Nej tak til indhegnet Naturnationalpark i Vester Thorup

Kommentarer

#201

Jeg er indædt modstander af ind hegning af vild natur

Søren Foldager Jensen (Brovst, 2021-11-13)

#215

Vi vil på grund af vores alder blive begrænset i vores adgang til naturen.

Orla Kn. Pedersen (Aabenraa, 2021-11-13)

#225

Jeg støtter modstanden mod indhegning af vores natur og dyr bag hegn, der er underlagt den forringede velfærd med lov L229.

Sandy Ditlef (grenå, 2021-11-13)

#231

Fordi hele planen om NNP er så ugennemtænkt og utrolig dårlig funderet.

Charlotte Aaby (Silkeborg, 2021-11-13)

#234

Tamme dyr bag hegn er IKKE vilde

Ida Madsen (Kolding, 2021-11-13)

#239

Fordi vi ikke vil have vores smukke natur indhegnet, den er fantastisk som den er, og jeg ønsker ikke der kommer bisonokser m.m. som gør det farligt at færdes i naturen, især når man går med sin hund.

Lise Wriedt (Fjerritslev, 2021-11-13)

#245

Jeg synes, det er en sindsyg ide med NNP. Dyr lider og brugere kan ikke mere færdes i skovene. Ingen ryttere, ingen cyklister, ingen gående, ingen hundeluftere mmm. Og så er jeg meget vred over, at man bare med et penselsstrøg med L229 kan tilsidesætte Lov om dyrevelfærd. Oven i købet er der sat 888 millioner af borgernes penge af til dette sindsyge forsøg. Der er jo ingen evidence for , at det er det rigtige for biodiversiteten.

Yvonne Gut (Skanderborg, 2021-11-13)

#248

Vil have fri adgang i lokalområdet.

Klaus Mølbæk (Frøstrup, 2021-11-13)

#252

Jeg er imod at vores natur skal indhegnes, udsættes for hærværk i form af hovedløs fældning, at brugeradgang VIL blive forringet - og sidst men ikke mindst: At de stakkels dyr som udsættes bliver udsat for sult og vanrøgt!

Lars Dalsgaard (Vestbjerg, 2021-11-13)

#255

Hegn er ikke natur, og hører ikke til i naturen, natur er frit

Kurt Jørgensen (Frøstrup, 2021-11-13)

#261

Bevar naturen til alle mennesker

Carl Chr Christensen (Thorupstrandvej 290 9690 Fjerritslev, 2021-11-13)

#262

Jeg skriver under fordi jeg er enig

Ninett Gulddal (Ringsted, 2021-11-13)

#264

Jeg er imod indhegning af naturområder

Nanna Sørensen (Frøstrup, 2021-11-13)

#266

Naturen er for alle også vilde dyr og mennesker. Ikke bag hegn.

Anni Dorte Olesen (Vester Torup , 2021-11-13)

#268

Vi skal ikke hegne Danmark ind

Jeff Jakobsen (Holbæk, 2021-11-13)

#270

Natur skal ikke hegnes ind og dyr skal ikke mishandles ved at gå i den slag hegn.

Kirstine Hjortby (Vejle, 2021-11-13)

#272

Jeg skriver under fordi, jeg har sommerhus ved Lild Strand og mener, at det er helt forfejlet at lave et område, hvor mennesker bor, om til et frilandsmuseum for natur.

Anne Kristine Axelsson (Søborg, 2021-11-13)

#273

Naturen ikke skal være hegnet inde, naturen er fri

Rikke Olesen (Fjerritslev, 2021-11-13)

#281

Det er vanvittigt at lave forsøg/eksperiment med vores bedste natur med bedst biodiversitet uden forskningsbaseret evidens for at det vil virke. Spild af 888 millioner kroner, der kunne bruges på reel mere natur

Helle Sejer Damkjær (Brædstrup , 2021-11-13)

#284

Dyr under hegn skal tilses hver dag, og vi skal ikke have heste og bison i den danske natur.

Niels Anton Andersen (Grenaa, 2021-11-13)

#288

naturen i thorupstrand områder er fantastisk uspoleret. Bliver ødelagt af hegn, udsatte dyr og begrænsning af bevægeæsesfrihed.

Thorkil Frederiksen (5800, 2021-11-13)

#289

Dyr lider, og vi andre mister vires frihed til at kunne bruge skoven

Inger Gaardahl (9690 Fjerritslev , 2021-11-13)

#291

Jeg er enig med ovenstående

Bøgedal Mette (Nyborg , 2021-11-13)

#295

Naturen skal være tilgængelig for alle, derfor ønskes ingen indhegning.

Heidi Mølgaard Bech (Fjerritslev, 2021-11-13)

#299

HEGN, NEJ TAK. Hegn er ikke natur.
Lad de lokale bestemme hvad naturen skal bruges til.

Tina Andersen (Tranum , 2021-11-13)

#301

Jeg er imod hegn i vores natur, og imod løsgående dyr UDEN opsyn, det er ren dyrplageri !!

Karen Fuglsang Andersen (Snedsted, 2021-11-13)

#308

Fordi at alene ideen er tåbelig og kun vil ødelægge et fantastisk område.

Mads-Peter Nielsen (Aabybro, 2021-11-13)

#309

Generelt er jeg imod mishandling af dyr bag hegn. Kommer fra området og mener ikke placeringen af en national park er relevant.

Ann-Sofie Pedersbæk Danielsen (Aarhus , 2021-11-13)

#310

Fri natur er uden hegn og uden udsatte arter

Ebbe Hoffmann (Hobro, 2021-11-13)

#332

Jeg er enig i dette skriv

Niels Nørgaard Thomsen (Tranum, 2021-11-13)

#341

Gavner iKKE dyrene, brugere af området elLER biodiversiteten. Ikke endelig evidens for dette.

Lise Vinther (9310 Vodakov, 2021-11-13)

#342

Jeg skriver under fordi jeg i den grad nyder den natur der er i og omkring Thorup og Thorupstrand. Det er unik natur og det er en af de årsager at vi valgte Thorupstrand som sommerhus bruger. Jeg mener ikke en indhegnet natur på nogen måde vil gøre gavn for hverken dem der til dagligt færdes i skovene eller for os der ofte vælger at tage på ferie i område.

Jane Elkjær Vestergaard (Godthåb, 2021-11-13)

#344

Dyrplageri
Dyr bag hegn er mennesker ansvar
Og til stor skade for lokale og turister

Jøren Knudsen (Brovst , 2021-11-13)

#346

Naturen skal ik hegnes inde

Kia jensen (Aabybro , 2021-11-13)

#347

Vi er flittige brugere af skoven, da vi bor ved Thorup plantage i Thorupstrand. Når vi færdes i skoven møder vi ikke andre og tænker at der er nok af rigtig natur - brug da den som den er. Med kommende forslag vil vi ikke kunne/ turde bruge skoven på samme måde på hesteryg, med hund eller mountainbike med børnene. Indgrebet er et kæmpe nedslag i vores livsstil og hvorfor vi har valgt at bosætte os netop her. Hegnet vil komme til at stå udenfor vores dør og vi føler os hegnet ude af det frirum som er med til at difinere os. Derfor siger jeg nej tak til indhegnet naturpark i vesterthorup.
-Dennis Stjernholm.

Dennis Stjernholm (FJERRITSLEV , 2021-11-13)

#348

Jeg er imod indhegning, og rewilding, hvor husdyr skal overlades til egen skæbne.

Lisbeth Nymark Sørensen (Blokhus, 2021-11-13)

#351

Statsfinansernet dyremishandling. Både for de dyr der kommer til at sulte bag ved hegnet og de dyr der lukkes ude fra deres skov og lysninger hvor de plejer at bevæge sig frit.

Sørensen Camilla Søgaard (Helsinge, 2021-11-14)

#353

Indhegning ikke hører til i naturen!!!

Charlotte Olsen (Fjerritslev , 2021-11-14)

#354

Naturnationparker er dyremishandling og vil hindre min adgang til naturen med hund og hest. Generelt er jeg imod hegn i naturen.

Lis Mandrup Olesen (Brande, 2021-11-14)

#359

Intet dyr, intet menneske vil kunne leve frit i hegnede områder.
Meget mindre områder og interval flytning af hegn og pasning af dyrene ville være optimalt.

Karen-Mette Hindberg (Klitmøller , 2021-11-14)

#360

Jeg er stor modstander af indhegnet natur og udsultede dyr.
Naturen skal forblive natur og hjem til skovens dyr der er rigelig trængte i forvejen

Lene Jørgensen (Gadbjerg , 2021-11-14)

#361

Jeg frygter indhegning omkring de områder, jeg normalt går og cykler mine ture i.

Inge Lise Kjærsgaard (Lildstrand, 2021-11-14)

#362

Jeg skriver under fordi den natur der er vores allesammens, ikke skal indhegnes. Dyr kan ikke bare sættes ud og overlades til sig selv, og med tilfældige tilsyn. Vi ser det allerede på Djursland. Udsatte dyr der vil sulte og mistrives uden vinterfodring, og flokke af råvildt der brager ind i hegn, hvor de nu går frit. I biodiversitetens hellige navn, vil man legalisere en form for dyrplageri, som den almindelige borger ville blive hårdt straffet for. Fri os. I vil jo alligevel ikke have at dyrene fiser, så hvorfor sætte flere ud? Men ulvene får en fest, for nu bliver byttet serveret på sølvfad, og måske ryger der også en motionist og et par hundeluftere og hund med ned, men pyt. Det er biodiversitet, udtænkt i akademiske hjerner, og vi skal alle være her, ikke sandt?

Andrea Nielsen (Fjerritslev , 2021-11-14)

#369

Jeg er imod indhegning til NNP.

Christian Georg Christensen (7741, 2021-11-14)

#378

Vi har i forvejen nogle ganske flotte zoologiske haver i flere større byer; vi behøver ikke at lave flere af dem i vores allesammens dejlige (og frie) natur

Kjeld Rydahl (Bælum, 2021-11-14)

#379

Vi skal have stoppet dette vandvid

Gert Kristensen (Fjerritslev , 2021-11-14)

#381

Vi holder af at færdes plantagen.

Leo Pedersen (Tjele, 2021-11-14)

#384

Ikke siden befrielsen i 1945 har Lildstrand og Bulbjerg være ramt af lignede begrænsninger og indhegning, og det er utilstedeligt at den lokale befolkning nu skal kæmpe mod den danske stat for at undgå dette, endda uden nogen form for borgerinddragelse fra et totalitært system.
NNP Vester Thorup har været det vildeste natur i Danmark gennem årtier, og det er meningsløst at hegne det ind, og dermed begrænse vildtets frie bevægelighed. Der vil ikke blive opnået en forbedring i biodiversitet - nærmere det modsatte. Og helt uantageligt at byen Lildstrand bliver hegnet helt inde, således at borgere ikke har nogen mulighed overhovedet for at komne til eller fra byen uden at det foregår på eget ansvar i en Indhegnet NNP Vester Thorup.

Bjarne Sørensen (9000 Aalborg, 2021-11-14)

#385

Jeg synes at det er en forrykt tanke at indhegne en forholdsvis lille plantage og indsætte kreaturer. Mange lokale bruger den som bynær skov, også med børn, skal man nu også være bange for “vilde dyr” Desuden vil det afholde mange brugergrupper for at kunne benytte skoven på normal vis, cykelister og kondiløber etc. etc.

Poul Egelund (Fjerritslev, 2021-11-14)

#388

Jeg skriver under på indsigelsen NEJ TAK til Naturnationalpark Vester Thorup i fuld enighed med indholdet og med tilføjelse af, at NNP VT vil have katastrofale konsekvenser for et helt bysamfund, Lildstrand, hvor matrikelejerne op mod de berørte områder overhovedet ikke er blevet hørt i processen. Lukning af grøfter vil ødelæggende konsekvenser for et stort sommerhusområde. Indhegning af området vil sætte en bremser for igangværende borgerdrevne udviklingsplaner, bl.a. international certificering af områdets dybe nattemørke i Dark Sky Thy, et bæredygtigt naturbeskyttende tiltag, som må skrinlægges, hvis området spærres inde bag hegn med store græssere.
Yderligere prostesterer jeg mod miljøminister Lea Wermelins udtalelser om, at naturnationalparker gavner klima og biodiversitet. På "naturvandringen" den 10.11. ved Bulbjerg vedgik skovrideren, at en naturnationalpark Vester Thorup vil have negativ effekt på klimaet i form af øgede CO2-udledninger.
Hele processen, herunder den tilpasning af lovgivning til fordel for rewilding, der er sket hen over sommeren, den manglende borgerinddragelse, manglende videnskabeligt grundlag og den hast, hvormed hele processen gennemføres trods massiv modstand i befolkning og hos lokalpolitikere, er ikke et demokratisk samfund værdigt.

Anne-Mette Kristensen (Aalborg, 2021-11-14)

#389

Jeg skriver under, fordi vi har ikke brug for flere indhegnede områder i Lild Strand området. Naturen i lokalområdet er fin, som den er.

Lene Hylling Axelsson (Frøstrup, 2021-11-14)

#390

Ønsker at bevare natur. Ikke ødelægge m hegn og udpinte dyr.

Lene Kjær Kaspersen (København NV, 2021-11-14)