Sikker skolevej til Ådalens skole i Frederikssund

Kontakt forfatteren af dette andragende

Projekt i Udvalg om sikker skolevej til Ådalens skole

2013-11-15 07:35:22

Jeg har haft fornøjelsen af at tale med Jesper Wittenburg (A) som er medlem af udvalget for teknik, miljø og erhverv omkring sikring af skolevejen til Ådalens skole.

Jesper havde en glædelig nyhed, nemlig, at der  foreligger et projekt til godkendelse i udvalget som er en klar forbedring af skolevejene for vores børn:

Projektet indbefatter

- En fodgænger overgang over Marbækvej ved Englodden, som formodentlig vil blive lavet med en midterhelle.

-  En krydsning over Roskildevej ved stien overfor Indelukket samt blåt cykelfelt ved udkørslen fra Kornvænget.

- To  krydsninger med fodgængerfelt på Roskildevej, formodentlig ved Snerlevej og enten Stagetornsvej eller Indelukket.

- Dynamiske fart tavler på Roskildevej, således at den tilladte hastighed kan nedsættes i skolens åbningstid.

Det nuværende udvalg er enige om at gennemføre projektet og hvis økonomien rækker til det, vil projektet påbegyndes i det nye år.

Hertil kommer rundkørslen ved Marbækvej/Strandvangen, som etableres i begyndelsen af 2014.

Det er en større udfordring at lave hastigheds nedsættende foranstaltninger på Marbækvej, fordi den er kategoriseret som en indfaldsvej og det er derfor ikke lovligt for kommunen at opsætte fart chikaner. Jesper er opmærksom på problemet og vi talte om alternative metoder til at sikre vejen mod overhalinger og meget høj fart for eksempel via heller og en midter rabat, som det ses på Strandvangen.

Der er selvfølgelig et kommunal valg om hjørnet, hvorfor der konstitueres et nyt udvalg for teknik, miljø og erhverv. Husk derfor at stemme til kommunal valget og stem gerne på politikere, der bakker op om dette projekt, så det kan blive gennemført i 2014.

Tak for jeres støtte til underskrifts indsamlingen.

Underskrifter afleveret til Morten Skovgaard på byrådsmødet d. 9.10.2013

2013-10-09 18:34:29

Jeg har idag afleveret 363 underskrifter til Morten Skovgaard på byråds mødet. Morten Skovgaard havde sørget for, at jeg fik lov at sige et par ord til byrådet og jeg brugte lejligheden til at bede dem alle om at bakke op om at sikre skolevejen til Ådalens skole og få afsat ressourcer til dette på næste års budget.

Tak for jeres støtte

2013-10-03 07:34:04

Tusind tak for jeres støtte til denne underskrifts indsamling. Vi har fået samlet cirka 370 underskrifter i alt, som jeg vil aflevere til Morten Skovgaard på Byrådsmødet den 9. oktober. Der har været en del debat omkring sikre skoleveje i Lokal avisen og jeg håber at vi har været med til at sætte det højt på dagsordenen for det kommende kommunal valg.

Tak for jeres støtte

2013-09-22 06:37:51

Mange tak til alle jer, der har støttet sikker skolevej til Ådalens skole i Frederikssund. Det har givet en god debat i Lokalavisen og der er kommet yderligere information omkring de faktiske tiltag, der er på bordet. Der er stadig brug for opmærksomhed på sagen og vi har brug for mange flere underskrifter frem til den 1. Oktober, så jeg har brug for jeres hjælp til at dele linket til underskriftsindsamlingen. DEL på facebook, twitter, google+ og fremfor alt på forældreintra til de klassers forældre hvor i har børn. Jeg har kun kunne skrive til mine egne børns årgange (0. og 2. Klasse) og der er brug for at det kommer bredere ud på selve skolen. Hvis i har kontakt til børnehaver og vuggestuer, hvor det kunne være relevant at lave en indsamling, så skriv til mig, så kan i få en fysisk underskriftsindsamling, som kan ligges i institutionen. MANGE TAK.

Mvh.

Berit

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.