Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne

Kommentarer

#205

Jeg skriver under, fordi at det er på tide at gå efter sygdommen i stedet for at symptombehandle. Et godt børneliv skal være for alle - og det kræver store ændringer indenfor både der familiepolitiske, dagtilbud-, skole- og specialområdet. Jeg står derfor bag PPR i deres opråb.

Celia Horsleben (Randers, 2022-08-22)

#206

Jeg kender flere børn og forældre 'i systemet', der ikke får den hjælp, der så tydeligt er brug for.

Christina Wisbech Liebum (Lemvig, 2022-08-22)

#208

Jeg skriver under fordi, jeg som privatpraktiserende psykolog jævnligt sidder med forældre, der selv ender med stress sygemeldinger og sågar PTSD lignende belastningsreaktioner som fælge af langvarige forløb omkring deres ramte børn, hvor hverken børn eller familie har oplevet at få den hjælp, der var brug for.

Anne Cathrine Lefevre (Odense S, 2022-08-22)

#209

Jeg er helt enig.

Annette Bruun Høgh (Grindsted, 2022-08-22)

#210

Det er på tide at samfundet tager ansvar og passer bedre på vores børn.. vi skal have ro på, vi skal tale sund psyke, sund kost og gode vaner! Sunde vaner kommer med overskud ikke i en presset hverdag hvor der skal præsteres på alle fronter..

Christina Pedersen (Svendborg , 2022-08-22)

#214

Fuldstændig enig! Er selv pædagog og har henvist flere til ppr.

Nadia Olssen (Tranbjerg J, 2022-08-22)

#217

Jeg skriver under, fordi jeg selv har været lærer i mange år og set, hvor få ressourcer, både tids- og kompetencemæssigt, der er til at hjælpe i skolen.
Derudover har jeg selv et barn i skolen og har derigennem også set og oplevet, hvor ressourcestærk man skal være som forælder for at få noget som helst til at ske, hvis det barn har brug for hjælp, men ikke er stærkt udadreagerende.

Cassandra James (Svendborg, 2022-08-22)

#219

Jeg selv har børn der er I kontakt med PPR/PPC og det er ikke optimale vilkår til at hjælpe vores børn

Lonni Myssen (Horbelev , 2022-08-22)

#220

Jeg er pædagog og har været med i mange år og undrer mig over det store svigt børn i Danmark udsættes for. Selv Minkene havde bedre vilkår

Helle Kjærsgaard (Vildbjerg+, 2022-08-22)

#222

Jeg har selv været pædagog i 27 år og kæmpet for bedre arbejdsforhold og vilkår for personale og børn i daginstitutioner.. Desuden har jeg nu gået hjemme med mit eget barn, der ikke har kunne være i skole i 3 år grundet angst..Systemet har i den grad svigtet os på det groveste..

Nirosa Maj Kruse (kbh, 2022-08-22)

#223

Jeg deler i høj grad bekymringen og er helt enig i nødvendigheden i de foreslåede tiltag.

Line Schnettler (Bagsværd , 2022-08-22)

#225

Det gælder hele min hverdag både hjemme og på arbejdet.

Randi Brack (Hillerød, 2022-08-22)

#226

Jeg skriver under fordi, det skal gøres noget nu. Den tidlige indsats er vigtigt, så de ikke ender i psykiatrien senere, og deres ungdom bliver tabt på gulvet, eller imellem to stole.
Jeg har været igennem systemet med, 3 bonus børn der stadig er i det.
Det bliver billigere på den lange bane.

Jette Jensen (Terslev 4690 Haslev , 2022-08-22)

#230

Fordi jeg gennem mine 20 år i PPR-regi har fulgt udviklingen i daginstitutioner og skoler. Jeg har præsis set det, som er beskrevet i brevet. Jeg er audiologopæd og har haft min daglige gang på 3 folkeskoler og i 5 daginstitutioner og har i mange år siddet i tværfaglige rådgivningsfora.

Eva Debel (Slagelse, 2022-08-22)

#237

Det er dybt problematisk, hvad der sker med børn og unge i disse år, hvor der satses på systemer frem for mennesker!

Christine Margaret Jensen (Brønshøj, 2022-08-22)

#239

Jeg arbejder på en skole, og ser præcis den samme situation som beskrives i brevet.

Maria Østergaard Mogensen (Arden, 2022-08-22)

#243

Jeg skriver under fordi jeg til dagligt arbejder med børn der har det svært i livet og som har behov for forskellige former for støtte, særligt i skoletiden.
Pt er det næsten umuligt for de børn at få den individuelle støtte/hjælp bevilliget.
Vi oplever gang på gang, at systemet er alt for firkantet, langsommeligt og med utilfredstillende resultater.

Vibeke Venke Hansen (6091 Bjert, 2022-08-22)

#251

Jeg oplever, der mangler ressourcer til indsatser og ikke bare enkelte børne men hele børnegrupper lider under det. Med dårlig økonomi følger også manglende mulighed for at tilpasse indsatserne fleksibelt til barnet. For mange ressourcer er bundet, så som i Mellemformer. Det er forvirrende og frustrerende for forældre, at enten kan deres barn blive visiteret til en mellemform, der reelt fungerer som en segregeret specialklasse eller skærmet gruppe i daginstitutions regi, ellers får det ingenting.

Helle hagh ellegaard (Næstved, 2022-08-22)

#253

Jeg er pædagog og er enig i de betragtninger og løsningsforslag som fremlægges i brevet

Peter wareham (Smørum, 2022-08-22)

#260

Enig. Ansat i PPR

Maja Laursen (Viby J, 2022-08-22)

#262

Det er vigtigt!

Martine Rasmussen (Idestrup, 2022-08-22)

#284

Jeg er lærer, og oplever den beskrevet virkelighed

Nathja Bruhn (København, 2022-08-22)

#286

Fordi jeg har fungeret som lærer i 38 år, og derfor har fulgt udviklingen på tæt hold. Jeg ved hvordan det er, når der pludselig bliver smidt rundt med stole. Alle i lokalet bliver pressede i sådanne situationer. Jeg har i coronatiden prøvet at være 2 lærere på en 2. klasse 6 timer hver dag i tre måneder. Der var en verden til forskel. Planlagde fælles strukturen for dagene. Når den ene underviste, var den anden den støttende hånd på klassen. Daglig gåtur midt på dagen med indlagt læring. I al slags vejr var det dagens højdepunkt for alle.
Der var en ro og en fordybelse, som fortæller mig, at flere og kompetente hænder i indskolingen gør en verden til forskel.
Og så fordi, at jeg ikke skal tænke længe, før jeg kan ved om 5 kompetente unge lærere, der har opgivet lærerfaget i folkeskolen. Og fordi jeg kan se, hvordan mine erfarne (tidligere) kollegaer knokler for at slå til i folkeskolen.

Ingrid Sørensen (Videbæk, 2022-08-22)

#287

Jeg er mor til en dreng som har adhd i svær grad autisme i svær grad stress (som er resultatet på ikke at blive hørt i skolen)
Vi har haft løbende kontakt med ppr siden børnehaven. Da han starter i 0. Vil vi have lavet en ppv på ham. Det kan vi ikke få med det samme. Nej vi skal vente hele 3 år på at de tager det seriøst. Tiltrods for at lære også sidder og siger der er problemer. Men ppr er så presset at udsigten til at få lavet en ppv er meget lang da der er flere i køen. Det hele eskalere da vores søn er så ødelagt og smadret af systemet at han laver selvskade. Fordi han bare ikke kan mere. Vi snakker altså en dreng på 8 år. Det er simpelthen forfærdeligt at man som forælder bare skal stå og kigge på mens ens barn bliver mere og mere ødelagt. Da han endelig kommer til en psykriater, hvilket er privat for psykriatrien er så presset at vi ikke vil vente 1 år mere på at starte udredning, ser hun med det samme hans diagnoser. Allerede efter første møde. Så tydelig er de. Jeg bliver harm over hvad vores børn skal presses til. Jeg bliver både harm over det på mine børns vegne som har udfordringerne. Men også på de andre børns vegne. For jeg ved hvor meget focus det tager fra de “normale” børn.

Der skal virkelig gøres noget NU!!! Det kan ikke vente. Fremtiden ser ikke lys ud hvis der er flere og flere som bliver presset ud i noget som egentlig kunne løses hurtigere og bedre!!!!

Regina Hededal (Brovst, 2022-08-22)

#288

Jeg selv arbejder med unge på videregående uddannelse der også har psykiske vanskeligheder og fordi jeg er mor til to børn der begge har behov for hjælp fra PPR

Mette Marie Jordansen (Åbyhøj, 2022-08-22)

#289

Danmarks børn er Danmarks fremtid !

Pernille Granild (Espergærde, 2022-08-22)

#291

Børns mistrivsel skal tages alvorligt

Astrid Schjødt Pedersen (Vanløse, 2022-08-22)

#299

Fordi jeg DAGLIGT ser konsekvenserne af manglende ressourcer.
Prisen for inklusion er ALT for høj!

Mette Grumsen (Esbjerg , 2022-08-22)

#301

Jeg er selv social pædagog. Og mine børn går i børnehave og skole.

Signe Bergdahl Johansen (Daugård, 2022-08-22)

#306

Det er hjerteskærende at opleve, at så mange børn mistrives. At de ingen hjælp får og står med det selv, det ene år efter det andet. At rigtig mange bare får det værre og værre, og når de så bliver voksne, er der en psykiatri i knæ, som heller ikke kan nå at gribe ret mange af dem.
Hvis vi i familien ikke har ressourcer, til at gøre hvad der skal til for at vende barnets udvikling til trivsel, så står det slemt til foruden enkelte.

Der mangler fuldstændig tid til de nære relationer i et børneliv. Fra vuggestue til skolegang.
Der mangler, at de børn der ikke kommer i skole på mæt mave og med en madpakke i tasken, mødes af hyggelig morgen m nærværende pædagoger og morgenbord.
At lærerne er kontinuerlige og ikke konstant udskiftes pga trininddeling af skoleårene. På papiret måske smart pga faglighed, men i praksis hiver det endnu flere skift, når lærere imellem skiftende forlader stedet. Dette bevirker mindre tilknytning og viden om det enkelte barn. Og trives man ikke er det katastrofalt, at være omgivet af voksne, som ikke har en grundviden om ens liv og udfordringer. Barnet risikerer blot at mødes, som en der ikke lever op til..I stedet for at blive mødt relationelt og omsorgsfuldt ud fra sin historie. Af en som kender barnet, og går vejen ved siden af det.

Pædagoger og lærere er så hårdt spændt for, og der er så megen udskiftning og så mange børn pr voksen, at der ikke er mulighed for at gå vejen ved siden af barnet.

Derved lades børnene i stikken i deres eget uoverskuelige liv, hvor de oplever ikke at kunne leve op til og at følge. I stedet ryger de ned af en sidevej, med indad eller udadreagering til følge, og meget ofte lykkes det ikke at hente dem tilbage på fællesskabets, skolens og uddannelsernes vej. Mange når ikke at få hjælp af ppr, pga antallet af børn der mistrives mm.

At 15% af de unge som forlader folkeskolen ikke kan læse, er en måde at se unge, som er kommet ned af en anden vej. Der er mange flere parametre at se det på.

Og når undersøgelser viser, at der hvor det kan vende for et barn eller ung, er når der har været en nærværende voksen, som har stået der med dem, så er det katastrofalt at området er skåret så langt ind til benet, at det ikke er en mulighed.

Tak ppr for at råbe op ❤️

Gitte Gjedsted (Stege, 2022-08-22)

#308

Jeg skriver under fordi jeg er pædagog og synes at forholdene, både for os pædagoger og børnene er alt for ringe, og går ud over børnene, der skal ske noget nu

Mie Larsen (Søborg, 2022-08-22)

#321

Fordi jeg arbejder med børn og unge i mistrivsel og jeg har desværre meget travlt. De er vores vigtigste ressourcer. De er fremtiden og voksne har sat dem i verden. Det er i DEM vi skal investere først og fremmest!

Tea Skailand (Nykøbing Falster , 2022-08-22)

#328

Jeg er helt enig i det skrevne og mærker konsekvenserne dagligt på mit arbejde som leder en af en daginstitution.

Bo Abrahamsson (Kbh, 2022-08-22)

#330

Jeg skriver under fordi jeg som pædagog på en specialskole hver dag ser hvordan du beskrevne problemer udfolder sig i virkeligheden.

Mikkel Jørgensen (Odene NV, 2022-08-22)

#331

Jeg er socialrådgiver i en Børne- Familieafdeling og kun kan tilslutte mig se beskrevne udfordringer

Michelle Thrane (Hjørring, 2022-08-22)

#334

Vi selv er i gennem det og vente tiden på PPR er forfærdeligt lang

Cecilia Wael (Frederikssund , 2022-08-22)

#336

Fordi mit barn også mistrives, selvom hun er helt uden diagnoser. Hun lukker ned, og så bruger jeg al min fritid op at genoprette hendes tillid og tryghed.

Lena Bryder (Odder, 2022-08-22)

#337

Oplevet socialangst og detmed skolevægring hos eget barn.

Charlotte Zielke (Silkeborg, 2022-08-22)

#339

Som tidligere ansat i faget igennem mange år, er det desværre stadig aktuelt, at der langt fra bruges ressourcer nok på børn-og ungeområdet. Det er trist og alvorligt, at børn ikke får den hjælp som de fortjener. Akkurat som at man som personale sjældent føler, at man har gjort sit arbejde som man ønsker/burde.

Henriette Frederiksen (Odense, 2022-08-22)

#340

Jeg som pædagog har været vidne til, at det der bliver beskrevet i artiklen, er det jeg personligt selv oplever i mit faglige virke. Vi har ikke rammerne og ressourcerne til, at sikre at de børn der har særlige udfordringer kommer i bedre trivsel.

Nina Stenfeldt Mansour (2650 Hvidovre, 2022-08-22)

#349

Fordi det er af afgørendebetydning af forbedre vilkårene for børns trivsel så de kan udvikle sig og lære alt det de skal og har brug for at lære.

Louise Buss (København Ø, 2022-08-22)

#350

Ovenstående er spot on ift vores egen families erfaringer med daginstitution, skole og PPR systemet. Vi har set alt for mange stressrelaterede sygemeldinger blandt medarbejderne disse steder og både børn og familier kommer i klemme og fratages muligheden for en rimelig livskvalitet.

Elsebeth Larsen (Vojens, 2022-08-22)

#354

Jeg er pædagog.

Lone Pedersen (København S, 2022-08-22)

#359

Jeg er enig i ovenstående og håber blot at jeres skriv giver anledning til at alle de samarbejdspartnere PPR har ville stå sammen og lave et fælles skriv det vil virke samlende, styrkende og stærkt🙏
Men tak fordi I siger gør opmærksom på jeres perspektiv🎈

Marianne Logan (Jyllinge , 2022-08-22)

#365

Vores børn er vores fremtid...

Margrethe Hodgson (Åbyhøj, 2022-08-22)

#367

Jeg synes vores rammer idag er presset udover det maksimale. Derfor ser man også flere og flere som har midler, overskud og mod gå andre veje.

Louise Hansen (Holstebro , 2022-08-22)

#368

Jeg har selv arbejdet i PPR i 5 år og kan erklære mig enig i det hele

Sidsel Rosengreen (København SV, 2022-08-22)

#372

Fordi vi skylder vores børn og unge et godt børneliv og en fair chance i livet

Christina Juul Hansen (Idestrup , 2022-08-22)

#377

Det er vigtigt at skabe et bedre børneliv. Så de børn der har det svært kan få hjælp med det samme og ikke skal vente i mange mdr/år .
Det er forebyggende at de får hjælp straks så de ikke ender med at få tunge psykiatriske diagnoser.

Kirsten Hansen (Esbjerg, 2022-08-22)

#381

Jeg kan, som forhenværende pædagog/ børnehaveklasselærer, kun give jer ret i hele dette brevs indhold.
Tak fordi I tog dette initiativ.
Mvh. Lis Jeppesen

Lis Jeppesen (Middelfart, 2022-08-22)

#385

Fordi jeg arbejder med disse unge

Solveig Petersen (Vanløse, 2022-08-22)

#387

Jeg har arbejdet som pædagog i almen- og special området. Jeg har været ansat i PPR som pædagogisk vejleder og familievejleder, som første og forebyggende indsats inden PPR psykologerne blev koblet på sagerne og arbejder i dag som selvstændig pædagogiske konsulent og familievejleder.
Uanset arbejdsplads, kommune, områder, dygtige kollegaer og medarbejder eller dygtig ledelse ser jeg samme udfordring;
Børn der mistrives og har brug for flere og dygtigere voksne, der kan hjælpe kan understøtte der trivsel, udvikling og læring i endnu højere grad.

Derfor skal vi som samfund gøre noget.
Dette er en investering i mennesker og en investering i vores velfærdsstat.

Christina Drachmann (Kastrup , 2022-08-22)

#391

Jeg er helt enig. Jeg er lærer og ser det hver dag.

Rikke Vestergaard (5700, 2022-08-22)

#393

Jeg har selv 2 børn som har problemer i skolen hvor den ene også kæmper med ensomhed og som ikke for den hjælp de har brug for

Camilla Olsen (Hillerød , 2022-08-22)

#395

Det er absolut nødvendigt

Sarah Schramm (Kgs Lyngby , 2022-08-22)

#397

Ja fordi det ikke kan passe at børn skal mistrives og at politikerne må se at gør noget NU!

Fran Callaghan (Rosmus, 2022-08-22)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...