Mistillid til Hovedbestyrelsen i Landsforeningen Autisme / 3. januar 2021

Kommentarer

#8

Jeg ikke har tillid til den sidende bestyrelse. At jeg mener at den bedste formand vil være Heidi Thamestrup. Hun arbejder indædt for foreningen, og jeg mener ikke at bestyrelsen har handlet efter medlemmernes interesser.

Charlotte Hjort-Madsen (Roskilde , 2021-01-03)

#9

Jeg er overbevist af det skrevne.

Mogens Fosgerau (København , 2021-01-03)

#12

Jeg er enig.

Anja Wind (Helsinge, 2021-01-03)

#22

Som menigt medlem er det ubehageligt og urovækkende at være vidne til at vedtægter tilsidesættes. Samtidig var der meldt ud at man ville skifte til nyvalgte formand 9/1 og med hovedbestyrelsesmødet d. 26/12 gjorde man dermed endnu en gang IKKE hvad der var blevet meldt ud at man ville gøre.
Tænk hvis vi medlemmer behandlede vores autistiske børn på samme måde!
Foreningen har også mange voksne autistiske medlemmer, hvordan tror I vi har det?

Line Christiansen (Herning, 2021-01-03)

#51

Jeg har været medlem af Landsforeningen i rigtig mange år, foreningen har talt både min og mine børns sag og jeg har altid haft tillid til formanden og Landsforeningen. Dette er desværre ikke tilfældet længere, noget bliver ikke fortalt, jeg oplever nogen har en dagsorden, som der ikke er åbenhed om, og nogen vil have presset ændringer igennem som der ikke er opbakning til, dette er ikke noget jeg ønsker at støtte, jeg ønsker Landsforeningen som åben, oplysende og støttende - som jeg føler den altid har været med Heidi Pernille Thamestrup som formand

Maiken Larsen (St Ajstrup, 2021-01-03)

#57

Der manglede mening i hvorfor der skulle vælges en ny formand.
Siden valget har der været kaos. Ubehageligt og endeløst kaos. Det efterlader en følelse af at den nye formand IKKE har evner til at styre foreningen.
Hovedbestyrelsen styrer efter egne lyster og behov. Den minder mig mest om en junta, når jeg vurderer hvad den har sat i gang, og på hvilken måde den har gjort det. Føj! Det er autistiske menneskers forening, og ikke en privat baghave eller mødregruppe, den er sat til at styre.
Både det meste af hovedbestyrelsen og den nyvalgte formand bør i fællesskab vælges ud, og andre og mere velmenende ind. Det er mit ønske.

Jane Schoeneburg (Randers, 2021-01-03)

#62

Mistillid til at den nyvalgte formand er indstillet på at arbejde for medlemmerne, samt at hovedbestyrelsen ikke er deres opgave voksen og vil arbejde efter vedtægterne.
Der har til dato ikke været kommunikeret noget fra den nyvalgte formand til medlemmerne via landsforeningens egen hjemmeside og hun har kun sendt sine støtter ud for at forsvare sig, hvilket ikke viser inititiativ og lyst til at gå i dialog med de medlemmer der betaler hendes løn.
Formanden er ansat og betalt af medlemmerne og skal være vores talerør og derfor er nødt til at tilsidesætte sit eget ego.

Kathe Nygaard Jørgensen (Hillerød , 2021-01-03)

#66

Jeg skriver under, fordi jeg er fuldstændig enig i ovenstående, og desuden er af den opfattelse, at repræsentanternes stemmer ved formandsvalget ikke er repræsentativt for foreningens medlemmer og disses interesser, da der primært er lagt vægt på repræsentanternes egne forhold og ikke foreningens overordnede formål og varetagelsen af denne.

Heidi Heberg (Brønshøj, 2021-01-03)

#72

I rammer spot on, og jeg vil gerne støtte jeres kamp mod det, der mest af alt ligner et vanvittigt kup

Anne Katrine Stender (Stege, 2021-01-03)

#76

Jeg underskriver fordi jeg ikke har tillid til den selvbestaltede HB.
Jeg ser gerne at valghandlingen omgøres efter foreningens vedtægter, med flest mulige stemmer.
Det har intet med hvilken formand der vælges at gøre men hele processen som er utroværdig og udemokratisk.

Det har været modbydeligt og uskønt at være vidne til.
Jeg har mistillid!

Inge Nielsen (8462 Harlev , 2021-01-03)

#80

Enig i at der bør stilles mistillidsvotum

Peter Andersen (Vestbjerg, 2021-01-03)

#84

Jeg skriver under fordi jeg er enig

Hanne lili sol Wittus (Stenlille, 2021-01-03)

#85

Jeg skriver under fordi jeg ikke har tillid til det formandsvalg som netop er blevet gennemført ultimo 2020

Mark Tøttrup (Hadsten, 2021-01-03)

#86

Jeg som tidligere bestyrelsesmedlem i kreds Sønderjylland er rystet over, at en HB kan tilsidesætte vedtægterbe og ta' beslutninger, som er forbeholdt Repræsentantskabet!

Tina Hagensen Holm (Tinglev, 2021-01-03)

#87

Det er dybt utilstedeligt hvad der er foregået. Al tillid er mistet, og ulovlige handlinger bør have konsekvenser

Gertie Dragsdahl (Rønne, 2021-01-03)

#90

Fordi jeg mener, at dele af hovedbestyrelsen har handlet lovstridigt.

Kim Hansen (Klemensker, 2021-01-03)

#95

Hele forløbet er uklart og har jeg svært ved at se, hvorfor Kathe har opstillet sit kandidatur. Der har på intet tidspunkt været kritik af Heidis formandsskab. Hun har været en glimrende formand. Formanden er ansigtet ud af til. Kredsene er lokale og skal arbejde lokalt. Formanden skal arbejde landspolitisk, hvilket Heidi har gjort på en fantastisk måde. Hun overtog en noget vaklende forening med meget lidt sammenhold. Hun har formået at samle og videreudvikle. Det kan jeg på ingen måde se, at Kathe vil kunne.

Bodil Vilmand-Olsen (Herning, 2021-01-03)

#96

Jeg skriver under fordi, man kan mene meget om valgene til repræsentantsmødet der endnu ikke er afsluttet. Men en forening har vedtægter af gode grunde, og disse skal overholdes. Er man uenige med udfald af valg eller valg der tages af repræsentantskabet eller HB, så er der i disse vedtægter anvist hvordan man ved en åben, demokratisk og fair måde kan arbejde for at få ændret tingene. Dette er efter min mening groft blevet tilsidesat i denne situation, hvor HB klart har overskredet sine kompetencer og de vedtaget vedtægter.

Kasper Jansson (ølstykke, 2021-01-03)

#103

Lamdforeningen er vigtig for autisme - sagen i DK.
Vi må til bunds i dette, så der igen kan blive fokus på det vigtigste: At hjælpe mennesker med autisme

Lena Hansen (Skærbæk, 2021-01-03)

#112

Jeg vægter højt, at når man selv vælger en opgave, så forpligter det og forventes det at der leves op til dagsordnen og overholder interne aftemninger.
Og ikke at man selv fortolker eller svigter opgaverne gentagne gange, grundet egen dagsorden eller livsstil, så det går ud over medlemmerne, som tror de kan stole på en evt, formand til en forening, tros en indbyrdes afstemt og aftalt ønske foek, hvornår en mail udgives.

Diana Jønsson (Mørke, 2021-01-03)

#115

Det virker ikke rigtigt, hvad der er foregået, idet jeg antager, at hændelsesforløbet er gengivet loyalt.

Søs Lunding (Albertslund, 2021-01-03)

#117

Jeg kan ikke længere genkende autismeforeningen. Den nye formand siger intet, det er en ualmindelig uprofessionel håndtering. Hvor er den som kan samle? Mit forslag: Giv formandskabet til Heidi endnu en periode, og sørg så for at give hende klar melding om utilfredshederne, samt en ordentlig og samlende bestyrelse + mandat til at få rettet op.

Tina Messerschmidt Jensen (Ringsted, 2021-01-03)

#126

Vedtægter skal følges - ikke fortolkes.

Lone Pihl (Nyker, 2021-01-03)

#140

LA skal have en HB der overholder vedtægterne

Michael Adler-Platzer (Albertslund, 2021-01-04)

#141

Jeg er dybt forarget og rystet over, at de 8 HB-medlemmers handling stik imod gældende vedtægter.

Lars Stahlhut (2450, 2021-01-04)

#152

Fordi jeg er utilfreds med, at hovedbestyrelsen agerer uden for dens mandat.

Jens Kjær (3250, 2021-01-04)

#167

Jeg skriver under fordi det ikke rart at en formand ikke kan sige fra og på et møde blive ude at respektløst blive udskiftet, vi skal have nogle der respektive personer med ben i næsen som tør sige hvad de tænker og føler.

Nanna Thomsen (Støvring , 2021-01-05)

#169

Jeg formoder, at indsamlerne har sat sig detaljeret ind i sagerne og har en viden og holdning. Selvfølgelig vil jeg foreningen og andre medlemmer det bedste.

Anne mette Holm (Vanløse, 2021-01-05)

#183

Jeg er enig i ovenstående vurdering af, der er tale om magtmisbrug.

Rikke Vingaard Bolvig (9430 Vadum, 2021-01-06)

#184

Jeg skriver inder fordi, jeg lever at hele dette såkaldte valg, fra dag ét har været suspekt!

Birgitte Magic Gabriel (Langå , 2021-01-06)

#192

Jeg har været medlem, har dog ikke haft råd til kontingentet på det sidste, og er derfor teknisk set ikke medlem pt.
Men med alt det her med HB, formand og fnidder bliver jeg det nok heller ikke igen foreløbig!

Charlin Larsen (Frederiksværk, 2021-01-06)

#193

Jeg skriver under fordi regler og vedtægter skal overholdes, så man kan have tillid til en forening.
Mvh Joan Graakjær

Joan Graakjær (København, 2021-01-06)