STOP ligegyldige underskriftsindsamlinger!!

Underskriftsindsamlinger kan nogle gange have en stor magt. Det kan ændre systemer, fjerne forhindringer, lave forbedringer eller skabe glæde.

Men i vores tid hvor Facebook, Instragram, Twitter mm. fylder så meget i vores moderne hverdag, skal vi huske vores skepsis og kilde kritik.

Personligt så jeg først denne hjemmeside for under to til tre måneder siden. Men, efter jeg fandt den har jeg set utallige indsamlinger, og de fleste af dem har virket fine nok at skrive under på. Dog så er det for nemt at lave dem og mange gange lige det mere et forsøg på opmærksomhed, lidt ligesom denne her lidt ligner. Jeg bruger bare ikke hundeloven, voldtægtsmænd med udlands baggrund eller Allan Simonsen som argument for at få din stemme. Mit argument kommer her:

Når du overvejer at skrive under på noget, så stil dig selv nogle få spørgsmål:

• Hvad skal den bruges til?
  • Hvor mange underskrifter skal der MINDST bruges?
  • Hvornår skal de bruges til?

Kan du få svar på mindst ét af de spørgsmål, og er du enig med formålet. Så skriv under, hvis ikke? Ja så har du i alt fald tænk dig om før du skriver under på tilfældige ting på nettet.

Skriver du under på denne her, så kan jeg kun sige at:

Den skal ikke bruges til noget, andet end gøre dig obs.

Den skal ikke bruge et minimum af underskrifter.

Den har ikke en dato hvor den skal bruges.