Skiltning fra politiet med forbud mod at komme stoffer i andres drinks, på diskoteker, barer og lignende.

Med din underskrift er du med til at forsøge at påvirke bevillingspolitiet herhjemme, til at skilte med et forbud mod at komme stoffer i andres drinks på diskoteker, barer og lignende. F7C2A35D-0430-4015-9A1E-4C803357B0E3.jpegEt påbud om at handlingen er ulovlig og vil medføre fængselsstraf. På et møde i 2017 henviste politiets øverste ledelse til, at man laver flere kampagner for at afholde mennesker fra at bruge date drugs og komme stoffer i andres drinks. Imens vil Giftliniens medarbejder i 2018 gerne citeres for, at det er et stadigt og stigende problem, at nogle kommer stoffer i andres drinks. Ikke hver gang med det formål, at ville forgribe sig på et andet menneske, men bare “for sjov".

Jeg ser, at begge dele er nødvendigt i dag; en skiltning fra bevillingspolitiet, samt nationale kampagner, der skal stoppe mennesker fra at deltage i en rigtig kedelig tendens.

Herunder er beskrevet en hændelse i detaljer fra marts måned i år, med stoffet MDMA. 2 andre tilfælde bliver også nævnt:

Du kan prøve at google feks: stoffer i andres drinks / drugs in peoples drinks