SÆT din underskrift for at bevare Gedesby Strand, som sommerhusområde.

Kommentarer

#204

Vores område skal ikke skæmmes af mastodontbyggerrier uden sammenhæng med øvrig bygningsmasse. De kan bygge deres klodser ved siden af rådhuset i stedet

Jens Martin Spanggaard (Hvidovre, 2021-10-18)

#205

Jeg underskriver her fordi… at hvis jeg ønskede mega sommerhuse & kommercielt område, så havde jeg købt i Marielyst !!

Bevar venligst det rolige Gedesby Strand, som vi som familie har valgt til, for vores fritid.

Mvh Tonny

Tonny Buggild (Næstved, 2021-10-18)

#206

Jeg vil gerne bevare den ro som er kendetegnet ved gedesby strand og jeg vil ikke have gedesby strand ender som Marielyst

Ingrid Petersen (Dragør, 2021-10-18)

#207

Fordi jeg mener at vi skal beholde vores naturområde for dyr livet som det er nu og fordi jeg ikke mener at vi behøver at være et Mini Marienlyst det er en af grundene til at jeg har sommerhus der nede i 20 år

Heidi Holst jensen (Gedesby strand Vendersvej 19, 2021-10-18)

#208

Nej til ødelæggende sommerhus-industri med kæmpebebyggelser.
nej til natur-hærværk. nej til sommerhus-ejendomsselskaber. Bør flyttes til Borgmesterens Solcelleparker eller industikvarterer.
kan måske tillades af Grænges lokalråd, som Brædder sikkert står på god fod med.

Finn Olsen (Gedser, 2021-10-18)

#211

Jeg mener det vil ødelægge området og ikke passer dertil.

Mie Mahler (København, 2021-10-18)

#212

Marielyst er blevet et uudholdeligt Tivoli. Vi har den natur på Falster, som turister søger, så lad vær med i al jeres uvidenhed at ødelægge den.

Tom Wilkki (Eskilstrup, 2021-10-18)

#215

Den type sommerhuse som planen tillader ikke hører hjemme i Området.
Hertil kan Marielyst anvendes. Sydfalster skal have glæde af turister og omvendt, men ikke duknes i de turister som i realiteten kunne holde ferie hvor som helst der er opført disse turistmagnet-bebyggelser.

Claus Grahndin (Gedser , 2021-10-19)

#216

Har sommerhus på Høfdevej

Kenneth Prehn (Maribo, 2021-10-19)

#217

Jeg skriver under fordi jeg ønsker at bibeholde området som et hyggeligt sommerhusområde, med små familiesommerhuse hvor man kender hinanden. Den tætte bebeplantning i et sådant område, vil bibeholde vores fantastiske fauna og flora. Vi er nemlig heldige at ligge i fuglenes trækruter og har skovens dyr på besøg på vores grunde.

Anne Bolette Thygesen (Gedesby Østerstrand, 2021-10-19)

#221

elsker stedet som det er...

Joachim Rehder (Gedser, 2021-10-20)

#222

Ønsker at bevare vores rolige Gedesby

Sonja Mahler (Mern, 2021-10-20)

#225

Vores rolige sommerhusområde skal ikke forstyrres af store sommerhuse med store selskaber.

merete Kjær (Kbh. K, 2021-10-21)

#226

Jeg er stor modstander af de store sommerhuse i Gedesby/ Gedesby Strand, og anser det for værende ødelæggende for dette område.

Pernille Larsen (Gedesby, 2021-10-21)

#228

Det er vigtigt at fastholde Gedesby Strand som et rigtigt alternativ til Marielyst. Dvs. Et anderledes stille, åbent og dyrevenligt sommerhus område.

Sune Lomholt (Allerød, 2021-10-22)

#232

området skal matche og være en del af det eksisterende område.

Torben Schølow (København S, 2021-10-23)

#238

Jeg ønsker ikke at vores skønne rolige sommerhus område ødelægges af store huse der skal gæste store grupper af lejere der kommer og skaber fest og larm.

Jessen Annette (Hellerup, 2021-10-24)

#239

I Gedesby kommer vi for at nyde roen og naturen, ikke for at klumpe os sammen i feriefabrikker.
Byg huse herude som svarer til de omkringliggende og ødelæg ikke freden og dyrelivet.

Anne Frederiksen (Gedesby, 2021-10-24)

#241

Ønsker ikke kæmpe store sommerhuse til udlejning. Det vil ødelægge det hyggelige miljø. Ja tak til mindre sommerhuse.

Hilker Signe (Gedesby, 2021-10-25)

#244

Sommerhuse skal ikke overvejende være fest-og udlejningshytter, og indrettet med overdreven luksus og som helårsbeboelse, så forsvinder hyggen, respekten for naboer med støjforurening og mangel på naboskab med skiftende beboere til udlejning. Naturen overplastres med bygninger og belastes unødigt med mange mennesker og støj.

Marianne Olsen (4000 Roskilde, 2021-10-27)

#245

Det kan ikke være rigtigt at de regler der gælder for de eksisterende sommerhus ejere ikke gælder for projektet med disse megahuse… og så på grunde på halvstørrelse🧐

Grant Clark Trotter (Gedesby, 2021-10-28)

#246

Jeg ønsker, der bliver bygget alm. sommerhuse med en Max bebyggelseprocent på 15 og med grundstørrelse på 1000-1200m2, som øvrige grunde/sommerhuse i området. Projektet skærer området over i 2 dele !

Nielsen Netti (Roskilde, 2021-10-28)

#249

Vi er glade for det fredelige område , det er nu. Vil hellere køre til festlighederne.

Jan og Birgit Thorsen (Dragør, 2021-11-02)

#251

Jeg har planer om at købe sommerhus i området.

Linda Lund (Roskilde , 2021-11-21)

#252

Jeg har købt sommerhusgrund i Gedesby Strand, og vil selv bygge et charmerende sommerhus i fredelige omgivelser. Jeg sætter stor pris på et smukt område med plads til natur, spredt skov mellem husene. Spætter, egern, fuglekonger, skovsnepper og rådyr, bor alle harmoni, i de vilde haver. Og jeg nyder deres selskab, medens jeg bygger mit sommerhus mellem stammerne.
Jeg synes de forslåede huse er alt for store. 150m2 og 7m høje. Der er ingen grund til at afvige fra de regler der gælder for alle andre sommerhusejere i landet: maks. 5m i gavl, 3m langsider og maks. 15% bebyggelsesprocent. De store sommerhuse bliver bygget til at leje ud til fester eller store selskaber, der forstyrrer freden. De er desuden typisk meget ens og ucharmerende.
Jeg håber området kan blive stykket op og solgt til forskellige mennesker, der bygger sommerhuse med hver deres udtryk. Jeg synes desuden at der skal udarbejdes retningslinjer for en falstersk sommerhus stil. Der kan udstikkes overordnede retningslinjer som materialevalg: facader i træ eller strå.
Jeg håber Gedesby Strand kan blive et endnu skønnere område fremover.
Med venlig hilsen
Rune Arleth

Rune Arleth (Horbelev, 2021-12-01)

#253

Områdets kvaliteter vil blive forringet - alt for mange mennesker på en gang - øget belastning - ødelæggelse af natur - hverken el, vand eller kloark er dimensioneret til så mange huse / mennesker. Der er ikke noget i området der kan tiltrække lejere til så mange og store huse.

Svend Erik Frøsig (Gedeby, 2021-12-21)

#254

Jeg skriver under fordi jeg er helt enig og deler bekymringen om området. Jeg ønsker ikke de store tætpakkede sommerhuse blokke. Jeg ønsker at bevare den fine natur i området

Malikka Lone Chenoufi Schaadt (Sydfalstervej 16, 2021-12-21)

#258

I mod store sommerhuse

Kai Frandsen (Gedesby, 2021-12-21)

#259

Jeg vil gerne sikre en udvikling i området, men det skal være i overensstemmelse med naturen, og den måde eksisterende sommerhuse er bygget på.
Små og hyggelige sommerhuse.

Peter Olsen (Stenløse, 2021-12-22)

#262

Der mangler en udspecificeret lokalplan, der angiver husenes placering samt godkendte anvendelsesformål

Niels Dechow (Gedesby / Aalborg, 2021-12-22)

#263

Jeg synes husene bliver for store til så lille et areal. Plus vores rige dyreliv og vores stille område bliver ødelagt.

Dan Hansen (Gedesby, 2021-12-22)

#267

Som nabo til de nye huse, er specielt placeringen og højden på husene et problem. Der alt for meget indkig i nabo haverne. Grund og hus størrelse passer ikke ind i den bestående bebyggelse.

Finn Damberg (Hedehusene , 2021-12-22)

#268

At jeg mener at området skal udstykkes til alm sommerhusgrunde som resten af Gedesby strand

Grethe Larsen (Gedesby , 2021-12-23)

#272

Jeg skriver under, fordi jeg er uenig i projektet.
Husene er for store til området og trafikken på Kobbelsøvej bliver for voldsom.

MARGIT HANSEN (Gedesby, 2021-12-26)

#273

Jeg kan kun tilslutte mig at Gedesby Strand er noget unikt netop fordi det er for alle og vi sætter pris på naturen. Det vil være en katastrofe at bygge store ens sommerhuse.

Henrik Essemann (Gedser, 2021-12-28)

#275

Lad Gedesby strand være i Fred!!!

Farouk Al Haffar (Gedser, 2021-12-29)

#277

jeg er imod denne mastodont bebyggelse. Alt for høj i vores diskrete sommerhusområde. Har sommerhus tæt ved.

Flemming Juul Mortensen (2750 Ballerup, 2022-01-04)

#278

Jeg er ganske imod at man etablerer store sommerhuse på små grunde i et roligt sommerhusområde, hvor grundstørrelsen normalt er betydeligt end de foreslåede .

Jan Chr. Mollerup (2820 Gentofte, 2022-01-07)

#279

Jeg skriver under fordi jeg er imod projektet på naturens og miljøets vegne, og fordi jeg finder at kommunens sagsbehandling er stærkt kritisabel og formentlig på kant med loven.

Lars Olsen (København, 2022-01-08)

#280

Jeg ønsker at området skal bevare sit præg som naturområde med alm sommerhuse som nu og ikke kæmpe sommerhuse med kun udlejning for øje.

Birgit Nebelin (Hørsholm, 2022-01-16)

#284

Jeg sætter stor pris på smukke og fredfyldte Gedesby Strand, hvor min familie har sommerhus. De nye byggerier ville ødelægge det rolige område fuldstændig.

Anne Sophie Schaadt (København, 2022-02-10)

#285

Jeg ønsker fortsat Gedesby Strand som modvægt til Marielyst og Bøtø. Til os der netop har valgt området af årsagerne de “små forhold” og det uspolerede område.

Paula Hansen (4000 Roskilde, 2022-02-10)

#287

Bebyggelse med store og høje huse vil slet ikke passe ind i dette fredelige område, hvor natur og dyr trives side om side. Jeg synes, det vil være fint at udstykke i almindelige størrelse sommerhusgrunde og bebygge disse med sommerhuse i højde og størrelse som gældende i Bygningsreglementet. Almindelige sommerhuse er velkomne.

Jørgen Dahl (Sydfalstervej 24, Gedesby, 2022-02-10)

#288

Fordi jeg siger nej til nyt

Søren Holst (Rungsted , 2022-02-10)

#295

De planlagte kæmpehuse passer slet ikke ind i området og vil ødelægge det hyggelige, fredfyldte område, alene ved deres bastante udseende og store højde.

Randi DAHL (Nykøbing F, 2022-02-17)

#303

Er opvokset i Gedesby og ønsker at bevare sommerhusområdet

Rikke Bork (Ølstykke, 2022-02-18)

#307

Jeg skriver under fordi jeg synes Gedesby skal forblive et stille naturområde.

Søren Laursen (Gedesby, 2022-02-21)

#311

For, i mine øjne at være med til at bremse en uheldig ødelæggelse af vore nærområder for ussel mammon.

claus madsen (Horsens, 2022-02-22)

#314

Fordi jeg har sommerhus i området

Tine Simonsen (Tune, 2022-03-04)

#316

Fordi jeg ønsker at bevare den unikke natur og ro, som jeg mener vil blive ødelagt med dette projekt

Erik Sisbo (Gedesby dyrand, 2022-03-09)

#317

Jeg har sommerhus på Stormflodsvej.
jeg har ikke noget imod at der vil blive bygget på 1200 m2 store grunde med de 15% som der står.
men ikke små grunde og store huse.
NEJ TAK......!

Bjørn Martin Larsen (4892 Kettinge, 2022-03-09)

#318

Jeg skriver under fordi jeg er imod lokalplan 208

Jakob Andersen (Geneve, 2022-03-09)

#320

Jeg siger nej til kæmpesommerhuse i Gedesby som skal ødelægge lokalmiljøet

Rasmus Høy Blomgren-Hansen (Taastrup , 2022-03-12)

#325

Har sommerhus i Gedesby og værdsætter roen og naturen

Linda Gustavsen (København, 2023-01-25)

#326

Gedesby (som alle andre bysamfund )er bedst tjent med en organisk udvikling. Spekulationsbyggeri fører sjældent til noget godt, se bare på den historie, der ligger i bebyggelsen ved lystbådehavnen i Gedser.
Mere visionært var det at bede et hold arkitekt- eller havearkitektelever komme med udkast til brug af de ledige arealer: store og små huse, store og små grunde, fællesområder osvosv.

Karen Hare (Helsingør, 2023-06-02)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...