NEJ TAK til moms på mit danske magasin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK til moms på mit danske magasin.


Gæst

#26 Det er og bliver snyd

2014-07-31 10:01

#22: - Re:

Hvis du sælger en vare, så skal der naturligvis betales moms. De fleste danske magasiner betaler altså moms på helt normal vis, - og får deres magasiner trykt i Danmark. De kan godt overleve.

Det er da snyd at udnytte et hul i loven fra EU til at omgå denne regel. Det koster danske arbejdspladser. Så enkelt er det.

For  mig er det fint, at der bliver lige konkurrencevilkår, så alle danske magasiner skal konkurrere på samme vilkår.


Gæst

#27 Det er og bliver snyd

2014-07-31 10:29

Jeg kan da godt forstå, at mange føler, at det her er uretfærdig.

Men det er det altså ikke. Sagen er, at de fleste danske magasiner betaler moms, men at nogle få magasiner udnytter et hul i en EU-regel til at omgå dansk lovgivning.

Det er da i orden, at det stoppes. Det er da kun fair, at danske magasiner skal behandles ens. Og at de skal betale moms. Præcis ligesom alle andre virksomheder.

Så stop snyderiet. Det vil betyde flere danske arbejdspladser, når bladene igen kan trykkes i Danmark og udgiverne skal betale dansk moms og skat.

Lars Jacobsen

#28 Re: Det er og bliver snyd

2014-07-31 11:04

#26: - Det er og bliver snyd

?

Syntes du ikke der så ikke der burde være moms på aviser og ikke mindst de magasiner der ligger i aviserne.. ?

Hvordan kan man lave en lov, hvor det kun er dansk sprogede magasiner der skal betale moms ?

Vi har så lille et land/sprog, så det nærmest er umuligt at lave rentable specialmagasiner, vil du hellere have at der står et tysk magasin på hylden, hvor indtjening til både tryk, medarbejdere og skat falder i Tyskland, samtidig med alle de danske læsere der har meget svært ved fremmedsprog så ikke har nogen mulighed ?

Er du klar over hvor mange magasiner der bliver tryk udenfor DK ? uanset moms eller ikke moms ? selv Aller, Egmont og Bonnier trykker udenfor DK.. ( mystisk ikke )så hvad får dig til at tro at der kommer arbejdspladser hjem til DK, når det er mellem 15 0g 20% billigere at trykke i udlandet ??

I vores tilfælde er det ikke et spørgsmål om konkurrencevilkår, da vi ikke har nogen konkurrenter i DK..

Hvad er din interesse i dette ? det virker jo som om du er meget velorienteret dog misinformeret ?

 

 

Lars Jacobsen

#29 Re: Det er og bliver snyd

2014-07-31 11:08

#27: - Det er og bliver snyd

Hvem er de mange der føler sig uretfærdigt behandlet ??

det er ikke forlagene eller ? tror nærmere det er trykkerierne, der ikke har forstået at dette her på ingen måde gavner dem, da de få forlag der vil overleve, er TVUNGET til at finde absolut billigst tryk, og det er IKKE i DK....

Lars Jacobsen


Gæst

#30

2014-07-31 11:50

Hvis der pålægges afgift på de danskablade, betyder det jo at læserne går over til at købe udenlandskeblade, og de danske trykkerrier midster kunder og omsætning og efterfølgende må lukke....så derfor ingen afgift på danske blade

Gæst

#31

2014-07-31 13:20

Meningen med momsfritagelsen var at magasiner til et lille sprogområde som dansk skulle laves og trykkes i Danmark - det har I jo selv ændret på ved at få trykt udenlands af hensyn til indtjeningen - så i har selv fjernet begrundelsen for momsfritagelsen - har I tænkt på det??
Lars Jacobsen

#32 Re:

2014-07-31 13:45

#31: -

Det er forkert, momsfritagelsen kommer fra EU lovgivningen omkring bagatelgrænsen ved indførelse af varer fra ikke EU Lande, dette vil jo så betyde at ikke dansk sprogede magasiner, stadigt ville være momsfrie... !!!!!!!

Endnu engang, hvad er din aktie i dette ? min kender man jo, det samme med mit navn...

Men uanset hvad, så vil indgrebet betyde negativ provenuet for staten, mange mennesker der ikke har mulighed for at læse på DANSK, samt nogle mennesker der står uden job.. Post Danmark kræver mere for at inddrive momsen, end det inddrevende beløb.. derudover er regnskabet jo helt skidt, hvis man lukker en virksomhed med 35 lønninger/ansatte= A-skat, for at indkræve ca. 2,5 millioner i moms...  og det sidste kan du så gange med ca. 20 ( andre titler og forlag der lukkes ! )

og samtidig vil de tilbageværende på INGEN måde trykke i DK, da priserne er alt for høje...

Giver lovforslaget stadig mening for dig ? og hvis hvordan ?

 


Gæst

#33

2014-07-31 14:26

Den nuværende regering har mega travlt med at lægge afgift af alting. Det er fordyrende.

Gæst

#34

2014-07-31 14:42

jeg vil have at det skal være på dansk da det er det jeg kan læse kan ikke spog er ordblind det er ikke rigtigt at på 25% på magasinet
Bente

#35

2014-07-31 16:39

tja - det slipper vi nok ikke for, da det er diskriminerende at momse udenlandske og ikke danske magasiner og det må man ikke. Det eneste rigtige er en generel nedsættelse af den danske moms. Gider ikke skrive under på noget, der ikke kan gøres noget ved.

hvor kommer det med at vores magasiner pludselig skal være udenlandske i det hele taget fra






Lars Jacobsen

#36 Re:

2014-07-31 17:45

#35: Bente -

som der skrives i skatteudvalgets redegørelse 27 Juni..

"Danmark har envidere tiltrådt en række internationale konventioner, som forbyder sproglig diskrimination, men INGEN af disse eller internationale regler vurderes til at hindre for at diskriminerer eget sprog ved at indføre importmoms UDELUKKENDE på dansksprogede magasiner"

skal vi ikke lade den stå lidt ...

samtidig slutter redegørelsen af omkring forslaget

"samtidig vil ændringen dog medføre en diskrimination mellem sprog til skade for den danske sprog"

 

det giver jo ingen mening at diskriminere vort eget land, sprog og indbyggere til fordel for andre sprogede magasiner og dermed give dem tilskud til den eksistens vi andre så ikke kan have...

 


Gæst

#37

2014-07-31 18:21

magasiner for danskere er på DANSK, og IKKE på fremmede sprog.

Gæst

#38

2014-07-31 18:34

ingen moms på magasiner PÅ DANSK FOR DANSKERE ellers må man jo STEMME anderledes der kommer jo et FOLKETINGSVALG, HUSK dette

Gæst

#39

2014-07-31 18:34

Ikke på engelsk gerne tysk.

Gæst

#40

2014-08-01 07:21

Det er fuldstændigt vanvittigt at der skal afgift på et hoppe blad. Mon det så er uden afgift hvis det er på arabisk?.skal vi også snart betale afgift hvis vi taler dansk.?

Gæst

#41 Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 07:33

Sagens kerne er, at en række forlag har udnyttet en bagatelgrænse for import af varer til EU, så de ikke skulle betale moms. Det er sket ved at oprette firmaer udenfor EU, flytte tryk og forsendelse til et ikke EU-land og på den måde udnytte en regel, som et aldrig nogensinde var meningen skulle kunne udnyttes af magasiner.

Denne omgåelse vil politikerne nu stoppe. Det er da 100 % i orden. Det giver ekstra indtægter til os alle, det flytter arbejdspladser hjem til Danmark igen og det betyder, at firmaerne skal betale skat i Danmark i stedet for i udlandet.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at udgive magasiner i Danmark på dansk. Det gøres allerede uden at snyde med momsen. De fleste danske blade udgives med moms, - det gælder de fleste af bladene fra Aller og Egmont, - og også mange af magasinerne fra Bonnier. Se lige på overskuddet fra disse forlag, - det er kæmpestort og det viser da, at det sagtens kan lade sig gøre at udgive magasiner på dansk i Danmark efter danske regler og uden at snyde med momsen.

Gæst

#42 Re: Re: Det er og bliver snyd

2014-08-01 07:51

#28: Lars Jacobsen - Re: Det er og bliver snyd

Det passer da ikke, at du ikke har konkurrenter i Danmark. Både Aller og Egmont udgiver kreative magasiner, men de betaler altså moms uden at snyde og så er de tilmed billigere end dine magasiner, - så stop klagesangen over, at du ikke mere kan få et stort overskud fordi du snyder med momsen.

Lars Jacobsen

#43 Re: Re: Re: Det er og bliver snyd

2014-08-01 09:55

#42: - Re: Re: Det er og bliver snyd

hvis du mener et overskud på 600.000 K er stort, er det fint med mig.. ???? jeg vil med momssagen lave et underskud på ca 1,5 million.. tror du man kan leve af det ???

Aller og Egmont laver ikke kreative månedsmagasiner, de forsøger sig med et kvartalsmagasin, men ikke med opskrifter lavet for bunden.. deres opskrifter er produceret af garnproducenterne og dermed gratis da de også fåes GRATIS i butikkerne ...

Sidst men ikke mindst, vil det ikke klæde dig at give dig til kende i denne diskution ??? du lyder jo som en forsmået trykker, eller en af GA`s lobbyister, der er på meget dybt vand !

Endnu engang, vil det give mening at lukke 35 arbejdspladser ned i denne sag ??

Lars Jacobsen

#44 Re: Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 09:59

#41: - Hullet med moms skal da stoppes

Hvis du ellers var modig nok til at give dig til kende, så kunne jeg sende mine regnskaber til dig...

Tror du selv på at Egmont og Bonnier vil ligge deres tryk hjem, hvis de bliver presset på indtjeningen ??

Aller og egmont lever af Ugeblade og IKKE af magasiner..

lad os få dit navn på banen, så vi ikke skal diskutere uden at kende dig, din aktie og baggrund i denne sag ???

derudover ville det være fint hvis du vil svare på de spørgsmål jeg stiller dig ???


Gæst

#45 Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 10:47

#44: Lars Jacobsen - Re: Hullet med moms skal da stoppes

Der er ingen grund til at du bliver sur fordi jeg har et andet synspunkt end din.

Du driver ifølge colofonen på dine blade det hele i selskabsform. På www.proff.dk kan man derfor se dine årsrapporter, men det eneste, som man kan se, er at du har lavet et kæmpeunderskud i Magasinboxen ApS og at du har væreet involveret i en række selskaber, der er gået konkurs.

Man kan ikke se dine seneste årsrapporter fra 30/6-2013, hvor du efter CVR har regnskabsafslutning. Du kan jo så lægge årsrapporten frem, hvis du har et overskud på 600.000 kr. - ellers er det et tal, som svæver i luften uden dokumentation.

Ja, jeg har interesse ind i denne branche og er interesseret i at bevare danske arbejdspladser og at konkurrencen sker på lige vilkår og at du ikke snyder med momsen. Jeg deltager på de vilkår for kommentarer, som denne hjemmeside har opstillet og det går jeg ud fra er OK.


Gæst

#46 Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 11:03

#45: - Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

Jeg fik lavet en forkert dato for dine seneste årsrapporter, - det er naturligvis pr. 30/6-2014.

Lars Jacobsen

#47 Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 11:11

#45: - Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

Syntes du skal sende mig din mailadresse, så sender jeg dig mit regnskab, hvor sidste regnskabsår 1/7-2012 - 30/6-2013 vil blive fremsendt.. det ligger tilgængeligt på alle sites !

syntes du skal svare på mine spørgsmål ? og ikke mindst give dig til kende !

jeg snyder ikke med momsen, da det i dag er en helt lovlig og legal måde vi afregner og indgiver moms på ( EU-Lovgivning ), at du ikke bryder dig om denne lov, er en anden side, men snyde gør jeg ikke !


Gæst

#48 Re: Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 11:17

#47: Lars Jacobsen - Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

Du udnytter et hul i loven, som politikerne nu stopper, - og det er godt. 

Jeg har set dine rapporter fra 30/6-2013, hvor du har underskud og negativ egenkapital i dine holdingselskaber og hvor andre af dine selskaber er gået konkurs med kæmpeunderskud og derfor ikke har fremlagt årsrapporter. 

Jeg taler om din årsrapport pr. 30/6-2014 og som jeg tænker er der, overskuddet på de 600.000 kr. stammer fra. Det er jo et tal du selv nævner, - eller hvad er det for et tal du tænker på, når du nævner de 600.000 kr.

Nej, du behøver ikke at sende mig dine årsrapporter, dem kan enhver købe på www.cvr.dk og få tilsendt online.

Lars Jacobsen
Gæst

#49 Re: Re: Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 12:08

#48: - Re: Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

Kære Kresten

nu bevæger du dig langt væk fra emnet, økonomi snakken startede da du i #42 skrev "- så stop klagesangen over, at du ikke mere kan få et stort overskud fordi du snyder med momsen"

jeg stoppe nu, da jeg har fundet ud af dette er personligt og ikke andet


Gæst

#50 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

2014-08-01 12:11

#49: - Re: Re: Re: Re: Re: Hullet med moms skal da stoppes

Jeg aner ikke hvem du snakker om, - det er ihvertfald ikke mit navn.