Støjværn omkring Universet på Hendriksholm Skole

Vil du være med til at sikre, at dit barn og efterfølgende årgange af børn bliver skærmet mod alt for meget trafikstøj, som kan forårsage varige høreskader og stress?

Den nye skolereform har konkret betydet på Hendriksholm skole, at der er kommet flere børn i SFO I, hvilket i sig selv kan skabe stress pga. støjen fra så mange børn. Men det betyder i sær­de­leshed, at endnu flere børn bliver udsat for trafikstøj, forurening fra biler, busser og lastbilers ud­stødning og i uheldige tilfælde, at vores børn kan blive udsat for at være tilskuer til en trafikulykke.

Vi kan desværre ikke gøre noget ved forureningnen fra udstødninger fra trafikken pga. skolens beliggenhed ud til én af de mest befærdede veje i Rødovre - Avedøre Havnevej. Men det er muligt at mindske støjen ved en opsætning af støjværn! Og et støjværn vil også helt fjerne de evt. traumer et trafikuheld kan forårsage for vores børn.

Ved blot at google trafikstøj og daginstitutioner() fremgår det at børnene max. må udsættes for 58 dB. Hvis man googler støj fra lastbiler, findes der en undersøgelse()  foretaget af Miljøministeriet, hvoraf det fremgår at en lastbil (og der er taget højde for forskellige mærker og andre variabler) i gennemsnit larmer med 97,0 dB ved 10-20 km/t, 99,3 dB ved 20-40 km/t, og ved tomgang larmer lastbiler 86dB. Herudover viser Miljøstyrel­sens Støjkortlægning () under ”veje i by under 1,5 meter”, at vores børn bliver udsat for over 75 dB. Eftersom Universet ligger lige ud til et kryds, er der masser af støj fra gennemkørende trafik, biler, busser og lastbiler der køre, bremser samt holder i tomgang. Der­udover er vores børn i SFO i myldretrafikken, hvorfor de næsten konstant bliver udsat for mere støj end miljøministeriet anbefaler.

Din underskrift kan gøre en forskel!