Legestuen Gyngehesten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Gyngehesten beholder driftsstilskuddet!

2016-01-31 21:43:17

Nu er det officielt: Gyngehesten beholder driftstilskuddet - se artiklen i Stiftstidende her: http://stiften.dk/aarhus/spareforlig-paa-plads-tidlig-boernehave-og-sfo-start-droppes

Tak til alle jer, som har skrevet under! Vi endte med næsten 700 online og fysiske underskrifter, og det har helt sikkert hjulpet med at gøre indtryk på politikerne, at så mange har skrevet under på, at Gyngehesten er værd at bevare.

Med venlige og kærlige hilsner på vegne af Gyngehestens bestyrelse og ledelse

Karen

Karen Coates

Peter Udengaard har aflyst i dag pga sygdom

2016-01-27 10:13:26

Hej alle sammen

Peter Udengaard har desværre aflyst besøget i Gyngehesten i dag pga sygdom - jeg har forsøgt at give jer, som ville komme, direkte besked! Men hvis der er nogen, som havde overvejet at møde op, så er det aflyst i dag.

To fantastiske mødre fra Gyngehesten, Maria Johansen og Ann Villadsen, fremlagde på vegne af Gyngehesten i Økonomiudvalget i går. Kæmpe stort tak til dem begge - de har brugt utallige timer både på at forberede fremlæggelsen samt en masse andre tiltag bag kulisserne for at redde Gyngehesten. Mødet gik godt i går - selvom Maria og Ann fortæller at det føltes som at være til eksamen - det kan I læse mere om her: http://stiften.dk/aarhus/foraeldre-det-var-som-en-eksamen

Og så er de oven i købet også med på billedet i denne artikel, som handler om, hvor mangeborgere,der var mødt op for at fremlægge ved Byrådsmødet i går: http://stiften.dk/aarhus/borgere-i-koe-for-at-protestere-mod-besparelser

Vi hører senest nyt d. 3 feb - men der er chance for at vi hører nyt før.

Med kærlige og venlige hilsner på vegne af Gyngehestens bestyrelse og ledelse

Karen

Karen Coates

Har du tid Onsdag kl. 17 til at komme i Gyngehesten?

2016-01-25 15:39:42

Hej alle sammen

Jeg genkender med glæde mange navne på nuværende og tidligere medlemmer af Gyngehesten i vores underskriftsindsamling - tak til jer alle!

Og også stort tak til alle jer, som endnu ikke kender Gyngehesten personligt og alligevel støtter op om os! Det betyder også rigtig meget for både mig og de andre fra Gyngehestens bestyrelse og ledelse, at så mange bakker op. Udover disse underskrifter på nettet har vi også samlet næsten 500 underskrifter på papir.

Thank you to everyone who has signed our petition!

På onsdag kl. 17 vil Peder Udengaard (S) fra Aarhus Byråd komme og besøge Gyngehesten, og jeg vil derfor høre om der er nogen - især blandt nuværende medlemmer i Gyngehesten - er nogen som har lyst til at tage børnene med, så der er lidt liv, når Peder kommer på besøg. Er du gammelt medlem eller står du på venteliste og har lyst til at komme forbi, så hører jeg også meget gerne fra dig på karensvold@gmail.com. Peder Udengaard er ordfører for Socialdemokraterne i Aarhus Byråd og han er også medlem i Økonomiudvalget i Aarhus Byråd.

On Wednesday a politician from the City Council, Peter Udengaard, will visit Gyngehesten at 17. If you have time to come and bring your children, please let me know at karensvold@gmail.com - as we have limited space.

Alle the members of the city council will vote the 3rd of February if they will stop the financial support of Gyngehesten or not. All the parties meet for negotiations on the 27th - there are many places that will be affected by the newest proposed savings, and Gyngehesten is just one of the places.

I morgen d. 26 januar kl. 16.22 har Ann og Maria på Gynghestens vegne fået 5 minutter til foretræde for Økonomiudvalget i Aarhus Byråd. Det  er vores eneste chance for at tale direkte til alle partier fra byrådet, og derfor et meget vigtigt møde i forhold til at overbevise byrådet om at blive ved med at give Gynghesten driftstilskuddet. Uden dette driftstilskud lukker Gynghesten senest d. 31. december. Mødet starter kl. 15.30 og er desværre ikke offentligt.

I fredags havde vi et meget hyggeligt og spændende besøg af Thomas Medom (SF), som er rådmand for Det kan du læse om her: http://stiften.dk/aarhus/legestue-kaemper-for-livet.

Med både venlige og kærlige hilsner på vegne af Gyngehestens medlemmer, bestyrelse og ledelse

Karen Coates, deltidsmedarbejder i Gyngehesten

Byrådsmøde kl. 19 - event på rådhuspladsen kl. 18.30

2016-01-18 09:09:26

Kære alle sammen,

Vi vil gerne opfordre alle til at deltage i byrådsmødet d. 20 januar. kl. 19 (bemærk at byrådet har ændret tidspunktet) - det er ikke kun Gyngehesten det gælder, men alle kommunens spareforslag, som især rammer alle Børn og Unge i Århus.

Gro Nielsen og Solveig Munk (Enhedslisten) har inviteret til et event, som hedder "Ned med besparelser - 0,1% op med skatten!" kl. 18.30 - dvs en halv time før byrådsmødet - som vi også vil anbefale at støtte op om for at vise at det er unødvendigt og meningsløst at spare på hele Børn og Unge-området samt kommunens øvrige områder.

Med venlige hilsner på vegne af Gyngehestens bestyrelse og ledelse,

Karen, deltidsmedarbejder i Gyngehesten

Byrådsmøde d. 20 januar

2016-01-13 21:57:53

Kære alle sammen

Tusind tak fordi at I har skrevet under på vores underskriftsindsamling! Vi er taknemmelige til jer alle.

Vi har brug for jeres hjælp til at vise politikerne at Gyngehesten er et vigtigt sted - den største hjælp vil være, at du møder op til den første behandling af spareforslaget i Aarhus Byråd d. 20 januar kl. 16 og overværer byrådsmødet. Det vil betyde meget, at politikkerne ser, at det ikke blot er tal - men rigtige mennesker, som de påvirker med besparelserne.

Skriv gerne til gyngehesten.elly@mail.dk, hvis du har spørgsmål, eller med sikkerhed ved at du kommer - eller du har tid til at hjæpe til f.eks. ved at skrive rundt på sociale medier.

Med kærlig hilsen - på vegne af Gyngehestens bestyrelse og ledelse - Karen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.