Underskriftindsamling - Lovliggørelse af Cannabis i Danmark

Underskriftindsamling for lovliggørelse af cannabis:

Cannabis er et ulovliggjort planteprodukt som indeholder nogle af de stærkeste fibre til tøj, reb, sejl, sække osv. Desuden er cannabis fundet egnet til medicinsk brug (bl.a. grøn stær, desemineret schlerose og i psykologien).

Cannabis er også euforiserende ved indtagelse (THC-olien) som nikotin og alkohol. En væsenlig forskel på disse 3 elementer er at der ikke findes et dokumenteret dødstilfælde af overforbrug af cannabis, hvorimod der hvert år dør tusinder af tobak og alkohol. Alkohol og tobak er dokumenteret langt skadeligere end brug af cannabis.

Forbud
-------
Cannabis blev gjort ulovlig af den amerikanske politiker, Harry Anslinger, i starten af 1930'erne fordi han kunne overbevise den borgerlige befolkning om at cannabisen var djævlens urt, altså ukristen og dermed vinde stemmer til sin karriere.

...............................
Han udtalte bl.a. til Senatet i USA:

"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others."

"...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."

"Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."

"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."

"Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind."
............................

Derfra bredte forbudet sig pga. pres fra USA til Europa og derfor også Danmark.

I en periode under anden verdenskrig blev cannabis (også kaldet hamp) lovliggjort i det amerikanske landbrug da man ikke kunne undvære de stærke fibre hampen omkostningsfrit kunne levere til reb, sække, tøj osv.

Grunden til at cannabis endnu er ulovlig, når f.eks. alkohol og tobak ikke er, må vel siges at være et spørgsmål om økonomiske interesser med et stænk af uvidenhed.

Landbrug
---------
Cannabis kan gro stort set alle steder også i Danmark og det er en meget billig måde at fremstille fibre og olie på. Den gror 2-3 meter på en sæsson og er en enårigplante, altså passer den perfekt ind i landbruget (afgrøde-rokering).

Sådan
Mit ønske er
- at få lovliggjort cannabis og bringe oplysning til befolkningen omkring produktet.

På den måde afkriminaliseres emnet og det sorte marked med cannabis vil ophøre med at eksistere.

Sæt din underskrift hvis du kan se de økonomiske, forskningsrelaterede og medicinale fordele ved en lovliggørelse og uddybende forskning af cannabisplanten og send så linket til dine venner.

På forhånd tak!