Modstand mod yderligere gener ved grusgravning ved Vindinge

Kontakt forfatteren af dette andragende

Der er IGEN brug for DIN underskrift

2018-05-29 08:49:36

Tak for støtte til at få foreslået den alternative rute, således at vi som borgere i Vindinge kan få lukket nogle af hullerne indenfor overskueligt fremtid. Dialogforum hvor vi som borgere er repræsenteret vil være en del af at planlægge det videre forløb.

Det betyder dog ikke at vi bare skal sidde og vente.

På det seneste borgermøde fik vi Nymølle til at aflyse betonknuseriet og det er en kæmpe lettelse. Samtidig blev det helt åbenlyst at Nymølle ikke har styr på hvad der sker i deres grusgrave og at regionen som skal føre tilsyn ikke har ressourcer nok til at udføre et ordentligt stykke arbejde. Det blev specifikt sagt at hvis vi som borgere ikke klager kan hverken region eller Nymølle vide at der er noget galt.

Det må siges at det virker som helt hul i hovedet at det skal være vores opgave at gå og holde øje med hvad der sker inden for støjvoldende og derfor må eneste løsning være at vi fremlægger krav om at de firmaer der får gravetilladelser SKAL føre egenkontrol, evt. en ISO certificering så der kommer styr på aktiviteterne i grusgravene NU og FREMOVER, så vi kan få mere tryghed og aftaler bliver overholdt.

Derfor er vi et par stykker som vil tage dette til regionen og der vil vi rigtig gerne have din underskrift med til at fremsætte kravet om egenkontrol.

Så vi håber at du vil bruge et minut eller 2 på at underskrive vores nye underskrift indsamling.

Alt det bedste

Mona Christensen

3 dage tilbage... Mener DU det seriøst?

2018-04-14 13:21:28

Lad os vise dem at vi mener det.

Hvis alle kan hjælpe med at samle flere underskrifter ind, kan vi vise dem at vi er seriøse omkring at få det bedste forslag igennem.

Roskilde Kommune har netop skrevet i deres indsigelse at de vil anbefale løsning 3, som omfatter både kørsel på Stærkendevej OG Vindinge Syd grusgraven skal holdes åben.

Vær med til at vi får mere end 1.000 underskrifter, så vi kan blive hørt.

Hvis alle sætter det op på Facebook eller sender der direkte til folk de kender, kan vi godt nå mere end 1.000 inden d. 17/4.

Vær med til at vi bliver taget alvorligt.

Gør en indsats NU!!!!

Mona Christensen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.