Visioner for børnehaven Trinbrættet og Thorstrup skole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Visioner for børnehaven Trinbrættet og Thorstrup skole.


Gæst

#1

2016-11-13 15:41

Jeg er selv vokset op i Sig og gik på Thorstrup skole - det at få lov til at gå på en skole i nærheden af hjemmet, hvor jeg ikke skulle bekymre mig om at nå en bus eller få lift ind til Varde, var en stor og vigtig del af min skolegang. Jeg ville være ked af hvis andre ikke få lov til at opleve den samme tryghed

Gæst

#2

2016-11-13 15:58

Som "søn af byen" ser jeg da helst at der er børnehave og skole når jeg flytter hjem igen

Gæst

#3

2016-11-13 16:19

Uden skolen og børnehaven vil børnefamilier vælge byen fra, og det vil være synd for dem at de bliver nødt til det.

Gæst

#4

2016-11-13 16:36

Hvorfor lukke en velfungerende institution og lokalsamfundets hjerte.
Fagligt ligger skolen over middel. Bygningerne er i god stand og trivslen på skolen er stor.

Gæst

#5

2016-11-13 16:52

Vi står sammen om at bevare thorstrup skole

Gæst

#6

2016-11-13 17:23

Hvis vi mister skole og børnehave i Sig, er det kun et spørgsmål om tid inden vores brugs også må dreje nøglen

Gæst

#7

2016-11-13 17:52

Fordi sig er en utrolig lækker og attraktiv by med focus på vores børn og vores fantastiske natur hele året rundt, der flyttede vi som børnefamilier til byen, og flere og flere gør det, og ikke mindst er de små samfunds skoler det bedste for børnene fremfor en stor samlet eller at de bliver rykket udenbys. Det vil jeg som forældre ikke være med til. Og uden skolen og børnehaven vil byerne dø hen, uden de små byer vil kommunen få mindre og mindre befolkningstal og flere huse vil stå tomme, så hvis de små byer ikke skal lukke og dø hen, så skal lokal skolerne bevares. Derfor min underskrift

Gæst

#8 Min underskrift

2016-11-13 18:10

Min underskrift er for de små samfund.

Uden skoler og daginstitutioner dør de små samfund, huspriserne falder og folk vælge de små samfund fra. 

Vi skal kæmpe for de små samfund og gøre alt hvad der kan gøres, for at modvirke en centralisering i de store byer.

Jeg tror ikke det gavner kommunen på sigt, tværdigmod!

Thorstrup Skole er en rigtig god skole, en tryg skole, hvor børnene trives, modnes og bliver kloge på livet. Fagligheden er i top og lærerne og pædagogerne brænder for at give børnene en ballast og viden uden lige.

Hvorfor fjerne det der fungerer, ødelægge et godt samfund og flytte børnene nærmest på tværs af kommunen? Det virker absurt.


Gæst

#9

2016-11-13 19:29

Det er vigtigt at bevare de små skoler og institutioner, hvor nærhed, tryghed og fællesskab vægtes højt. Thorstrup skoles trivselsundersøgelse ligger i toppen og ligeledes også i nationale test.

Gæst

#10

2016-11-13 20:42

Fordi det er vigtig for vores lille By at der både er børnehave og skole. Ellers vil byen gå fuldstændig i stå. Der vil helt sikkert heller ikke komme nye tilflytter. Vores huse vil falde i pris

Gæst

#11

2016-11-14 13:18

Jeg kommer fra Sig, og er aktiv i foreningslivet i Sig. Hvis skolen og børnehave lukker, vil det ende med at blive en død by hvor foreningslivet vil få svært ved at overleve. Ud over det vil det ikke være attraktivt at flytte til, samt man vil ikke kunne få solgt huset


Gæst

#12

2016-11-14 14:01

Jeg er tilflytter til Sig. Jeg valgte byen grundet at den har en vel fungerende børnehave og skole.
Jeg ønsker for mine børn at de skal vokse op i et trygt og lille samfund, hvor de har kendt deres kammerater helt fra deres dagpleje tid.
De er i børnehaven opdelt i alders grupper, så pædagogerne har de bedste forudsætninger for at arbejde med de enkelte grupper på et alderssvarende niveau, samt at de styrker venskaber og sammenhold i de grupper der skal følges ad i skolen fremover.
Dette sammenhold, oplever jeg som en kæmpe styrke, da de ikke skal bruge mange resurser på at lærer en masse nye kammerater af kende, når de starter i skole. De kan bruge deres resurser og overskud på alt det faglige, nye og spændende læring de bliver præsenteret for i Torstrup skole.
Jeg oplever lærer og pædagoger der er fagligt funderet, og yder stor støtte og omsorg for det enkelte barn, så de kan modtage så meget læring som muligt.
Thorstup skole ligger rigtigt godt i forhold til nationale test. Dette tænker jeg skyldes, dels dygtige lærere, men også elever der trives, og derved formår at modtage den læring der skal til for at klarer sig godt.
Dette mener jeg fører tilbage til at børnene bor og går i skole i et lille og trygt samfund, hvilket vi meget gerne vil have at de bliver ved med.

Gæst

#13

2016-11-15 16:07

Ved lukning af de små skoler skaber man mere udkantdanmark, måske skal vi tænke anderledes og køre børn fra Varde til Sig??


Gæst

#14

2016-11-16 06:01

For børnenes og landsbyens fortsatte vækst ❤️

Gæst

#15

2016-11-16 08:46

Hvis alle børn skal i busser - vil der kører enormt mange busser rundt i kommunen.

Der skal, afhængigt af størelsen på busserne, mindst 3 busser til for bare at transportere børnene fra Sig. Og sammen med alle busserne fra de andre lukningstruede byer - vil kommunen skulle have en hel sværm af busser.

Det vil påvirke miljøet og kræve enormt meget vedligehold.

Varde bliver kommunen med de mange børnebusser - Idéen er vist ikke helt gennemtænkt af de kære politikere!!


Gæst

#16

2016-11-16 16:27

Har netop købt hus i Sig og jeg har 2 børn en på 2 år og en på 4 mdr så vi vil blive ked af hvis de lukker da det blandt andet er en af grundene til vi valgt byen.

Gæst

#17

2016-11-17 13:19

Der snakkes så meget om at holde gang i udkantsdanmark....... -men det ser jo ikke sån`ud med de beslutninget !