Vi ønsker at bevare eksisterende byggestil og udtryk langs Byvej i Stenløse

Kommentarer

#6

Jeg mener Stenløse by skal fremstå attraktiv og hyggelig... byggeriet må ikke fjerne udsigten og harmonien i resterne fra den gamle bydel.. Byggestilen skal passe ind i det gamle byggestil ned til kirken.. Stenløse by har gennem årene mistet sin personlighed .. der er fjernet meget af den gamle by og bygget nyt, økonomisk og praktisk uden at bibeholde sjælen i bystrukturen... Stenløse trænger i den grad til et arkitektonisk løft, så byen bliver hyggelig og tiltrækkende... feks åbne op til vores smukke vandløb og skabe natur i centrum

Bianca Ravn (Stenløse, 2021-01-01)

#7

Jeg skriver under fordi jeg er helt fuldstændig enig med Rikke i at det ville ødelægge indgangen til Stenløse by. Det ville ødelægge stemningen ved at køre igennem, vi vil bevare den “landsby” stil der er!

Julie Steensborg (Stenløse, 2021-01-01)

#8

Der ikke være være lejligheder er sådan sted. Derudover ødelægger det lokalområdet med sådan en øjebæ istedet for en historisk købmandsgaard.

Flemming Zent (Ølstykke, 2021-01-01)

#10

Jeg er enig!

Susanne Høiberg (Jyllinge, 2021-01-01)

#15

Syntes etageejendomme skæmmer bybilledet i Stenløse. Vores smukke udsigt til Stenløse Kirke på vej ned til Centret er nærmest ikke eksisterende. Trist

Didde Kirchmann (Stenløse, 2021-01-02)

#17

Fordi vi skal beholde den flotte gamle stil i Stenløse og ikke af en betonklods

Jannie Christensen (Stenløse , 2021-01-02)

#21

Jeg bor i området, og ønsker at bevare lokalkulturen

Lisa Ludvigsen (Stenløse, 2021-01-02)

#25

Den foreslåede bebyggelse passer ikke ind i bybilledet!

Dorte Beck (Stenløse, 2021-01-02)

#29

Jeg skriver under da jeg er enig i at der Ikke bør opføres ét byggeri af ringe arkitektoniske værdi ved den primære indfaldsvej til Stenløse by.

Alfred Snoghøj Rasmussen (Stenløse , 2021-01-02)

#34

Jeg er imod høje bygninger på den matrikel, og hvorfor fjerne en frisør og et pizzeria der ligger så godt placeret i forhold resten af Stenløse

Tommy Kristensen (Stenløse , 2021-01-02)

#37

Den nye grimme byggestil, skæmmer når man kører ind til Stenløse, ligesom det nye byggeri på biograf grunden.

Thomas Mahlert (Slangerup, 2021-01-02)

#38

Vi skal bevare gamle bygninger. Hvis de trænger til renovering, skal det selvfølgelig sje i samme stil. Det er rigeligt, at byggeriet i det nye Egedal by ligner noget der er løgn.

Mette Hjermitslev Sørensen (3750 Ølstykke , 2021-01-02)

#43

Vi skal holde den byggeplan/stil som man har akcepteret den dag man flyttede til Egedal kommune.

Morten Petersen (Stenløse, 2021-01-02)

#45

Ønsker at bevare det gamle look

Brian Andersen (Stenløse, 2021-01-02)

#50

Betonklodser pynter ikke her....

Claus Hybel (Stenløse, 2021-01-02)

#56

Fordi stilen ikke passer ind i vores by!

Carina Stubbe (Ganløse , 2021-01-02)

#58

Det Er ikke i orden bare at ændre lokal planen for økonomisk gevinst for en enkelt mand og tilsidesætte Andre borgers rettighedder.

Mette Bisgaard Bisgaard (Stenløse , 2021-01-02)

#60

Jeg skriver under fordi man ikke ønsker et højere byggeri end det gældende på 8,5 meter.

Jens Bisgaard (Stenløse, 2021-01-02)

#64

Jeg er imod forslag til ny lokalplan 63 hvor der gives mulighed for at opføre en ny randbebyggelse med boliger på hjørnet af Frederikssundsvej og Byvej i Stenløse.

Rikke Johnsen (3650, 2021-01-02)

#66

Man burde restaurerer de gamle bygninger og bevare nogle af de meget få historiske bygninger vi har tilbage i Stenløse

Mads Herskind (Stenløse, 2021-01-02)

#68

Der allerede nu er bygget alt for meget og alt for højt , selv ude i syd er der snart ikke flere grønne områder tilbage , selvom kommunen bryster sig af det , udstykker de og udstykker de 🤬🤬

Morten Fagerberg (Stenløse, 2021-01-02)

#72

Mine forældre er nærmeste nabo til dette projekt og er på ingen måde involveret eller kontaktet om planerne. Aldrig vil de mere kunne være alene i deres have uden muligheden for andres øjne der følger med.

Karin Koch (Ølstykke, 2021-01-02)

#74

Vi er nærmeste naboer til det planlagte byggeri.

Kurt Hansen (Stenløse, 2021-01-02)

#82

Den nye arkitektur er, i modsætning til den eksisterende, kold og upersonlig. En slags barrikade der møder befolkningen. Det giver ikke en følelse af tryghed, varme og ro som vi har behov for som sociale mennesker hvor vi skal leve sammen i tillid. En hård enkel flade vs. en blød og mere finurlig flade: - Mærk selv efter hvad det gør med dig. I Glostrup, langs Jernbanevej er der for en rum tid siden (over 10 år siden) bygget smukke træboliger i ny-gammel stil. Det giver en utrolig stemning at gå langs vejen. Stemningen er altså veldig vigtigt for hvordan vi mennesker har det i byen: og dermed også hvordan vi opfører os.

Det findes virkeligt megen litteratur på området. Tænk jer nu godt om. Tænk på de mennesker I har ansvar for, at skulle have det godt. Det er en meget vigtig økonomi. .... en grundlæggende ... måske den vigtigste økonomi.

Helene Stenrud (Smørum, 2021-01-03)

#91

Jeg stemmer nej da der burde være andre grunde til dette byggeri evt. ude i den nye rådhus ørken af betonboliger. ikke endnu et "højhus" som ved gl. bio.

john birk (STENLØSE, 2021-01-03)

#93

Stenløse skal bevares med parcel huse og ikke som lejlighederne på Damgårdsvej.

Linda Wiinblad Arai (Stenløse, 2021-01-03)

#98

Fordi i det helstater ikke er interesseret i et etage byggeri på vores vej, blandt andet pga trafik/parkering gener

Jacques Elmlund (3660, 2021-01-04)

#99

Fordi jeg synes Stenløse skal beholde sit nuværende stilede look

Noah Watt (Stenløse , 2021-01-04)

#104

Ønsker ikke at den byggestil skal ødelægge området på byvej.

Berith Jette Hofby (Stenløse, 2021-01-04)

#105

Ønsker ikke at den byggestil skal ødelægge området på byvej.

Jens Hofby (Stenløse, 2021-01-04)

#106

Mest fordi man ikke vil give tilladelse til nye butikker hvilket er symptomatisk for hvordan man generelt bygger i kommunen, flere boliger til pendlerfamilier men ikke mulighed for lokal økonomi.

Nico Pedersen (Stenløse, 2021-01-04)

#108

Udkørsel samt slid på privat vej

Henning Schmidt (Stenløse, 2021-01-05)

#110

Moderne byggestil er grem at se på.

Berit Plambech (Stenløse, 2021-01-05)

#111

Jeg er enig i modstanden mod byggeriet

Mogens Hansen (Stenløse, 2021-01-06)

#112

Ønsker at bevare Stenløse i landsby stil samt det vil give trafikale udfordringer omkring byvej og kornvænget m.m

Henriette Kronhoff Hansen (Stenløse, 2021-01-06)

#115

Vi skal værne om de værdier vi har i de lokale Samfund i Egedal. Alt skal ikke fortættes ned til sidste m2

Johan Hahn (Ølstykke, 2021-01-06)

#118

Lokalplan - efter ønske om "byfortætning"... Hvem er det, der ønsker det? Og hvem ønsker et så massivt byggeri... både i udformning og i højden?
Jeg har boet i Stenløse siden jeg blev født (1949), og jeg har aldrig hørt nogen udtrykke de behov, og hvorfor vil man tilsidesætte de lokalplaner, der er gældende for området? Hvorfor skal det såkaldte område "A" tillade bygningshøjde på 12 m, når alt andet har en bygningshøjde gældende på 8,5 m?
Et grimt eksempel så vi på den såkaldte biografgrund, hvor der blev bygget uden hensyn til "områdets hidtidige karakter af boligområde (parcelhuse)", som det står anført i lokalplan 25.
Det planlagte byggeri strider i den grad med min - og den gældende lokalplan, hvor lægges vægt på ".. udformning, ... konstruktion, materialevalg og farve, alt under hensyntagen til et smukt og harmonisk helhedsbillede." - som det er udtrykt i Lokalplan 25 under § 8.2 ang. BEBYGGELSENS YDRE FREMTRÆDEN.

Birk Nielsen (Stenløse, 2021-01-18)

#119

Fordi det er tydeligt at Egedalkommune har brug for en arkitekturpolitik. Der bliver bygget ud fra profit, og ikke ud fra identitet og miljø i områderne. Dette forslag harmonerer ikke på nogen måde med Det oprindelige arkitektoniske udtryk for byvej, og forholder sig slet ikke til stedet. Jeg forstår godt ønsket om at fortætte om Frederikssundsvej, men man skulle nok nærmere kigge på andre bygninger langs Frederikssundsvej om de måske skulle rives ned?
Jeg mener at politikerne i Egedal kommune ikke er deres post værdig. De er simpelthen ikke dygtige nok når det handler om byplanlægning. Fra et bæredygtigt synspunkt giver det på ingen måde mening at rive ned og bygge stort og nyt. Hellere fortætte, renovere eller transformere.
Jeg vil gerne se nogle ambitiøse projekter, før jeg skifter mening!

Johan Dandanell Jensen (Stenløse, 2021-03-18)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...