Briand skal ikke fyres !

Kontakt forfatteren af dette andragende

sidste info, og et kæmpe øv !

2016-05-09 21:00:10

Kære alle.
Tidligere opfordrede jeg jer til at skrive under på undeskriftsindsamlingen Briand skal ikke fyres.
Mange har støttte op om Briand og det ved jeg, han er glad for!
Vi nåede op på 314 online underskrifter og enkelte på skrift. Godt gået!
Desværre viste det sig ikke at være begrundelse nok til at ledelsen trak beslutningen tilbage!
Ærgeligt for børnene, men vi håber selvfølgelig alt det bedste for Briand fremover!
Underskriftsindsamlingen blev også afleveret til skolechefen Søren Thorborg på Køge kommune.
Herunder kan I læse vores mail korrespondance! Men desværre kender vi nu udfaldet med Briands takkebrev på SFOens tabulex.
Jeg har endnu ikke modtaget svar fra Ledelsen på Kirstinedalsskolen, Zanne og jeg har talt med ham personligt, da vi afleverede underskrifterne.
God læsning, bare så I ved, at der er blevet kæmpet:-)
Mvh Britt Esbjørn Nørdum

Angående fyring af SFO-medarbejder
Britt Esbjørn
Mon 4/11/2016 9:21 PM
Sent Items
To:
soeren.thorborg@koege.dk;
Kære skolechef Søren Thorborg.
Vi er en meget stor gruppe af forældre på Kirstinedalsskolen, der er bekymret for hvordan skolen og SFO'en i fremtiden kommer til at se ud.
Vi har gennem en lille årrække været vidne til, at store ressourcer, der har betydning for børnene er blevet skåret væk.
Basen er lukket ned, som var en alletiders og meget tryg overgang for de små nye skolebørn inden de skulle starte på den lidt større SFO. Alle de fede ture ud af huset med bussen er væk, her fik børnene de dejligste fællesskabsoplevelser og fik ørt sig en masse ude i naturen. Kolonien, hvor børnene igen fik uforglemmelige oplevelser i fællesskabet med kammeraterne og hvor de øvede sig i at være væk fra far og mor.
Som idræts-SFO gjorde de før i tiden stor brug af Hallen, hvor børnegrupperne kom over på forskellige dage og SFO-personlalet var med til at give børnene stor bevægelses-glæde gennem forskellige aktiviteter.
Der har været Ski-ture også bare for ganske få år siden.
Kan det virkelig passe, at alle disse gode aktiviteter ikke kan lade sig gøre mere???
Er det økonomisk, er det med skolereformens indtog nogle forkerte prioriteter, der er blevet valgt fra Ledelsens side??
Kan det virkelig være rigtigt, at det eneste SFO'en har tilbage at bryste sig af, er BMX og rollespil??
Alt arbejdsglæde bliver hevet ud af de stakkels medarbejdere, der prøver at få SFO'en til at fungere samtidig med at de skal afgive en enorm mængde af ressourcer til skolen.

Og så til det kæmpe mæssige chok, der ramte alle forældre.... er Briand blevet fyret, der er ingen der kan tro det...
Briand er SFO'ens største ildsjæl og du kan læse om ham i vores underskriftsindsamling, hvis du ikke kender ham i forvejen.
Der er ialt 2 pædagoger, der er indstillet til afskedigelse.....det vil sige, at der er 4 pædagoger tilbage til at varetage hele SFO 1, og selvfølgelig også en flok medhjælpere, der gør et godt stykke arbejde, de gør alt for at få det til at fungere, selvom de har manglet en synlig leder i SFO'en i lang tid.
Hvordan ser normeringen egentlig ud ? Vi skal ikke være dårligere stillet end i andre kommuner.
Jeg vedhæfter dig på onsdag en artikel fra BUPL omkring normeringer, måske kan du svare os på, hvor vi ligger på skalaen?

Jeg har lovet forældrene at involvere dig som skolechef, fordi vi er stærkt bekymret for om Ledelsen træffer de rigtigte beslutninger. Vi har med mennesker at gøre, det er ikke en virksomhed, der skal tjene penge.
Vi skal belønne de gode medarbejdere, der er med til at holde hjulene igang og som forstår ordet samarbejde!

Vi er meget i tvivl om Ledelsen på kirstinedalsskolen forstår dette ord : SAMARBEJDE.
Det gælder både i forhold til forældre, til personalet på skolen og i forhold til personalet på SFO'en.
Bliver der lyttet til medarbejderne, er der skabt et reelt samarbejde i forhold til den skolereform og i det hele taget, kan de give deres mening til kende og bliver de taget alvorligt???
Vi kan godt være i tvivl, da vi som forældre efterhånden hører om flere og flere problemstillinger, som Ledelsen ikke ønsker at samarbejde omkring. Ved ikke hvornår, der sidst har været en Ledelses-vurdering samt arbejdspladsvurdering, men det kunne måske være at det var en god idé indenfor nærmeste fremtid.

Jeg afslutter vores underskriftsindsamling tirsdag og har aftalt med Lene Ravn, at jeg kan aflevere dem personligt til hende
på onsdag den 13/4 ved 13 tiden og hun vil videregive dem til dig.
Til din orientering er der indtil videre over 300, der har skrevet under !
Forhåbentlig tak for din tid og jeg håber, at du vil tage dig tid til at læse om Briand, det er sjældent, at en medarbejder roses sådan til skyerne! Og vi håber, at du tager vores bekymring alvorligt i forhold til den ledelses-stil, der bliver kørt på skolen.
Vi skal jo helst have en SFO og skole, vi kan være stolte af her i Køge Nord, som efterhånden er et meget attraktivt område for børnefamilier, der flytter hertil på grund af den nye togbane. Vi skal bare huske , at eventuelt nye tilflyttere ser og forhører sig også om skolen og dagtilbudene i området!

Med Venlig Hilsen
Britt Esbjørn Nørdum.
mail: brittesbjoern@hotmail.com
mobil. 27285779

14. ap
Returadresse:
Køge Kommune, Skoleafdelingen Torvet 1, 4600 Køge

Børne- og Ungeforvaltningen Dato Dokumentnummer Skoleafdelingen

Den 14. april 2016 2016-007075-3
Svar på henvendelse vedr. fyring af SFO medarbejdere.

Kære Britt Esbjørn Nørdum
DuharpåvegneafengruppeforældrepåKirstinedalsskolenhenvendtdigi anledning af at skolen desværre er nødt til at reducere personalet i SFO med 2 medarbejdere.
Indledningsvis ville jeg gerne kvittere for modtagelsen af underskrift- indsamlingen. Jeg sætter stor pris på den anerkendelse af en dygtig medarbejder, der kommer til udtryk her, og jeg håber at I fortsat vil være glade og trygge ved at lade jer børn passe i Kirstinedalsskolens SFO.
I Køge Kommune får skolerne tildelt midler til SFO på baggrund af det aktuelle børnetal og et serviceniveau besluttet af kommunalbestyrelsen. I Kirstinedalsskolens SFO har børnetallet samlet for SFOI og SFOII været jævnt faldende fra 392 børn i 2013 til 285 børn per 1. marts 2016.
Det aktuelle børnetal giver en ugentlig normering på ca. 500 personaletimer. Efter personalereduktionen er der nu 8 pædagoger og 9 medhjælpere (hvoraf 3 snart er efteruddannede til pædagoger) i alt 17 personer.
Efter en meget grov udregning kan normeringen dækkes af 13 medarbejdere. Da folkeskolereformen imidlertid har betydet kortere åbningstid i SFO, og da det er hensigten med reformen at styrke samarbejdet mellem lærere og pædagoger, har de fleste skoler flere pædagogfaglige medarbejdere end deres SFO-normering tilsiger. En sidegevinst er, at der kan skabes nogle attraktive stillinger, for den del af personalet, der ønsker en fuldtidsstilling, hvilket gør det muligt at fastholde kvalificeret personale.
Jeg håber ovenstående giver jer en overordnet forståelse for de rammer skolens ledelse opererer indenfor.
Skolens ledelse har forsøgt en række sparetiltag, som at afskaffe udtjente busser o.l. samt at indføre et midlertidigt stop for kolonier og andre udflugter/aktiviteter, men det er desværre stadig nødvendigt at skride til afskedigelse af medarbejdere.

Skolelederen har fremsendt en redegørelse til forvaltningen, hvoraf det fremgår, at processen er foregået helt efter Køge Kommunes retningslinjer for inddragelse af skolebestyrelse og lokalt samarbejdsudvalg. Personalet er tilfreds med processen, som er sket i et godt samarbejde med ledelsen. Valget af de konkrete personer, som skolen desværre må sige farvel til, kan altid kun ligge hos skolens ledelse, og forvaltningen kan ikke indgå i en nærmere drøftelse af en personalesag.
Til slut kan jeg oplyse om, at skolen har foretaget en dialogbaseret arbejdspladsvurdering i 2014, og at Køge Kommune gennemfører trivselsmåling, ledelsesvurdering og APV hvert andet år, aktuelt i 2016.
Venlig hilsen
Søren Thorborg Skolechef Kommentarer til 2016-007075-3 - Svar på henvendelse vedr. fyring af SFO medarbejdere.
Britt Esbjørn
Wed 4/20/2016 11:23 PM
Sent Items
To:
soeren.thorborg@koege.dk;

Kære Søren Thorborg,
Tak for dine svar på min henvendelse.
Jeg har dog lige et par kommentarer, som jeg synes du skal have med.
Et er at du ikke kan gå ind i en personale sag, men virker det ikke underligt at fyre en medarbejder der høster så stor anerkendelse blandt forældrene ?
Er det fordi der er samarbejdsvanskeligheder og hvem er det så lige, der har svært ved at samarbejde ?
Noget andet er, at jeg ikke er overbevist om, at du tager vores henvendelse alvorligt nok.
Vi forældre er stærkt bekymret for trivslen på Kirstinedalsskolen. Det er både hvad angår lærere og pædagoger. Jeg ved at der nu er iværksat en ledelsesvurdering og jeg tænker at den må se bekymrende ud, jeg beder dig indtrængende at undersøge forholdene nærmere, fordi vi forældre er vidne til pædagoger og lærere der mister arbejdsglæden.
Vi er bekymret for det gode personale på Sfo'en der er blevet lagt ned fuldstændig vandret med to fyringer. En leder, der er sygemeldt og en masse nye børn, som må løbe langt efter en voksen. Dine tal på normeringen er helt horrible. BUPL's anbefaling er 8 børn pr voksen, når det er 6+ vi taler om og du har lavet et regnestykke der hedder over 16 børn pr voksen og hvis du skal udregne det groft siger du 21 børn pr voksen!
Det er helt urimeligt og det bliver endnu flere børn pr voksen fordi nogle voksne ikke er til stede hele tiden !
Vi bliver nødt til at reagere mere offentligt på det her som forældre og vi tænker at det kommende omprioriterings katalog umuligt kan indeholde flere besparelser på skole og dagtilbudsområdet!
Vi er nogle virkelig frustrerede forældre, der ser vilkårene for vores børn blive ringere og ringere!
Det kan ikke passe i dagens Danmark , nu må der strammes op, så børnene ikke bliver tabt på halvvejen. Ikke mindst de små nye SFO børn der skal starte i skole efter sommerferien 2016! De skal vel ikke nå at blive stressede og forvirrede og ende med at få en kedelig skolestart!

Massere af bekymrede hilsner på forældrenes vegne.
brittesbjoern@hotmail.com

Tusind tak til alle!

2016-04-10 19:44:24

kære alle, der har skrevet under og støttet Briand i denne sag!

Det er dejligt at så mange har samme opfattelse af Briand og jeg ved det betyder meget for ham at få så meget anerkendelse med på vejen !

På tirsdag lukkes denne underskriftindsamling og på onsdag afleverer jeg underskrifterne til Ledelsen og til skolechefen på Køge kommune,

Vi arbejder på at lave et andet lidt mere politisk skriv til lokalavisen omkring besparelser og forringelser på skole og SFO i det efterhånden ret attraktive Køge Nord!

Vi vil have en skole og SFO som vi kan være stolte af og som vi med glæde vil anbefale andre, eksempelvis alle de børnefamilier der overvejer at flytte hertil med den nye togbanes opførelse.

Tak for de flotte kommentarer til Briand og tak fordi I valgte at bruge jeres tid på at støtte denne underskriftsindsamling !

De bedste hilsner fra Britt

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.