NEJ TAK til moms på mit danske magasin
Kontakt forfatteren af dette andragende
Ved man noget om bevæggrunden for skatte ministerens forslag ?
Det hedder altså ikke:
"Tak for, at du...."
Der BURDE stå:
"Tak fordi, du....."
Det kan da ikke være så svært, vel?
Men ellers et godt initiativ.
Lis Kroghsbo
SIGH PEOPLE!
Er det ikke nok at alle materialer man skal bruge også har en høj pris...
Når man som førtidspensionist har brug for at føle at man stadigvæk kan bare lidt. Jeg har ikke råd til at købe magasinet hvis det bliver meget dyrer. Husk at det betyder noget at føle man dur til noget ;-)
Helle
Hvormange af dette lands politikere kan forestille sig hvordan det er at have en årsindkomst endog brutto, der er mindre end jeres månedsløn. Og så har i alle frynsegoderne. Vi har intet. Selv vores hjemmehjælp er frataget os.
Vi har også drømme og ønsker men det må altid blive ved drømmen. Jeg har grundet knoglefejl været pensionist i over 30 år og skal på folkepension nu. Alle mine ip tillæg ryger nu, jeg er efter alle de mange år "rask "
LAD VÆRE MED AT TAGE DEN LILLE FORNØJELSE MIT BLAD TRODS ALT ER FOR MIG. MINE BØRNEBØRN HAR JEG IKKE RÅD TIL AT NYDE NOGET MED. SKAM JER.
Det virker dybt godnat at lægge 25% afgift på et i forvejen dyrt magasin,...og evt. til at tvinge det til at udkomme på udenlandsk???,...endnu mere godnat! Så er jeg stået af i hvert fald!
Så derfor kunne jeg ikke drømme om at skrive under.
Re:
Hej og tak for din kommentar.
Desværre handler det jo ikke om at flytte nogle arbejdspladser til Danmark, men i højere grad om at bevare en arbejdsplads. Mange små specialmagasiner overlever netop fordi der er mulighed for at få trykt magasinet uden for EU og dermed spare afgiften. Bliver afgiften pålagt, bliver magasinet enten dyrere eller må udkomme på et sprog, der ikke er dansk - Uanset vil det med stor sandsynlighed betyde at magasinet må lukke, da oplaget vil falde. Og så er vi jo lige vidt med de danske arbejdspladser.
En anden pointe er også, at de udenlandske magasiner ikke bliver pålagt afgiften. Hvorfor skal det være billigere at købe et udenlandsk magasin end et dansk?
Der er mange facetter i denne sag.
| This discussion has been closed. |