NEJ TIL KAJ - HELSINGØR

Kommentarer

#402

Vi ikke ønskerat byen forurenes af de store skibe som banker diesel af i timevis

Tine Lucas (Espergærde, 2019-10-13)

#408

Jeg ikke ønsker at byen skal belastes med forureningen fra de store skibe.

Dan Zaklikowesky (Helsingør, 2019-10-13)

#411

Jeg synes det er en fuldstændig vanvittig ide at vi skal lade de store skibe forurene vores havn og samtidig er det veldokumenteret at passagerne ikke bruger penge i byen. De har fuld forplejning på skibet og de får sikkert rabat på indgang til kulturelle oplevelser. I Helsingør er det eneste turisterne er interesserede i at besøge, Kronborg. De sejler i landt, går direkte til kronborg og så tilbage til skibet igen. Og hvis de har lang tid i havn, så hopper de helt sikkert på toget til København hvor de virkelig får kultur for pengene..

Sofia Aineto (Helsingør, 2019-10-13)

#413

Vi har ikke brug for flere miljøsvin i vores kommune. Lastbilerne er mere end rigeligt.

Helle Øst (Helsingør, 2019-10-13)

#415

Pas på miljøet

Elisse Jørgensen (Helsingør, 2019-10-13)

#417

Jeg synes at det er spild af penge, i en trængt kommune.
Brug hellere penge på ældre og børn(skoler)

Birthe Birk (3000 Helsingør, 2019-10-14)

#420

Krydstogtpassagere vil lægge minimale penge i byen

Johnny Robertson (Snekkersten, 2019-10-14)

#422

Det er sørgerligt at en kaj skal ødelægge vandglæden der dyrkes lige syd for havnen. Roere, dykkere, svømmere osv vil ikke kunne dyrke deres sport.

Ole Dreyer (Hedehusene, 2019-10-14)

#424

Jeg mener ikke der er behov for en erhvervs- og krydstogtskaj så tæt på københavn. Det skænder vores historiske landemærker og er en voldsom miljøbelastining

Laura Høstgaard-Due (Ålsgårde, 2019-10-14)

#425

Det vil ødelægge det fantastiske miljø der er ved Trykkerdammen. Derudover tvivler jeg stærkt på at kajen vil generere den økonomi der hævdes den vil.

Michael Hansen (Helsingør, 2019-10-14)

#426

At opføre en krydsttogtskibskaj i Helsingør vil være en kæmpe belastning for miljøet og et kæmpe skidt i en forkert retning!

Ronni Vindahl (Snekkersten , 2019-10-14)

#428

For mange penge til ingen grund. Helsingør ligger for tæt på København, så det vil være en fejlinvestering.

Steen Withen Nielsen (Helsingør, 2019-10-14)

#431

Unødvendig miljøbelastning og et uskønt indgreb i kystlinjen.
Et projekt der hører fortiden til.

Carsten Elwers (Espergærde, 2019-10-14)

#436

Anlæggelsen af en Erhvervs- og krydstogkaj vil medfører en enorm miljøbelastning for Helsingør, med CO2-udledning fra såvel Krydstogtskibe som fragtskibe med flis.

Dette betyder igen en miljøbelastning med øget trafik af lastbiler og turistbusser på det i forvejen svært belastede Flynderborgvej/A47.

Svenni Svafnisson (3000, 2019-10-14)

#437

Anlæggelsen af en Erhvervs- og krydstogkaj vil medfører en enorm miljøbelastning for Helsingør, med CO2-udledning fra såvel Krydstogtskibe som fragtskibe med flis.

Dette betyder igen en miljøbelastning med øget trafik af lastbiler og turistbusser på det i forvejen svært belastede Flynderborgvej/A47.

Birgitte Thrane Winkler (3000, 2019-10-14)

#443

No go

Flemming Jönsson (3100 Hornbæk , 2019-10-14)

#444

Miljøet lider rigeligt i forvejen

Michael Johansen (Helsingør , 2019-10-14)

#445

Etableringen af en erhvervs- og krydstogtkaj vil medføre unødig belastning af by- og havmiljøet, og af vejnettet. Kronborgs status som UNESCO verdensarv vil være truet. Det er ikke godgjort, at der er økonomiske fordele som opvejer de her nævnte aspekter.

Jan Schøtt-Petersen (Espergærde, 2019-10-14)

#447

Nej til et monster i kulturhavnen.Claus

Claus Vejlø (Helsingør, 2019-10-14)

#449

Co2 og dårlig form for turisme.

Annette Duch Gronemann (Espergærde , 2019-10-14)

#454

Det er ødelæggende for miljøet. Derudover er vores nye varmeværk slet ikke så grønt som de prøver at få det til at fremstå... De skal nemlig lige huske på at før vi overhovedet kan afbrænde flis så skal der fældes skov og ødelægges natur, derefter skal det jo transporteres til Helsingør hvilket sætter et enormt co2 aftryk.. En kæmpe ommer hvis man tager alt det med i ligningen...

Jacob Nielsen (Helsingør , 2019-10-14)

#457

Hvorfor i alverden skal man ofre penge på at etablere noget som i mange andre byer er blevet til en pestilens og de for længst har fået nok af?

Jesper Holm (Snekkersten, 2019-10-14)

#459

synes, at en krydstogtskaj er en dårlig ide.

Jesper Mygind (Hornbæk, 2019-10-14)

#460

Fordi at store skibe er en af de største miljøbelastninger for vores farvande og Øresund er et af Danmarks mest artsrige. Jeg er selv vokset op i Helsingør og kunne slet ikke forestille mig hvordan det ville ha været med de forurenede giganter. Nu bor jeg ikke langt fra Nordhavnen og de er et miljømæssigt mareridt.

Mads Buch (København K, 2019-10-14)

#461

Fordi jeg ikke har set et eneste fornuftigt argument for hvorfor vi skal have denne kaj, men til gængæld mange fornuftige argumenter for at vi ikke skal investere i dette kajanlæg.

Peter Sandholt (Hellebæk, 2019-10-14)

#464

Jeg mener ikke, at krydstogtturisme er en bæredygtig form for turisme, som man skal satse på i fremtiden. Alt for meget CO2, alt for mange miljøskadelige partikler

Mette Iversen (Hornbæk, 2019-10-14)

#466

Byrådet har for år tilbage sagt forhindret Folketinget i at anlægge en direkte miljøvej fra havnen til motorvejen (færgekorridoren), og i naturlig forlængelse heraf kan der naturligvis IKKE anlægges mere kaj i eller ved havnen. Adgangsvejene er simpelthen ikke tilstede. Og: Der findes IKKE industri i baglandet der har brug for skibsladninger, og der er IKKE areal på stedet til industri- og containeroplag som en industrikaj fordrer.

Bertel Johansen (Helsingør, 2019-10-14)

#471

Projektets hensigt og virkning på miljø og økonomi er ikke dokumenteret og den politiske opbakning bør afprøves ved et kommunevalg

Søren Larsen (Espergærde, 2019-10-14)

#472

Der er ingen fremtid i den opgave. Det går med det, som det gik i min barndom: der åbnede et ismejerri på gadehjornet hvor jeg boede, det var en god forretning. Inden for 3 år var der 4 ismejerrier, inen for en radius på 200 m, resultatet blev at i løbet af kort tid lukked alle 4. Sådan går det også med en ny kaj, inden for en radius på 50 km, er der allerede 3 krydstogt kaj anlæg

Palle Nielsen (Helsingør, 2019-10-14)

#473

1. NEJ pga miljøbelastningen både til lands og vands, og i disse tider hvor vi gerne vil beskytte miljøet, og rydde op efter årstiders forurening, så er dette projekt da galimatias.
2. Det er OK med den hidtil stigning af turister af landvejen, men så store mængder på en gang pr skib, er alt for meget for en ‘lille’ by som Helsingør.
3. Der bliver højst sandsynlig ikke den gode økonomi i projektet, som man regner med, så jeg kan kun se minusser ved et kajbyggeri.

Anne Mette Fenger Petersen (Helsingør, 2019-10-14)

#474

Jeg er imod stor trafik i en lille by

Mette Andersen (Fredensborg, 2019-10-14)

#480

Ikke en turismeform, jeg støtter.
Alt for mange mennesker på en gang.

Bente Mørup (Espergærde, 2019-10-14)

#481

Det er helt vildt at bruge 250 mio. til en turistkaj når vi skal spare på ældre og små biblioteker m. m. Det ser ikke ud til at de handlende selv regner med en større indtægt, for då kunne de jo selv betale for den!

Nina Ostenfeld (Helsingør, 2019-10-14)

#482

Det bibringer kun negativt byen

Anne Jeppesen (Snekkersten, 2019-10-14)

#484

Jeg skriver under fordi det vil ødelægge den kulturarv Helsingør by udgør i dens nuværende form. Desuden er jeg en aktiv stranddykker ved Trykkerdammen hvilket jeg frygter vil blive umuligt at fortsætte med hvis krydstogtkajen opføres.

Michelle Milling Madsen (Kirke Hyllinge, 2019-10-14)

#485

Af hensyn til sundhedsfare, miljø- og støjproblemer samt øjenbæ.

Manfred Dietrich (Helsingør, 2019-10-14)

#488

Fordi det ikke gavner Helsingør på nogle måder, når kajen skal bruges til det nye flisværk :/

Marc Christian Nielsen (Helsingør , 2019-10-14)

#490

Fordi Jeg synes det er rigtigt dumt med ide !

Jørgen Bodilsen (Helsingør, 2019-10-14)

#496

Grimt, forurenende.

Inge Lise Therkildsen (Helsingør, 2019-10-14)

#499

Fordi det ødelægger Helsingør

Marck Thygesen (Helsingør , 2019-10-14)

#500

Det vil ødelægge byen.

Hans Pedersen (Helsingør, 2019-10-14)

#504

Jeg kan høre en grum summen , når vi hat de store skibe på besøg . Den slash tourister bruger ingen penge, og så er der forureningen.

Lene Mortensen (Helsingør, 2019-10-14)

#508

Flisværket er en kæmpe misforståelse. Det vidste alle før det blev bygget. Flis er ikke bæredygtigt.
Krydstogtsturister beriger ikke Helsingør på nogen måde. De kæmpestore skibe forurener og ødelægger havnemiljøet og skæmmer Kronborg.

Ulla Jensen (Helsingør, 2019-10-14)

#509

Jeg mener ikke større krydstogtskibe med en-dags turister vil gavne Helsingør.
Mindre skibe, der kan komme ind i havnen er OK; men lad de større blive på reden, eller lad dem tage til København, der kan absorberer et stort antal turister.

Poul-Erik Topshøj (Helsingør, 2019-10-14)

#510

Jeg er inkarneret modstander af krydstogtskibe, og krydstogtskibe i Helsingør vil ødelægge byen!!

Lotte Vigant Madsen (Helsingør, 2019-10-14)

#512

det er vigtigt at bevare området syd for Helsingør og holde det fri for den slags vanvittige tiltag i en bevaringsværdig by som Helsingør med Kronborg. Hvem er det mon der ønsker en sådan kaj? Havnechefen og Forsyning Helsingør? Lige som forbrændingsanlæg til flis er det nu også ved at blive en trend med en krydstogts/erhvervskaj! Jeg tvivler på at det er i borgernes interesse.

Edel Høigaard Rasmussen (Espergærde, 2019-10-14)

#513

De sviner og der bliver ikke mersalg i Helsingørs butikker

Eva Pedersen (Espergærde, 2019-10-14)

#519

Det vil ødelægge det fine vandmiljø i Øresund, samt forøge luftforureningen i Helsingør. Mere trafik til og fra krydstogtskibe og ikke flere turister ind i gamle bys butikker. Dårlig investering!!!

Lisbet Christensen (Espergærde, 2019-10-15)

#520

Jeg skriver under bla fordi det vil ødelægge byens æstetik

Annelene Gelting Petersen (Helsingør, 2019-10-15)

#521

Aht miljøbelastningen i Helsingør .

Kirsten Jørgensen (3480 Fredensborg , 2019-10-15)

#524

Vi skal IKKE have nogen kaj til krydstogtskibene, passagerne lægger jo ikke penge i kommunen.

Karin Bredesen (3100 Hornbæk, 2019-10-15)

#525

Det er en dårlig ide både pga miljøet og Helsingør er overrendt af turister i forvejen. Ydermere er byen slet ikke gearet til den trafik med tusindvis af turister og de mange mange busser og lastbiler, det vil give på flynderborgvej, Strandvejen (både nord og syd). Vi har faktisk andet at bruge penge til feks de ældre, de handicappede og ikke mindst vores børn. Man har nu lukket så mange børnehaver, så nu kan nå op på regerings krav om mindste-normeringen i de sørgelige rester. FEDE tider og alle klapper i deres små fedtede hænder. Hurra, hurra!! Lav dog noget infrastruktur først. feks adgang for handicappede i ALLE byens butikker. Vi har efterhånden kun tøjbutikker og steder, hvor man kan hælde øl i hovedet eller proppe sig 2.-3. rangs "føde". Se på Stengade eller Torvet, øl, pizza og pølsehorn. Vores dejlig brede Stengade, er nu reduceret til 1/4 i breden pga at ALLE har udeservering eller tøjstativer ude på gaden. På torvet ser man tydeligt, at der ikke var plads til vores elskede træ, for enten er pladsen tom ellers er der også her udeservering, JUHOO for kommunens store indsigt. Vores ellers så blomstrende Torvedag er reduceret til nogle få boder med bla honning til overpris og et fiskehus, hvor norske laks er 30% dyrere end i Netto og en grønsagsbod, hvor prisen mindst 20% højere end i Lidl. Jow... Fru Kjær er virkelig et stort plus for byen. Eller når feks TV2 Lorry fortæller om kulturtilbud i Lorryland, er der ikke ét eneste ord om Helsingør. Hvordan hænger det sammen med de 3.000 kr byen spendere pr indbygger til kulturen. Er de spildt? Ja jeg spør bare!!

Jan Vallin (Snekkersten, 2019-10-15)

#526

Ingen krydstogtsskibe til Helsingør - det har vi absolut INTET ud af udover forurening, bøvl for dyrene i havet og formentlig meget ringe indtjening, da krydstogtsgæster har alt ombord.

Gunilla Jensen (Hornbæk, 2019-10-15)

#527

Vi har ikke behov for den. Det er kun en udgift . Vi har mer brug for parkeringspladser, hvor begrænsningen ikke er 3 timer. Turisterne ville så kunne nå at se Helsingør bymidte..

Annette Dahl Pedersen (Helsingør, 2019-10-15)

#528

Jeg skriver under fordi
1. Ønsker ikke øget miljøbelastning
2. Så store investeringer bør komme alle borgere i Helsingør til gode.
3. En ny kaj, vil med sine mange skibe ødelægge udsigten til Kronborg,

Erik Berth (Snekkersten, 2019-10-15)

#532

En krydstogtsskib ved Trykkerdammen er en grim tanke. Vejen mod Helsingør fra syd er så smuk at man bliver slået af det hver eneste gang man kommer til byen fra den side. Og som skrevet så mange gange - krydstogtsgæster lægger ingen penge i byen - de fylder bare. Har selv været på krydstogt en enkelt gang, og i alle havne lagde vi til kaj i en industrihavn langt væk fra de smukke byer vi besøgte.
Der bliver efterhånden stillet spørgsmål til masseturismen over store dele af verden og mange byer siger fra fordi deres kulturarv ikke kan holde til de mange turister.

Vibeke Rosenfeldt Thomsen (Helsingør, 2019-10-15)

#536

Hvad med at bruge pengene på noget fornuftigt i stedet for, for det bliver jo borgerne i kommunen, der kommer til at hænge på den regning. Kan foreslå: De ældre, renoveringen af Gummistranden, flere p-pladser ved Kronborg/havnen.

Helle Kaae (Helsingør, 2019-10-15)

#538

Helsingør er en smuk middelalderby med store kvaliteter, der ikke skal ødelægges af mere forurening og turister der blot stiger ombord i busser og forlader byen. De lægger ingen penge i byen

Bjørn Standhart (Helsingør , 2019-10-15)

#539

Vi skal ikke have ødelagt vores by af masseturisme på gennemgang. Vi passe på vores by og ikke minst udsigten til Øresund og Kronborg

Susan Antonsen (Helsingør, 2019-10-15)

#542

Miljøbelastning.
Forringelse af den smukke kyst.
Inden kajanlægget er færdigt, er fyring med flis under afvikling.

Torben Carrock Olsen (Helsingør, 2019-10-15)

#544

Da jeg kom til byen, først Espergærde i 1953, derefter Helsingør 1957. Var Helsingør Statshavn en erhvervshavn. Desværre lukkede Værftet, men jeg husker stadig både værftet, Kulpladserne, sandhandelen og alle pakhusene der var.
Bevares det var ikke altid lige pænt, men der var liv i havnen. Vi kunne fiske i havnen og fra alle molerne. Nu er alting lukket og eneste liv efterhånden kun de få lystfiskerbåde og flisbådene.
Lad os bevare det sparsomme tegn på at vi9 har en havn.

Eig Nielsen (Snekkersten, 2019-10-15)

#549

Det vil ikke klæde byen og miljøerne i området.

Flemming Ohm (Helsingø, 2019-10-15)

#552

Jeg går op i klimaet. Både havklimaet og luftforureningen

Sascha Theilmann (Hillerød, 2019-10-15)

#557

Naturligvis skal Helsingør ikke have osende krydstogtskibe liggende så tæt til byen. Der er forurening nok i forvejen.

Ebbe Larsen (Ålsgårde, 2019-10-15)

#561

Ville være en kæmpe fejltagelse og skæmme vores smukke indgang til Helsingør. Jeg går mindst 120 gange om året turen til Helsingør fra Snekkersten

Susanne Rysgaard (3070 Snekkersten, 2019-10-15)

#563

af hensyn til miljøet, naturen, naboerne og Helsingørs kulturelle og historiske profil

Lone Fatum (Hornbæk, 2019-10-15)

#564

Fordi at det i længden vil være dårligt for byen og naturen i vores område.

Lasse Conradsen (Helsingør, 2019-10-15)

#569

Hvis vi skal bevare den charme og de værdier som vores gamle by besidder, og som vi der bor her sætter så stor pris på, må vi vække politikerne, så de ikke bare hopper på endnu et uigennemtænkt prestigeprojekt.

Preben Kristiansen (Hellebæk, 2019-10-15)

#570

Jeg skriver under, fordi vi ikke vil have disse kæmpekolosser der tager udsigten og som sviner med CO2
Turisterne giver ikke megen omsætning i byen.
Ikke rigtigt st skære ned t sociale område og samtidigt bruge penge på anlæggelse af en kaj

Stig Brostrøm (Helsingør, 2019-10-15)

#576

Fordi en krydstogtskaj vil være ødelæggende for miljøet, trafikken og trivslen, og turisterne bidrager ikke økonomisk til byen.

Tonna Bendtsen (Helsingør, 2019-10-15)

#577

jeg er enig i styregruppens holdning.Ingen krydstogtsskibe til Helsingør.

yvonne andersen (helsingør, 2019-10-15)

#578

Helsingør by er slet ikke gearet, til hverken at modtage skibe af den størrelse, hverken trafik- el. befolningsmæssig.
Brug hellere pengene på velfærd til skoler og på de ældre mvh Erling

erling madsen (græsted, 2019-10-15)

#582

Der er hverken brug for- eller plads til en erhvervshavn i Helsingør. Byen har markedsført sig som en grøn kommune, som er rig på kultur, natur og tilfredse borgere. Samtidig har byen og investorer gennem årene investeret enorme summer på at omdanne Helsingør til et mekka for turister. Hverken borgere elle turister eller for den sags skyld de små forretninger i byen bliver glade for en industrihavn midt i byen. Det er jo totalt modsat retning end hvad byen har brugt tid og penge på i de seneste mange år. Projektet bærer præg af kræmmer politik, hvor det hele handler om småpenge fremfor om langtidsholdbare løsninger til glæde for byens borgere.

Per Boalth Rasmussen (3140 Ålsgårde, 2019-10-15)

#583

Jeg skriver under, fordi det er vigtigt at markere offentligt, at jeg er imod Byrådet i Helsingørs planer om at anlægge en erhvervs- og krydstogtkaj i Helsingør.

Anita Corfixsen (Espergærde, 2019-10-15)

#584

Jeg er enig i styregruppens argumenter.

Bertil Andersen (Helsingør, 2019-10-15)

#588

Det vil ødelægge sigte linier og udsigten til Kronborg. Med venlig hilsen Anne-Lis.

Anne-Lis Düring-Olsen (Helsingør, Ålsgaarde, 2019-10-15)

#591

Et uøkonomisk og uetisk projekt

Bent Holmegaard (Snekkersten, 2019-10-15)

#593

jeg ikke ønsker ikke en ny kaj i Helsingør

zenia sundstrup (helsingør, 2019-10-15)

#597

Disse gigant skibe forurener enormt, og burde forbydes. Lad os gå foran i protesterne mod dem.

Tom Bendix (3100 Hornbæk, 2019-10-15)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...