NEJ TAK til moms på mit danske magasin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK til moms på mit danske magasin.


Gæst

#1

2014-07-30 14:31

Jeg synes efterhånden at det snart er for meget med deres kreative måde at lægge afgift på snart sagt alle ting. Det næste kan man frygte, at vi bliver pålagt afgift vores vejrtrækning, for vil da være en en 100% sikker en skatteindkomst som vi ikke kan komme uden om. mvh

Gæst

#2

2014-07-30 14:33

IHvorfor skal det hele være udenlandsk og koste en masse penge

Gæst

#3

2014-07-30 15:02

Det er en rigtig god ide med denne indsamling. Jeg har i MANGE ÅR abonneret på Burda. Ønsker bestemt ikke, at skulle læse det på det andet sprog end dansk.

Ved man noget om bevæggrunden for skatte ministerens forslag ?

Gæst

#4

2014-07-30 15:15

Brug dog et ordentligt dansk sprog.
Det hedder altså ikke:
"Tak for, at du...."
Der BURDE stå:
"Tak fordi, du....."
Det kan da ikke være så svært, vel?

Men ellers et godt initiativ.

Lis Kroghsbo

Gæst

#5

2014-07-30 15:54

Afgifter, afgifter, afgifter - men politikerne har jo også bebudet, at de snart skal have mere i løn

Gæst

#6

2014-07-30 16:14

Hvis det er fordi de vil have os til ikke at være kreative mere , skal de da bare forsætte den dårlige kurs

Gæst

#7

2014-07-30 16:27

Ikke rimeligt med flere afgifter. Vi betaler nok i moms og skat.
Boline Storm

#8 SIGH PEOPLE!

2014-07-30 16:57

Ej nu må det snart være nok! Danmark har i forvejen et trist og begrænset udvalg for os der gør det selv fra bunden! (ikke alle de der fjollede pakker for "kreative", dem er der masser af, men rigtige ordentlige grundmaterialer!) Hvis vi også skal til at betale overpris for Burda skal han have et par på kassen, den minister! Jeg er ligeglad med om det bliver trykt på engelsk til gengæld... det gør ingen forskel for mit vedkommende

Gæst

#9

2014-07-30 17:04

villE gerne betale hvis pengene gik til noget fornuftigt - ved jo aldrig om en eller anden FATTIG MINISTER TRÆNGER TIL NYE SKO -OG NIX DEM BETALER JEG IKKE TIL - DER ER MANGE MEGET MERE VÆRDIGT TRÆNGENDE


Gæst

#10

2014-07-30 17:26

I forvejen er antallet af specialmagasiner på dansk yderst beskedent, så hvorfor fratage nogen deres levebrød og fratage andre muligheden for at dyrke deres interesser på deres modersmål. Foruden at være passioneret omkring min syning er jeg glad for at lave ting i papir - en hobby der i Danmark er meget lille sammenlignet med f.eks. Storbritanien. Dette betyder at jeg er nødt til at bestille både fagmagasiner og materialer hjem fra England, for at kunne få tingene idet de ikke bliver solgt i Danmark på grund af den lille købeskare. Dette risikerer vi også kommer til at ske med sy-magasiner, og det vil da være rigtig ærgeligt, særligt for de som ikke måtte kunne forstå fremmedsprog.

Gæst

#11

2014-07-30 17:31

Hvorfor skal de ting der er med til at holde en i gang nu også beskattes.
Er det ikke nok at alle materialer man skal bruge også har en høj pris...
Når man som førtidspensionist har brug for at føle at man stadigvæk kan bare lidt. Jeg har ikke råd til at købe magasinet hvis det bliver meget dyrer. Husk at det betyder noget at føle man dur til noget ;-)
Helle

Gæst

#12

2014-07-30 18:41

Det er virkeligt for UNDERLIGT at man i vores lille gode DANSKE LAND vil pålægge extra afgift på fine magasiner, som vi danskere gerne vil læse på vores EGET sprog!!!

Gæst

#13

2014-07-30 18:45

Hvorfor skal de små glæder vi som pensionister og småt bemidlede har mulighed for at have, hvorfor skal også den lille glæde fordyres så meget at vi må undværer det også.
Hvormange af dette lands politikere kan forestille sig hvordan det er at have en årsindkomst endog brutto, der er mindre end jeres månedsløn. Og så har i alle frynsegoderne. Vi har intet. Selv vores hjemmehjælp er frataget os.
Vi har også drømme og ønsker men det må altid blive ved drømmen. Jeg har grundet knoglefejl været pensionist i over 30 år og skal på folkepension nu. Alle mine ip tillæg ryger nu, jeg er efter alle de mange år "rask "
LAD VÆRE MED AT TAGE DEN LILLE FORNØJELSE MIT BLAD TRODS ALT ER FOR MIG. MINE BØRNEBØRN HAR JEG IKKE RÅD TIL AT NYDE NOGET MED. SKAM JER.

Gæst

#14

2014-07-30 20:16

Vi betaler skat og moms nok i forvejen vi behøver ikke flere afgifter.

Gæst

#15

2014-07-30 21:43

Tak for initiativ til denne underskriftsindsamling.
Det virker dybt godnat at lægge 25% afgift på et i forvejen dyrt magasin,...og evt. til at tvinge det til at udkomme på udenlandsk???,...endnu mere godnat! Så er jeg stået af i hvert fald!

Gæst

#16

2014-07-30 21:50

Ingen skat på information magasiner.Tak

Gæst

#17

2014-07-31 04:46

Skal bladet udkomme på et andet sprog end Dansk, Er jeg ikke kunde mere. da jeg kun kan Dansk.

Gæst

#18

2014-07-31 05:35

Selvfølgelig skal der ikke være moms på Alt om Håndarbejde og Burda, da det vil betyde at bladene ikke kan udkomme på dansk. Jeg er meget glad for at beskrivelserne er på dansk. Det vil være svært for mig at forstå opskrifterne på et andet sprog

Gæst

#19

2014-07-31 05:47

det er dyrt i forvejen i forhold til andre lande :-(
Stop momshullet

#20

2014-07-31 06:15

Jeg skriver ikke under. Det er nemlig godt, at magasinerne ikke længere kan snyde med at betale moms. Det har kostet mange danske arbejdspladser på de danske trykkerier. Det kan da godt være, at der ejerne af magasinerne ikke kan lide, at de nu skal betale moms ligesom alle andre danske virksomheder. Derfor er det godt at man nu stopper for momssnydet. Læs mere her: www.business.dk/media/magasin-momshul-taet-paa-at-vaere-fortid
Så derfor kunne jeg ikke drømme om at skrive under.

Gæst

#21

2014-07-31 06:26

Endnu en niche må ophører hvis skatteministeren får sin vilje.. øv øv!! Vi er helt sikkert rigtig mange der så slet ikke har råd til bladet, og sikkert lige så mange eller tæt på der heller ikke kan engelsk eller andet sprog. Og dermed flere arbejdsløse hvis produktionen af bladet må stoppe.. En ond cirkel.. Så han må tænke sig grundigt om en ekstra gang og tænke på os der har megen glæde og for nogle måske en af de få glæder her i hverdagen, som mig f.eks..

Gæst

#22 Re:

2014-07-31 06:29

#20: Stop momshullet -

Hej og tak for din kommentar.

Desværre handler det jo ikke om at flytte nogle arbejdspladser til Danmark, men i højere grad om at bevare en arbejdsplads. Mange små specialmagasiner overlever netop fordi der er mulighed for at få trykt magasinet uden for EU og dermed spare afgiften. Bliver afgiften pålagt, bliver magasinet enten dyrere eller må udkomme på et sprog, der ikke er dansk - Uanset vil det med stor sandsynlighed betyde at magasinet må lukke, da oplaget vil falde. Og så er vi jo lige vidt med de danske arbejdspladser.

En anden pointe er også, at de udenlandske magasiner ikke bliver pålagt afgiften. Hvorfor skal det være billigere at købe et udenlandsk magasin end et dansk?

Der er mange facetter i denne sag.

 


Gæst

#23

2014-07-31 06:48

Vi har nok moms på vore ting i Danmark

Gæst

#24

2014-07-31 08:46

Det er urimeligt hvis bladet bliver dyre end nu.

Gæst

#25

2014-07-31 08:55

det var dog en syg ide. Det kan da ikke være alvor Håber virkelig at alle vil være med til at protestere så det kan mærkes