Sikker skolevej til Ådalens skole i Frederikssund

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Sikker skolevej til Ådalens skole i Frederikssund.


Gæst

#1

2013-09-04 10:03

Jeg er underviser ved Ådalensskole afd. Syd.
Ditte

#2 Helst før en ulykke..

2013-09-04 11:57

Man kan kun undre sig over at kommunen ikke har gjort noget for at sikre Roskildevej/Strandvangen/Marbækvej. Hundredevis af børn går og cykler dagligt til skole med livet som indsats. Hastighedsbegrænsningen er 50 km/t på disse veje, men det er desværre ikke et særsyn at se bilister køre langt hurtigere eller med en telefon for øret. Selv for voksne er det svært at komme over vejen.
Jeg håber på alle børn og deres forældres vegne, at kommunen går noget for at sikre disse veje, inden der sker en ulykke. Desværre skal der som oftest en ulykke til, før kommunerne gør noget ved problemerne..

Gæst

#3 Re: Helst før en ulykke..

2013-09-05 08:46

#2: Ditte - Helst før en ulykke.. 

 Helt enig, også derfor jeg har skrevet under, selv om jeg bor i Brønshøj :) Vi skal passe på børnene!!!

Dan H Møller
Gæst

#4

2013-09-10 17:54

Sikker skolevej er overordentlig vigtig, så vores børn kan komme til og fra skole på ansvarlig og på sikker en måde. Er selv byrådskandidat for Borgernes liste, hvor mine største mærkesager er Sikker skolevej, Bedre busser, og bedre veje.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-09-10 18:09



Gæst

#6

2013-09-12 08:17

Har en gård tæt ved skolen og ser dagligt hvor meget de små skal kæmpe igennem for at komme sikkert i skole, det skal være trygt at sende sit barn i skole!
Morten Skovgaard, fmd. f. Teknik-, miljø- & e.

#7 Bedre trafiksikkerhed på vej!

2013-09-12 19:13

For ingen skal være i tvivl, arbejdes der planmæssigt med at øge trafiksikkerheden omkring Roskildevej og Marbækvej frem mod sammenlægningen af Ådalens skole på afd. Nord. Når vinteren har lagt sig, starter anlæggelsen af den planlagte rundkørsel i krydset Strandvangen/Marbækvej (ved Rema1000) og sideløbende forsætter planlægningen af hvilke tiltag der yderligere er behov for på Marbækvej og Roskildevej, så vi kan få en sikker skolevej.

Skulle der være nogen der måtte have lyst til en snak omkring vores skoleveje stiller jeg gerne op. Tak til initiativtagerne for at sætte fokus på et vigtigt tema: sikker skoleveje til Ådalens skole.

Gæst

#8

2013-09-16 17:22

Godt initiativ, der kan ikke gøres nok på dette område, og jeg mener vi nok bør gøre endnu mere for at råbe det "sløve" byråd op. Men jeg er ikke erfarend i dette, men deltager gerne hvis der skal laves andet.
Mvh Sanne, mor til Nicoline 0.A