hvis ikke institutionen bruger det så tit. Ved også at børne familier bruger Børnenes Jord meget både i weekenderne og hverdagen. Jeg siger nej til denne spare strategi kommunen har besluttet sig for. Der er lige blevet lukket en byggelegeplads i Frydenlund 8210 , et område med mange børnefamilier. En dårlig beslutning. Så lad os sætte en stopper for den udvikling at lukke ned for de grønne oaser og legepladser i vores by.

Gæst

#27

2015-05-25 09:55

Børnenes jord er et frirum for alle og fremmer positivitet, sammenhold og frisind. En forringelse af vilkårene vil skabe et tab for lokalsamfundet, som ikke kan gøres op i kroner og øre, samt danne grobund for segregering blandt beboerne i fremtiden. Bevar JORDEN.

Gæst

#28

2015-05-25 09:58

Fordi mig og min familie elsker at besøge den oase i midtbyen. Dejlig stemmning og søde mennesker man møder der

Gæst

#29

2015-05-25 10:01

Lige siden 1978 er jeg kommet der med børnene. Og ser frem til at næste generation kan få denne glæde. Det er et vigtigt "smørhul" inde i vores midtby. Ulykkeligt, overhovedet at overveje at nedlægge dette skønne sted!

Gæst

#30

2015-05-25 15:45

Jeg har skrevet under fordi jeg ofte kommer der med mit barnebarn som bor lige ved siden af Børnenes jord. Som jeg syntes er et fantastisk sted for børn at lege, man er aldrig nervøs for at de løber ud og det er godt for dem at lære noget om dyrene. Hilsen Bente Olesen ( fra Nyborg )

Gæst

#31

2015-05-25 16:11

Fordi jeg selv kom på Børnenes Jord som barn og det er et af de få minder jeg har fra Århus. Jeg elskede at komme der sammen med min søster, og det var et skønt fristed, som jeg håber børn i Århus fortsat jan få glæde af - netop fordi det er frit, rodet og børnenes eget.

Gæst

#32

2015-05-25 16:49

Fordi mine nu voksne børnebørn har haft stor glæde af stedet og jeg iøvrigt føler at der prioriteres helt i den forkerte retning når det gælder mennesker generelt

Gæst

#33

2015-05-25 21:56

Her er højt til loftet og elastik. Her passer alle der kommer, på stedet og hinanden, hvad enten vi kender hinanden eller ej. Her må børn opføre sig som børn. Et åbent fristed for alle aldre og baggrunde og altid godt besøgt også af bedsteforældre med børnebørn og nye venskaber dannes omkring dyr og hinanden uanset aldre. Integration kaldes det. Hvorfor i al verden skulle nogen dog ønske at ødelægge det? "If it works, don't fix it."

Gæst

#34

2015-05-25 23:28

Et af de fedeste steder i Århus. Kom der meget som barn, og har masser af gode minder derfra - som andre også skal have i fremtiden.

Gæst

#35

2015-05-26 04:30

Fordi Børnenes jord er et helt særligt sted i Aarhus som alle os børnefamilier nyder stor glæde ved.

Gæst

#36

2015-05-26 05:29

Vi har tre børn (12, 13, 19), som alle har været glade og er glade for stedet. De har aldrig været registreret - ligesom mange andre, der bruger midtbyens privatskoler - men de har ikke desto mindre besøgt stedet flere gange ugentligt og i perioder dagligt.

Det er skammeligt, at politikerne i Aarhus ønsker at ødelægge alt, der fungerer godt og gør byen til et bedre sted for borgerne. Jeg nævner i flæng: Brabrandstien, der skal blive "bypark", dvs. forsvinde til fordel for højhuse og en smal stribe græs langs åen.
Huset. Børnenes Hus. Nu børnenes Jord ...
Og hvad bliver næst?
De små oaser gør byen bedre for alle og børnene i midtbyen har brug for deres Jord!

Gæst

#37

2015-05-26 07:09

Elsker at komme der med mine to piger. Der er en helt særlig stemning.

Gæst

#38

2015-05-26 07:14

Jeg voksede op på møllevejen og børnenes og beboernes jord var et sted vi legede. Frygtelig da jeg hørte at Børneneshus er blevet fjernet!! Hvor skal bybørn efterhånden lege henne??!!

Gæst

#39

2015-05-26 07:17

Jeg bruger selv Børnenes jord engang imellem og synes det er en sjælden oase i byen. Et fristed for både børn og voksne.☺

Gæst

#40

2015-05-26 07:52

Bor i Middelfart nu. Men har boet i Århus og kender stedet og børn (nu voksne), som har haft stor glæde af Børnenes jord.

Gæst

#41

2015-05-26 08:44

Vi elsker at komme på børnenes jord med vores to piger! Og de ELSKER børnenes jord!!!

Gæst

#42

2015-05-26 08:56

Børnenes jord er et fristed for børn og unge i området derfor skal det ikke lukkes jeg har selv kommet der som barn og mine børnebørn kommer der nu.

Gæst

#43

2015-05-26 09:33

Børnenes jord må for Gud skyld ALDRIG gå tabt, det er et fristed for såvel børn som voksende! Det er et fantastisk sted med plads til ALLE!!! Og et sted i midt byen af FÅ, som stadig har gratis entre så alle samfundslag kan være med! Børn kan lege på kryds og tværs og skabe relationer til hinanden gennem dette fantastiske sted...
"Børnenes jord, Et sted kærlighed gror"❤️

Gæst

#44

2015-05-26 15:04

Selv da vi boede i Odder, havde vi glæde af Børnenes Jords tilbud og frie stemning, når vi var i Aarhus. Da vores undulater trængte til et nyt hjem, fik de et i Børnenes Jord. Det sted er et unikt åndehul, som ikke bør skæres ned på eller omstruktureres.

Gæst

#45

2015-05-26 15:06

Fordi det er vigtigt at bevare børnenes og beboernes jord som et fristed for alle børn i Aarhus - det er en skam at børnenes hus allerede er blevet ramt af nedskæringerne....

Gæst

#46

2015-05-26 15:53

Jeg har haft mange gode timer med alle mine tre børn. Børnenes Jord er en dejlig upoleret plet i Aarhus, hvor børn og voksne har mulighed for at opleve dyr på nært hold.
/mikkel

Gæst

#47

2015-05-26 18:27

Fordi dette fristed skal bevares. Trods flytninger vender vi tilbage til denne oase..... Jeg er kommet på stedet i de sidste 22 år. Ikoniske sted! Aarhus bør have plads til dette sted, da det er med til at tegne billedet af det mangfoldige Aarhus.

Gæst

#48

2015-05-27 14:54

Fordi Børnenes Jord er et dejligt åndehul i en i forvejen stramt disponeret midtby. Og så for børn

Gæst

#49

2015-05-27 17:50

Fordi vi benytter Børnenes Jord flere gange om måneden og fordi min datters skole, Samsøgades skole, gerne tager på tur med hende og de andre 0 klasser og kommunens tiltag rammer børnene der ikke er mellem 11-18, men egentlig også de børn der er i målgruppen. Én voksen er ikke nok til at holdehøje og hjælpe børnene. Jeg ønsker og håber Børnenes Jord kan forblive det dejlige sted det er - både for store og små børn, samt os voksne!

Gæst

#50

2015-05-27 18:24

Jeg arbejder som pædagog og kommer ofte på børnenes jord og ser hvor levende det er for både børn og voksne. En oase for de små, hvor også forældre kan mødes, stifte bekendtskaber og nyde ro i den indre by. Det er SÅ VIGTIGT at bevare.