Visioner for børnehaven Trinbrættet og Thorstrup skole

Sig by kan gå hen og miste både børnehaven Trinbrættet og Thorstrup skole.

Med denne underskriftindsamling vil vi gerne sætte fokus på, hvorfor lukninger af skole og børnehave, er en meget dårlig ide.

Sig er et trygt samfund, hvor man passer på hinanden. Her er et herligt sammenhold for byens cirka 1000 indbyggere. Et sammenhold der kulminerer i årets Sportsfest hver sommer, en fest som kan strække sig op til en uge og drives helt frivilligt. Sig er et fantastisk sted for børn, her er mange børnefamilier og flere børnefamilier flytter til Sig på grund af de billige huspriser, den korte vej til Varde og nem offentlig transport med Arriva toget. Vi har et fantastisk foreningsliv med en hal, der er booket fra morgen til aften, fuld af sportsaktiviteter fra badminton til terapibold. Vi har endda vores eget Fitnesscenter, som er blevet en kendsgerning ved private initiativer og lokale sponsorer.

Sig er en perle midt i en attraktiv natur. En natur med sø, skov, land, eng, å og hede. En natur der rummer uanede oplevelser og læring for en masse børn. Naturen giver sammen med de gode transportmuligheder, og det fantastiske foreningsliv, nogle unikke egenskaber, som langsigtet vil kunne sikre vækst i befolkningstallet fremadrettet.

Sig kan og vil selv. Sig er en yderst aktiv landsby, hvilket også viste sig med kåringen i 2013 som Årets Landsby. Vi holder sammen på tværs af generationer, her er plads til alle, men også plads til at være sig selv.

Varde kommunens indledende ’inspirationshøring’, skulle meget gerne have mindst ti bud/forsalg til, hvorfor netop Sig/Thorstrup skole og børnehave IKKE skal lukke i en sparingsrunde i kommunen. Hvilke alternativer kan vi være enige om, hvad kan ændres i opbygning og struktur? Kunne vi f.eks være en børnehave i kommunen med længe åbent for dem der arbejder aften og nat? Det er de alternative løsninger, der kan få Sig til at skille sig ud i mængden, fordi vi viser vi er omstillingsparate, og vi vil.

Lad os sammen gøre forskellen. Din underskrift gør en forskel, tak.