Nedlæg landets familie afdelinger, til fordel for en ny uafhængelig instans.

Kommentarer

#2

Jeg selv har fået anbragt min datter på 4 mdr da det skete. Og ved en formandsbeslutning som i onsdags i Ankestyrelsen blev ophævet. Da det skete på ingen grundlag

(Aulum, 2019-03-06)

#7

Jeg håber på mirakler

(Slagelse, 2019-03-06)

#9

Jeg skriver under fordi kommunen har valgt at tavs adoptere min luller datter på snart 1 år

(Lundby, 2019-03-06)

#10

Jeg skriver under fordi jeg har børnebørn som er blevet tvangsfjernet fra mine døtre, begge mine døtre har fået tvangsfjernet deres børn for ca 5 år siden og de har kæmpet om det lige siden om at få dem hjem og gør det stadig væk.

(Fjerritslev, 2019-03-06)

#11

Fordi jeg synes mange børn bliver tvangsfjernet uden at alt er afprøvet i hjemmet

(Holstebro, 2019-03-06)

#12

Tvangsfjernelser sker på et alt for løst grundlag. Sagsbehandlerne er dårlige til at lytte til borgerne. De er generelt ukvalificeret til deres job. De sociale ledelser erfor dårlige. Usympatiske, ser på økonomien, frem for familien og barnets behov. Familie afdelinger ødelægger børn i den gode sags tjeneste

(Aarhus , 2019-03-06)

#13

At min barnebarn er tvangsfjernet han er 9månede og kommunnen prøve at tvangs adoptere ham væk uden forældre får en chance.

(Vejen, 2019-03-06)

#19

Jeg skriver under da jeg selv er kommet i glemme med udtagelser fra min sagsbehandler som der har opfundet løgne og tvangsfjernet mine to børn på meget tynde grundlag.

(Svendborg, 2019-03-06)

#20

Der er for mange børn der anbringes på forkert grundlag og hvor støtte i hjemmet havde været det bedste for alle

(Ullerslev, 2019-03-06)

#25

Jeg skriver under fordi jeg har oplevet hvor grotesk kommunen (Viborg) behandler deres plejefamilier og tilsidesætter lovgivningen

(Viborg, 2019-03-07)

#28

Fordi Vejen kommunes børn og unge afd. Gør som det passer dem. De ødelægger flere familier. Jeg har kendskab til en familie hvor børnene (5) blev fjernet trods de er frikendt alle steder undtagen ved kommunen.

(Brørup, 2019-03-07)

#29

3 børn anbragt hvoraf den yngste var tvang og blev ulovligt fjernet uden ordenligt grundlag. Har nu kæmpet i 2 1/2 år på og få vores yngste hjem

(Viborg, 2019-03-07)

#31

Der sker alt for mange tvangsfjernelser i Danmark efter lovgivningen skal alle familier havet hjælp i hjemmet sammen med deres børn inden man går til en tvangsfjernelse

(Vordingborg, 2019-03-07)

#34

Fordi der er så meget fejl behandling i sagerne.

(8850, 2019-03-07)

#35

Det er det eneste rigtige

(Kongerslev , 2019-03-07)

#37

Fordi der er børne handel i dk

(Esbjerg, 2019-03-07)

#39

Jer enig i at der skal fjernes magt fra sagsbehandler i aller B&U afdelinger i DK.

(Vejle, 2019-03-07)

#41

Jeg har selv et tvangsadopteret barnebarn

(Højby, 2019-03-07)

#42

Jeg skriver under fordi jeg selv har 3 børn tvangdfjernet 2 i lollands kommune og en i københavn men lollands er taget ud fra personlig holdning til mig, der udover har jeg en tvangs adoptions sag i lolland kommune

(Nakskov, 2019-03-07)

#47

Jeg skriver under fordi jeg er modstander af , at man tvang fjerner børn og anbringer børn de forkert steder og derefter vil borte adoptere :-( Det er ikke uddannet person der sidder og bedøm andres fremtid Det skal være uddannet personer der afgøre det og alle muligheder skal være udtømt Her tænker jeg på, at alt skal være afprøvet i hjemmet Samtaler, vejledning og støtte i samarbejdet med familien og dennes netværk

(Brønshøj, 2019-03-07)

#48

Har et barn som er anbragt, og kommunen giver ikke chance eller noget!

(Glejbjerg, 2019-03-07)

#49

Af egen interesse, og jeg er helt enig... der er simpelthen brug for noget bedre struktur på det område... den har været helt gal i mange år... og der må gøres noget nu... så godt skrevet, at der burde være mere plads til vores forskelligheder, uden at det behøver at koste børn ar på sjælen, ved anbringelser. Og det ikke kan være rigtigt at det er det første man griber til, som det er nu...

(Haslev, 2019-03-07)

#50

Det er det bedste initiativ der er taget længe

(Nakskov, 2019-03-07)

#51

Jeg har mærket på egen krop hvordan en persons holdning kan havde betydning for et barns fremtid uden sine forældre og ikke mindst hvor stor en forskel der er fra kommune til kommune med hvordan de behandler en så seriøs sag. Så vi kan få rene linjer og samme regler i hele landet. Alt for ofte bliver der glemt at det er mennesker de arbejder med

(Vemb, 2019-03-07)

#52

Jeg er oppe imod det nu.

(Ballerup , 2019-03-07)

#53

Har selv anbragte børn og kæmper en STOR kamp med kommunen

(Holstebro , 2019-03-07)

#54

Jeg skriver under fordi : kommuner fjerner de forkerte børn og især dem som er fejl anbragt og som bliver tvangbortadopteret

(Nykøbing mors , 2019-03-07)

#56

... at jeg er 100% enig i at kommunerne er kompetente nok til at have dette ansvar...!!!

(Allingåbro, 2019-03-07)

#58

Fordi jeg er enig i ovenstående, jeg har kæmpet mod systemet i over 7 år om mod min sagsbehandler som jeg gang på gang for afslag på at få skiftet ud trods der i loven står at jeg har ret til en sagsbehandler skift, har sågår kontaktet borgmesteren og stadig er min kamp mod familieafdelingen en kamp som der ikke kommer noget konstruktivt samarbejde ud af

(Herfølge, 2019-03-07)

#60

Fordi jeg kender Patrick og ved hvordan han kæmper dagligt med systemet og han burde have hans børn hos ham, men det er jo ikke kun for ham det er hverdag at børn bliver tvangsfjernet uden nogen fornuftig årsag og det er i sidste ende børnene det går værst ud over, men det glemmer kommunerne overalt i landet

(Holstebro , 2019-03-07)

#63

Jeg er mega modstander af måden det foregår på i dag.

(Ulfborg, 2019-03-08)

#65

Jeg ved hva slags system det er, og det er ikke noget med omsorg.

(Borgen, 2019-03-08)

#67

min datters sag er der fejl i .

(rødekro, 2019-03-08)

#69

Det er en vigtig sag, og jeg er selv en del af den hårde kamp.

(Ringkøbing , 2019-03-08)

#71

Fordi mine børnebørn bor ved far under kummerlige forhold. Da deres mor slap hans magt var hun for syg men han har aldrig ku være en ordentlig primær person. De går nærmest for lud og koldt vand....

(Aalborg, 2019-03-08)

#72

Skriver under fordi det ikke er fair familier i dk ikke får vores reel chance

(Spandet, 2019-03-08)

#75

Jeg har et barnebarn der er tvangsfjernet og hvor hvor der bliver skiftet sagsbehandler ufattelig tit, og som hele tiden ændre regler for samvær også for os, systemet er generelt alt alt forlangsomt fordi sagerne skal igennem for mange instanser i min optik. Et samlet sted/kontor tænker jeg kunne fremme processen.

(Hemmet, 2019-03-08)

#79

Børneområdet er på randen til ravnerok i DK

Systemet er det rene makværk !

(Roskilde , 2019-03-08)

#81

Som støtteperson til forældre i tvangsanbringelsesager igennem 10 år, er også jeg nød til at reagere!

(Snertinge, 2019-03-08)

#82

der er at for mange fejl og nogle sagsbehandlere tror at de er små konger

(Svendborg, 2019-03-08)

#86

sådan som det er nu er forkert og det skal stoppes

(Frederiks, 2019-03-08)

#89

Jeg er så ryster og frustreret , at børn ikke har RET til en far og mor , at vi fratager børn deres ret r

(Jyllinge, 2019-03-08)

#93

Underskriver da jeg selv har stationær lidelse og kronisk smerter.

(Stakroge , 2019-03-09)

#99

Fordi misrøgt af børn skal stoppes fra kommunernes side

(Stege, 2019-03-09)

#103

Familieafdelingerne bryder straffeloven konstant, uden at stå til ansvar for loven.
En sagsbehandler udtrykte det klart da hun sagde;" vi gør lige hvad der passer os!"

(Hundested, 2019-03-09)

#107

Mine børn er anbragt ... To af dem har nu været flyttet 5 gange ... Og sidste sted de var et børnehjem der heder birkelund blev de overfaldet og slpet af pedagoer først da sagsbehandler selv var øjevidne til dette reageret kommunen ... Alt for mange fejl og INGEN skal stå til ansvar og hvem lider det gør børne ...jeg bad selv om hjælp men mine børn har oplevet grumme ting i den tid de har været assens kommunes ansvar !

(Sønderhå, 2019-03-10)

#110

Synes slet ikke indsatsen inden tvangsfjernelse er god nok, de famler i blinde og tolker fremfor at vide.

(Silkeborg , 2019-03-10)

#111

At familie afdelingerne er mødre fordelagtig

(Aalborg, 2019-03-10)

#114

At familieafdelingen er et skræmmende sted at komme ind under, og man har intet at sige. Og de tager absolut ingen hensyn til børn og hvad de har brug for. Passer folk og børn ikke ind i deres firkanter kan der kun være noget galt. Og når der så er noget galt, så gør de ikke en skid hvis det det ligner et glansbillede, for så passer det jo ind i deres kasser og er nemt.

(Rødkærsbro , 2019-03-10)

#116

Det nuværende system er helt forrykt. Sagsbehandlere kan ene og alene være beslutningstager i tvangsfjernelser, være bestemmende over for samtlige beslutninger omkring børnenes fortsatte tilværelse - der mangler bedre kontrol, mere kompetente folk og et behov for at for mere empatiske personligheder i forbindelse med beslutningstagen. Det bør ikke være muligt som sagsbehandler egenhændigt at lede sagen uden kontrol, især ikke når denne arbejder ud fra sin subjektive holdning omkring forældrene som mennesker - der skal objektiv og kompetent sagsbehandling til.

(Ringsted, 2019-03-10)

#117

Jeg skriver under fordi der sker så mange lovbrud, menneskekrænkelser, magtmisbrug i forvaltningen på grund af refusion fra staten. Det er salg af børn og ikke barnets tarv

(Fredensborg, 2019-03-10)

#122

Jeg underskriver fordi jeg har et barn der er tvangsanbragt. Og fordi jeg syntes kommunen ikke hjælper hverken bArnet eller forældrene.
Kommeunen og staten misbruger deres magt!

(Nyborg , 2019-03-12)

#123

Har selv oplevet fusk og snyd !

(Odense, 2019-03-12)

#124

Jeg desværre har oplevet dårlig rådgivning selv

(8620, 2019-03-12)

#127

Jeg skriver under fordi jeg syntes det sejler på dette område. Flere og flere børn mister deres biologiske familier til fordel for kommunernes indtjening, hvilket jeg finder ekstremt tankevækkende at økonomi taler mere for en barnets tarv.

(Hørsholm, 2019-03-13)

#128

Jeg skriver under fordi jeg har en veninde som er på et observationshjem og de bliver behandlet så uretfærdigt og der bliver skrevet ting om dem som ikke passer

(Ballerup, 2019-03-14)

#129

Fordi jeg selv har fået tvangsfjernet et barn pga sagsbehandlers vurdering

(Sakskøbing, 2019-03-14)

#130

Flere og flere nyfødte børn bliver fjernet og forældrene har kun en time eller 2 hver fjortende dag samt børn i det hele taget bliver tvangsfjernet i stedet for at hjælpe i hjemmet

(Fredericia, 2019-03-15)

#132

Jeg selv har prøvet kampen mod kommune og nu er min søn igennem det samme med sin søn

(Rødovre, 2019-03-15)

#134

Jeg har en god plejefamilie, og kommunen er okay mod mig nu. Men første sagsbehandler vi havde gav mig ikke lov til at bevise jeg kunne, selv om alle der kendte mig sagde jeg kunne.

(Stenstrup, 2019-03-16)

#137

Jeg mener at det er skræmmende med alle de anbringelser der foregår i Danmark.
På baggrund af formodninger af rådgivere.
Folk uden viden samt manglende kompetencer indenfor dette område.

(Løsning , 2019-03-16)

#138

Fordi vejen kommune fjernet vores søn. Ude de have lavet en eneste undersøgelse på mig. De lavet en underskrive på min kæreste som vise han var ejent som far men alligevel fjerne de ham vi fik ikke en eneste chance

(Lemvig , 2019-03-16)

#140

Kommunen laver alt for mange fejl. Og når de først har lavet den indrømmer de det ikke og lyver og tilbageholder oplysninger i b og u

(Albertslund, 2019-03-16)

#144

Jeg støtter forslaget.. Min datter står netop med en sag hvor hun reel ikke skulle have fjernet sit barn.. Det er der flere beviser på.. Han blev fjernet på en formodning..

(Fårvang, 2019-03-16)

#148

Det okay at fjerne børn der mistrives lever i forhold ingen børn & unge skal. Men min stemme er forde flere børn bliver fjernet på forkert grundlag flere familier får ikke en chance til st vise de gode nok. Jeg selv får støtte i hjemmet og ikke forde der behov men forde sagsbehandler skal finde grund så her bruger en dame sin tid hvor det unødvendig de der sagsbehandler har ikke styr på noget som helst alle børn fortjener sin mir og far så længe de kan bo trygt hjemme. Skal Denmark virklig være et land hvor vi skammer os rejs nu jer op og støt op om den sag Tænk hvis jer i folketinget fik fjerne jers børn pp baggrund i arbejder for megt det vil jo være et megt underlig grund for børne trives jo. Det netop dette kommuner gør fjerner børn på de mindste ting stop familieafdeling nu. Den helt gal i Denmark

(Viborg , 2019-03-16)

#154

Janni rasmussen

(Korsør, 2019-03-16)

#155

Grundet kritisk og misrøgtet og omsorgssvigt af i et journal- og socialrådgiver behandlings persoektiv af børnefamilier i udsatte positioners børn samt forældrene.
Omsorgssvigt, tvangsbehandling., Tvangshandling samt dårlig kommunal ledelse fra kommunal regi mod børn og unge i hele landet.

(Esbjerg Ø , 2019-03-16)

#160

Jeg syndes at mange børn bliver fjernet uden noglen ordentlig grund.

(Nexø, 2019-03-16)

#161

Jeg skriver under fordi jeg har set flere der får deres børn fjernet under så umensklige grunde og det er slet ikke til at forstå at man kan være så indkompetente og kyniske.

(Ballerup , 2019-03-16)

#162

Jeg ikke finder mig i det som borger

(Køge, 2019-03-16)

#164

Har selv et barnebarn som er blevet anbragt i Viborg kommune.

(Tjele, 2019-03-16)

#165

Fordi lortet skal fjernes, kommunerne har ikke styr på en skid og vælger at fjerne børn lige så snart der er det mindste (de behøver ikke engang være i et problem bare forældre havde problemer da de var små)

(Stubbekøbing , 2019-03-16)

#166

Jeg skriver under fordi jeg er mormor til en lille pige på 1 år og 7 mdr, som jeg har haft boende hos mig i 28 uger, da min datter valgte at forsvinde fra hendes lille pige, mit barnebarn.
Jeg har kæmpet og kæmpet for at få lov til at beholde hende hos mig, og forblive i familien.
Men desværre er jeg af 2 forskellige kommuner blevet behandlet så dårligt, og de undersøgelser de skal fortage når man enten søger som privat, netværkspleje eller som plejefamilie, bliver ikke gjordt på den korrekte måde efter den lov som ligge til det.
Og efter min mening er der virkelig noget galt med loven, Ang børn der skal anbringes uden for hjemmet, at forældrene bare kan gi kommunerne lov til at anbringe børn mundtligt og ikke skrifligt, det er ikke i orden.
Helt klart det os skal laves om på, for det burde være ulovligt at kommunerne kan anbringe børn i pleje uden en underskrift fra forældrene.

(Højbjerg , 2019-03-16)

#170

Kenneth Pedersen

(Nordborg , 2019-03-16)

#176

Joan Olsen

(2650, 2019-03-17)